2013-11-04, 11:48
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Men har de gjort ett omfattande utredningsarbete om sängarna så måste KJ blivit hårt pressad om den försvunna sängen i förhören. Annars ljuger Anna Bergström.

I fallet med Marina så missade polisen en jättelik blodfläck i sängen. Det vore nästan komiskt mitt i all tragiken om polisen i Boden överträffat detta och missat hela sängen.

Håller på att läsa ikapp efter flera dars frånvaro. Det var ju kul att "sängspåret" som jag bidragit till och till slut även skickade in till NSD resulterade i en artikel.

KJ har inte blivit utfrågad om vart sängen tagit vägen. Han fick bara frågor om ifall han hade burit ut något stort föremål och han blev inte pressad när han svarade nej. Jag måste erkänna att respekten för åklagarna sjönk lite efter att jag läst artikeln, för jag tror inte att de är sanningsenliga när de beskriver detta. Åtminstone inte fullt ut. Om de t ex sammanställt alla vittnesuppgifter om KJ:s säng så borde det resulterat i fler frågor till både KJ och exempelvis hans pappa. Så nej, jag tror fortfarande att detta åtminstone till viss del förbisågs. Eller kan det finnas slaskade förhör med KJ???

Vad jag tycker mig kunna läsa ut mellan raderna är att de inte finner vittnet så där jättetrovärdigt. Kanske nån person med alkoholproblem eller liknande?
Citera
2013-11-04, 11:53
Medlem
Jag fick ett minne av att ha sett minst en st resårmadrass lite lätt "gömd" i slutet av en mindre grusväg på mina "sök" tidigare i somras. Jag noterade den men fotade inte då inget tydde på att en madrass skulle vara intressant. Den var givetvis inte kvar nu då jag var ute och kollade efter den men vem ids städa bort den såpass långt ut i skogen?
Citera
2013-11-04, 12:04
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag är inte helt säker på vad du menar, men vad gäller vristen tog man två topsningar. När man amplifierade autosomalt DNA och analyserade standardprofilen fick man +4 på VB, och följaktligen inga spår av KJ - vilket innebär att eventuellt DNA från KJ i provet motsvarade i vart fall mindre än 5% av totalmängden, förmodligen betydligt mindre ändå. När man körde Y-specifik analys fick man träff på KJ med den ena topsen. Man har alltså inga partiella, svagare träffar från vristerna, utan alla analyserbara resultat gav så stor säkerhet som metoden tillät - +4 för autosomal analys mot standardprofilen och +1 för Y-kromosomal analys.
Tycker inte att det utan vidare går att utesluta att den Y-kromosomalt analysen var en partiell träff. Även om en fullträff inte ger bättre än grad +1 är det inte utskrivet att det måste vara en fullträff för att få den graden.
Citera
2013-11-04, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
vilken sida är statoilkvittot på då, ser det inte på sid 1006 där de övriga är?

Rätt 15.44 handlade han på Ica Kvantum, därefter 15.57 på Coop. Inga köp innefattade smör. Enligt MB skall han återvänt till Coop för att köpa smör. Det kvittot saknas.

Statoil mitt fel.
Citera
2013-11-04, 12:09
Medlem
SandraTheKs avatar
Jag har några sidor kvar av FUP, men jag kan hittills inte minnas att polisen under något förhör visat något större intresse i att få KJ att redovisa för hur många sängar det finns i lägenheten. Förutom då hans vänner angett antalet 2.

I FUP sid 1824 (1810) tillfrågas KJ om han efter den 4/5 burit ut något stort ur lägenheten, vilket han svarar att han inte har. Något som skall vara 150-160 cm långt.
Citera
2013-11-04, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SandraTheK
Jag har några sidor kvar av FUP, men jag kan hittills inte minnas att polisen under något förhör visat något större intresse i att få KJ att redovisa för hur många sängar det finns i lägenheten. Förutom då hans vänner angett antalet 2.

I FUP sid 1824 (1810) tillfrågas KJ om han efter den 4/5 burit ut något stort ur lägenheten, vilket han svarar att han inte har. Något som skall vara 150-160 cm långt.

