2013-11-04, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Så svårt är det tyvärr inte att sticka kniven i någon, om man saknar normal empati och har sjuka fantasier. Med uppfinningsrikedom kommer man långt, och just den kvalitén har KJ, även om han använder den till udda ting. Just en as som hakat upp sig och hamnat fel kan behöva push i rätt riktning, den uteblev. Han kunde skrodera på om sin lust att döda, han kunde ostört köpa in och utveckla sin knivarsenal, lufsa runt i lumparkläder och leva i en avskärmad värld. Jag tror att han lekt de här dagarna, sitt livs lek.

Om han varit oskyldig hade han brutit ihop och börjat gråta över anklagelserna, han hade inte heller levt det liv han levt fram till nu. Det är inte normalt att söka på anatomi och samla på knivar, med mera och ha det som sin huvudsakliga sysselsättning.

KJs uppfinningsrikedom har gjort att han kommit ur det här, fast inte helt. Han sitter trots allt anhållen och inlåst, det är lätt att glömma. Han har inte alls genomfört det här prickfritt. Han hade vapen med sig redan i högstadiet, vill jag minnas.

Det finns mycket som inte kan anses som normalt då det gäller vi människor. Vad har hans intresse för knivar att göra med mordet? Jag känner många knivsamlare, de är inte det minsta benägen att begå styckmord. Att han hade kniv med sig i högstadiet ser jag inte som relevant.
Det finns en annan som person i denna utredning som öppet brukar bära kniv, som har varit vålds benägen utan att de för den skull ha suttit häktad
.
Jag upprepar vad jag tidigare har sagt jag hoppas innerligt att man har rätt gärningsman.
Citera
2013-11-04, 05:46
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Sådär!
Har sammanställt en tidslinjen utifrån kända parametrar angående MBs förehavanden den 4 maj. I vissa fall kommer uppgifterna från förhör där exempelvis AN angett att de blev hämtade ca 18.00, medan MB haft en mastuppkoppling 18.13. Då skrev jag att de blev hämtade 18.15. Tiderna på exempelvis kvitton har jag avrundat till 0 sekunder, pga av olika systems klockor. Vid uppkopplingar används operatörens klocka och denna antar jag stämmer väldigt bra.

TIDSLINJE MB 2013-05-04

11.08:51 Uppkoppling Sävast S SAMTAL TILL JAN NYMAN FUP s927
12.00:00 SUSHI & TE ÖPPNAR
14.30:00 MB ANLÄNDER TILL SUSHI & TE FUP s993 + 1104
15.44:00 HANDLAR PÅ ICA KVANTUM KONTANTKVITTO FUP s1006, MB UPPGER 16.30-17.00 i FÖRHÖR s993
15.57:00 HANDLAR PÅ COOP KONTANTKVITTO FUP s1006
??.??:?? HANDLAR SMÖR PÅ COOP (FUP s993)
17.02:59 SAMTAL FRÅN AN FUP s927
17.04:24 SMS FRÅN BANGSUAN, FUP s927/874
17.28:34 Uppkoppling Garnisionsgatan NV 295° SMS TILL BANGSUAN FUP s927, ?? ANTENN PEKAR ÅT HELT FEL HÅLL
17.30:00 LÄMNAR SUSHI & TE?, ÅKER HEMÅT FUP s993
17.42.36 SMS FRÅN BANGSUAN, FUP s927/874
17.43.44 SMS FRÅN BANGSUAN, FUP s927/874
17.45:00 ANLÄNDER TIMJANVÄGEN
17.46:14 Uppkoppling Sävast S SMS TILL BANGSUAN FUP s927
17.47.57 SMS FRÅN BANGSUAN, FUP s927/874
18.07.36 SMS FRÅN BANGSUAN, FUP s927/874
18.13:09 Uppkoppling Sävast S SMS TILL BANGSUAN FUP s927
18.15:00 MB+AN BLIR HÄMTADE TIMJANVÄGEN FUP s1104
18.21.06 SMS FRÅN BANGSUAN, FUP s927/874
18.30:00 DRICKER FÖRDRINK HOS TL/AL
18.40:00 ANLÄNDER RESTAURANGEN PÄR & MICKES
18.40.28 SMS FRÅN BANGSUAN, FUP s927/874
19.23:00 ÖPPNAR NOTA, BESTÄLLNING AV MAT+DRYCK KVITTO PÄR OCH MICKES FUP s1007
19.31:38 Uppkoppling Bodens SO SMS TILL BANGSUAN FUP s927
19.33:54 Uppkoppling Bodens N
19.40:57 Uppkoppling QBodens SO
19.41:02 Uppkoppling QBodens SO
19.41:05 Uppkoppling QBodens SO
19.41:13 Uppkoppling Bodens N
19.41:17 Uppkoppling Bodens N
19.41:19 Uppkoppling Bodens N
19.42:03 Uppkoppling Bodens SO
19.43:20 SMS FRÅN STEFAN SKOTT
19.45:01 Uppkoppling Bodens N
19.46:23 SMS FRÅN STEFAN SKOTT
19.47:24 Uppkoppling Bodens SO
20.00:00 SUSHI & TE STÄNGER
20.20:00 BETALAR NOTAN PÄR & MICKES KVITTO KORTKÖP PÄR OCH MICKES FUP s1006
20.23.45 Uppkoppling Bodens N (SAMTAL TILL BODEN TAXI?)
20.28:00 TAXIRESA START
20.38:00 TAXIRESA SLUT KVITTO KORTKÖP BODEN TAXI
20.41:16 SMS FRÅN DANIEL SVEDER, FUP s927
21.41:23 Uppkoppling Sävast S SMS TILL DANIEL SVEDER? FUP s1070
22.30:28 Uppkoppling Sävast S
22.34:56 Uppkoppling Sävast SV
22.37:35 Uppkoppling Sävast SV

Listan baserad på:
Basstationsuppkopplingar FUP s928 EDIT: Lade till de sista 3 posterna
Kontakter 4/5 FUP s918
Sparade SMS i MBs telefon: FUP s927
SMS-KONTAKTER 2013-05-04 FUPs1067
SMS-Tömning Mikael Berg FUP s1070

FRÅGOR som då uppkommer ang MBs VITTNESMÅL:
Förhör 2, den 8/5 (FUP s989)
1) Berg berättar att han under lördagen fick ett antal sms ca 4-6 sms av Vatchareeya som han läste sporadiskt på vägen hem till Timjanvägen vid 18 tiden och svarade på ett sms : "Jag jobbar" (FEL! Han fick endast två sms på vägen hemåt)

Förhör 3, den 24/5 (FUP s990)
2) Micke tror att det är 4-5 SMS från Ploy under tiden han fortfarande är kvar i sin restaurang. Tre av dessa var samma och texten var "svara, svara". Detta skickades 2-3 gånger. (FEL! Han fick endast ett sms medan han var i restaurangen - om han nu var där?)

3) Micke kommer nu på att han får flera SMS från Ploy när han är kvar i restaurangen. Micke kommer ihåg att Ploy skrev ngt om att "hon är knäpp, Det första SMS kommer inte Micke ihåg. Det andra var ngt om att Ploy var upprörd över ngt. (FEL! Stämmer inte, se punkt 2 eller punkt 4 beroende på vilken restaurang som avses)

4) Sammanlagt så fick han 10 SMS under tiden han var i restaurangen. Alla var inte från Ploy. (Här antar jag att restaurangen som avses är Pär & Mickes, men han fick bara ett sms där precis när dom anlände)

5) Han kan ha skickat detta när de är på restaurangen eller på väg dit. Men han har enbart skickat ett svar till Ploy denna dag. FUP s994 (FEL! Båda dessa påståenden är falska)

6) De sista SMS'et handlade om att Ploy ville prata och att hon var upprörd. Micke har ett svagt minne av att det handlade om hennes mamma. FUP s994

Förhör 4 den 25/9 (FUP s1000)
7) Jag jobbade i SUSHI-testaurangen fram till ca 17.30. Jag tror att jag fick alla SMS under tiden jag var i restaurangen. (FEL! Se punkt 2)

8) Jag är inte säker men jag tror hon skrev någonting att. Hon eller möjligen han är ju dum i huvudet jag behöver eller möjligen vill prata med dig. (Intressant tillägg jämfört med punkt 6)