Rätt observerat.
Citera
2013-11-04, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrutia
Bild på KJs bagagelucka med markeringar där blodspår hittades:
http://i.imgur.com/mtF7Ibo.png?1
Bild på bagageluckan innan undersökningen:
http://i.imgur.com/gU9AbMR.jpg?1

Som framgår av bild var ju Hundajens bagage fullt med grejer när polisen tog in den. Bara en detalj kring detta: på bild (sid 309) ses den i fupen omtalade kamelpacken (det bör väl vara den?) som KJ bar runt på vid söken. Den ligger på botten/på mattan i bagaget.
Vet inte riktigt vad jag menar med detta men kanske lite märkligt att en sak han nyligen nyttjat har lyckats leta sig in under allt övrigt.
Har inte koll nu på när KJ var på sitt sista sök men om han lade dit kamelpacken efter det så borde bagaget ha varit så gott som tomt (vid det tillfället) och han har sedan "fyllt på" med saker.
Tänker att detta ligger lite i linje med ett tidigare inlägg (minns ej vem) som skrev att ett syfte med KJ:s färd till brodern 4/5 kan ha varit den att diskret kunna tömma bagaget (eftersom han skulle frakta någon däri).
KJ flyttade väl till föräldrarna efter ett tag, så i ett senare skede lade han kanske tillbaka det han lagt ur 4/5 och då hamnade kamelen underst.
Ev lite snurrigt men iaf.
Senast redigerad av Rubar 2013-11-04 kl. 12:20.
Citera
2013-11-04, 12:37
Medlem
Jag tror att om han blir fälld så blir det till en stor del tack vare 112 samtalet när hon var hemma hos honom.

Tråkigt att tidningarna bara rapporterade första dagen från rättegången.
Citera
2013-11-04, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag tror att om han blir fälld så blir det till en stor del tack vare 112 samtalet när hon var hemma hos honom.

Nja, 112-tryckningen tror jag inte kommer att betyda så mycket mtp att VB skickade sms efter det, fram till 18:40 (112 var väl vid 17-tiden?).

Tror säkert att tidningarna kommer att rapportera även efter övriga rättegångsdagar.
Citera
2013-11-04, 12:46
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Som framgår av bild var ju Hundajens bagage fullt med grejer när polisen tog in den. Bara en detalj kring detta: på bild (sid 309) ses den i fupen omtalade kamelpacken (det bör väl vara den?) som KJ bar runt på vid söken. Den ligger på botten/på mattan i bagaget.
Vet inte riktigt vad jag menar med detta men kanske lite märkligt att en sak han nyligen nyttjat har lyckats leta sig in under allt övrigt.
Har inte koll nu på när KJ var på sitt sista sök men om han lade dit kamelpacken efter det så borde bagaget ha varit så gott som tomt (vid det tillfället) och han har sedan "fyllt på" med saker.
Tänker att detta ligger lite i linje med ett tidigare inlägg (minns ej vem) som skrev att ett syfte med KJ:s färd till brodern 4/5 kan ha varit den att diskret kunna tömma bagaget (eftersom han skulle frakta någon däri).
KJ flyttade väl till föräldrarna efter ett tag, så i ett senare skede lade han kanske tillbaka det han lagt ur 4/5 och då hamnade kamelen underst.
Ev lite snurrigt men iaf.

KJ var väl med på sök den 18 maj?
J lade sina grejor i bilen den 17 maj.
Citera
2013-11-04, 12:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013

Hur ska han kunna fällas på det?

Det har bara varit en dag.
Citera
2013-11-04, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Blodet är utsmetat står det i FUP. Det betyder att det inte behöver ha trängt ner i mattan utan bara är ett mikroskopiskt tunt lager ovanpå mattan.
VB har själv uppgett att hon skadat stortån så att nageln senare trillat av. Vidare uppger hon att det hade blött från ett öra. Hon blev inlåst på gymmet en gång när hon höll på att tvätta sin dräkt som hade blivit blodig. Det kan vara det tredje fallet eller något av de föregående.

ta ketchup och skvatt ut ett par droppar pa en bit tyg. Var arlig mot dig sjalv och anvand inte mer an ett normalt nasblod.
smeta sen runt med det pa en vit matta erller lakan el dyl,sa du ser med blotta ogat.

tycker du det ar troligt nu?

det finns ingen chans att sa mycke blod smetats ut pa mattan och kanten pa bagageluckan,utan att KJ skulle veta precis vilket tillfalle det rort sig om.

Formen pa flacken pa mattan,som syns som bla,ar ganska tydlig och ar ar inte utsmetad utan mattan har sugit at sig blodet. darfor kan man inte saga mycke om mangden men du ser juh sjalv...hon maste haft en vaska som lakte ur alla kanter pa botten-delen.
eller en gi(drakt) som varit rejalt nerblodad.

Hur VB sjalv ska ha kommit tillbaka fran graven och berattat att hon skadat tan forstar jag inte?
Vad har jag missat?
Finns det sms eller facebook-inlagg eller vittnesmal om att hon sagt att hon skadat tan och att det uppstatt blodvite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in