9) Micke kommer nu på att han får flera SMS från Ploy när han är kvar i restaurangen. Micke kommer ihåg att Ploy skrev ngt om att "hon är knäpp, Det första SMS kommer inte Micke ihåg. Det andra var ngt om att Ploy var upprörd över ngt. Micke kommer inte ihåg vad det var som Ploy var upprörd över. Micke förklarar att han har ett synfel och när han läser SMStexten så har han svårt att läsa ut Ö;Å eller Ä. Han kan inte förstora texten på sin mobil. Micke var även stressad och tyckte inte att han hann svara på Ploys SMS. Micke vill förtydliga i att när Ploy skrev att hon var upprörd så skriver hon även "kan vi prata". Micke tror att det är 4-5 SMS från Ploy under tiden han fortfarande är kvar i sin restaurang. Tre av dessa var samma och texten var "svara, svara". Detta skickades 2-3 gånger. FUP s993 (Detta vittnesmål stämmer ju inte alls med fakta och vad han tidigare uppgivit överhuvudtaget)

Mina egna slutsatser;
1) Antingen lider MB av grav Alzheimers eller så ljuger han. Visserligen uppger han att han är tankspridd men vad fan... inte ett rätt. Varför vill han till varje pris undanhålla denna information?

2) Var han ens på Sushi och Te med tanke på hans uppkoppling mot Garnisionsgatan NV 295° kl 17.28:34? Antennen pekar i helt fel riktning, borde varit 70° Ost.

3) Gör han tillägget "eller möjligen han" för att kasta skuggan på någon annan?

Ok, flashbackare, tangentbordsriddare, internethärskare och messerschmittar. Vad får ni ut av detta? Jag inväntar spänt kritik...

Ingen som funderat över varför MB befinner i det här området kl 17.28, när han enligt egen uppgift befinner sig på SUSHI & TE?

http://img543.imageshack.us/img543/4227/jkvw.jpg
Senast redigerad av zero73 2013-11-04 kl. 05:49.
Citera
2013-11-04, 07:53
Medlem
Yggdrasil-s avatar
Den försvunna sängen. Om jag är sen med det här så ber jag om ursäkt.

NSD: http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7980020
Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17774347.ab
Expressen: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17774347.ab
Citera
2013-11-04, 08:22
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil-

Här är Expressenlänken. http://www.expressen.se/nyheter/sangen-borta-efter-vatchareeyamordet/

Synd att tidningarna inte är lite mer alerta och frågar AB varför inte KJ är hörd om sängen om de nu försökt utreda det hela.
Citera
2013-11-04, 08:33
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ingen som funderat över varför MB befinner i det här området kl 17.28, när han enligt egen uppgift befinner sig på SUSHI & TE?

http://img543.imageshack.us/img543/4227/jkvw.jpg

Av mig har du fått ett svar iaf. Skriver inget mer om någon har en annan idé.
Citera
2013-11-04, 08:37
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Av mig har du fått ett svar iaf. Skriver inget mer om någon har en annan idé.

Ja.

Cell 295° NV täcker dock inte CAs bostad - finns en annan cell på samma site som täcker bostaden betydligt bättre.
Citera
2013-11-04, 08:56
Medlem
[quote=zero73]Ingen som funderat över varför MB befinner i det här området kl 17.28, när han enligt egen uppgift befinner sig på SUSHI
Citera
2013-11-04, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil-

Skriver ett inlägg på Flashback som relaterar till ett inlägg på Flashback som relaterar till en tidningsartikel som utgår från inlägg på Flashback enl inlägg från tidningens (NSD:s) kommentarsfunktion: "NSDs "avslöjanden" är inget annat än det dom läst på Flashback där detta uppmärksammats för länge sen..".
Har själv mkt kvar av fup men enligt trådinlägg har man inte ställt frågor till KJ om den ev försvunna sängen; det finns således inget (?) i fup som direkt indikerar att man gjort några grundligare efterforskningar avs denna säng vilket i sin tur gör åkl AB:s uttalande om att "sängspåret" länge var högaktuellt i utredningen lite märkligt/ev oärligt.
Skall bli intressant att följa om/hur detta med sängen tas upp i rätten och hur de isf väljer att lägga fram det om det nu inte finns något förhör att utgå ifrån.

Edit: och enl inlägg har sängspåret sedan det dök upp i tråden vidarebefordrats till polisen, efter det har uppgiften dykt upp i media
Citera
2013-11-04, 09:10
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
det finns bild i fup och det ar inte lite blod. Det finns ingen chans att de blodet kommit dit fran nasblod eller nagot liknande. Fo sa sager alla fran karateklubben att det aldrig hant att hon skadat sig sa det uppstatt blodvite.
KJ kan heller inte uppge nar det skulle kommit dit.

Blodet är utsmetat står det i FUP. Det betyder att det inte behöver ha trängt ner i mattan utan bara är ett mikroskopiskt tunt lager ovanpå mattan.
VB har själv uppgett att hon skadat stortån så att nageln senare trillat av. Vidare uppger hon att det hade blött från ett öra. Hon blev inlåst på gymmet en gång när hon höll på att tvätta sin dräkt som hade blivit blodig. Det kan vara det tredje fallet eller något av de föregående.
Citera
2013-11-04, 09:19
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Skriver ett inlägg på Flashback som relaterar till ett inlägg på Flashback som relaterar till en tidningsartikel som utgår från inlägg på Flashback enl inlägg från tidningens (NSD:s) kommentarsfunktion: "NSDs "avslöjanden" är inget annat än det dom läst på Flashback där detta uppmärksammats för länge sen..".
Har själv mkt kvar av fup men enligt trådinlägg har man inte ställt frågor till KJ om den ev försvunna sängen; det finns således inget (?) i fup som direkt indikerar att man gjort några grundligare efterforskningar avs denna säng vilket i sin tur gör åkl AB:s uttalande om att "sängspåret" länge var högaktuellt i utredningen lite märkligt/ev oärligt.
Skall bli intressant att följa om/hur detta med sängen tas upp i rätten och hur de isf väljer att lägga fram det om det nu inte finns något förhör att utgå ifrån.

Edit: och enl inlägg har sängspåret sedan det dök upp i tråden vidarebefordrats till polisen, efter det har uppgiften dykt upp i media

Förhören med KJ:s kompisar ger mig intrycket att polisen intresserade för sängen och hur lägenheten var möblerad. Däremot har de inte pressat (eller ens frågat?) KJ eller hans familj på den punkten. Det är konstigt måste jag hålla med om.

Så länge jag inte får en naturlig förklaring till vad som hände med sängen är det mitt huvudspår i alla fall.
Citera
2013-11-04, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Förhören med KJ:s kompisar ger mig intrycket att polisen intresserade för sängen och hur lägenheten var möblerad. Däremot har de inte pressat (eller ens frågat?) KJ eller hans familj på den punkten. Det är konstigt måste jag hålla med om.

Så länge jag inte får en naturlig förklaring till vad som hände med sängen är det mitt huvudspår i alla fall.

Inte så konstigt egentligen, även om det verkar väldigt korkat att försöka efterlysa en säng av sådant fabrikat som visas på fotona genom anekdotisk bevisföring och påståenden till "kamrater".
a. Polismannen påstår.
b. "kamraten" konfirmerar.
c. Polismannen frågar inte de relevanta subjekten.
d. Åklagaren anser att den har ett bevis.

Rent generellt så verkar det illa för åklagaren såvida denne inte kalkylerar med att fupen är komplex och domstolen trögtänkte eller försöker vinna tid ihop om att 'the retard' ska erkänna ifall denne pressas alternativt att de ber till juristernas domstolsgud, att MB ska säga något dumt när denne förhörs under vittnesed, något som inte vore möjligt ifall de tex. började hantera MB som huvudmisstänkt.

I övrigt verkar inte sängarna vara av lämplig karaktär, sådana madrasser skulle blöda rakt igenom av mindre än en halvliter vatten, för att inte tala om flera liter blod.
Citera
2013-11-04, 09:32
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ja.

Cell 295° NV täcker dock inte CAs bostad - finns en annan cell på samma site som täcker bostaden betydligt bättre.
Ser man på din lista får man nästan känslan av att VB kanske frågor något i sitt sms. Fem minuter efter trycker hon 112*. MB åker till området som masten täcker skickar ett sms som svar. Sedan svarar VB igen på det svar hon fått av MB. Samtidigt har AN ringt 24 minuter innan. Området är Garnisionsgatan mot Vittjärv. Blev inget klokare av detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in