2013-11-02, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban

Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
NB: min fetning ovan.

Kan du precisera var i det rättsmedicinska utlåtandet det står i klartext eller underförstått att liket ej förflyttats?

Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Du får söka på Magoos inlägg i tråden där ett dokument från rättsmedicinen hänvisas till.
Jag har läst det utvidgade obduktionsprotokollet, men inte inte hittat något som stöder ditt påstående om att liket ej flyttats (och din konklusion att VB därför måste ha dödats vid fyndplatsen för torson).

KJ vägde 77 kg vid den rättsmedicinska undersökningen. Intressant nog fanns en fråga uppdragen till rättsläkaren, att besvara om han var kapabel att bära VB:s vikt (ca 56 kg i levande livet); rättsläkaren fann inget som uteslöt att KJ hade den förmågan.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
det 'är skumt om mobilen byter sådär måste ju vara dålig täckning där den befinner sig
Jo, zero73 har visat att det är dålig 3G-täckning i Grubban utefter Sävastvägen. Men det är dålig täckning i bagageutrymmen också, har jag hört.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sid 1133.

Ja, varför påstod AN att hon kom hem samtidigt som sin make en timme efter honom?

AN kanske stannade kvar 1 - 1.5 timme längre med sin dotter och hennes make på restaurangen?
Citera
2013-11-02, 22:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Så gm ska då klippt dessa bitar? Misstänker att det fanns en längre bit också om gm försökt strypa VB? Åklagarna nämnde att det inte gick att utesluta ett strypningsförsök med den fördömda tejpen. Antar att de inte försökt övertyga rätten att de gjordes med ett antal bitar iaf. Du får ursäkta mig, men jag har inte studerat detta med tejpen särskilt mycket. Ärligt talat inte alls.
Jag ursäktar dig. På sid 274 säger SKL att "Då det inte fanns några skador på huden kring halsen, talar det mot att tejpen har använts i syfte att strypa Vatchereeya". Så åklagaren talar inte sanning, eller är felciterad både i NSD och NK.
Citera
2013-11-02, 22:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
AN kanske stannade kvar 1 - 1.5 timme längre med sin dotter och hennes make på restaurangen?
Inte enligt vad hon säger själv.
Citera
2013-11-02, 22:57
Medlem
Citat:
Jo, zero73 har visat att det är dålig 3G-täckning i Grubban utefter Sävastvägen. Men det är dålig täckning i bagageutrymmen också, har jag hört.

han har haft vb i bagaget då han var till Daniel samma kväll senare..men vad elda han hemma på gården i familje hemmet på kvällen
Citera
2013-11-02, 23:00
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:

Det finns en fb-profil med namnet T*mas Bergström som kontaktat AN. Intressant nog hade denna profil en profilbild av KJ. Låter ju som att det skulle kunna finnas en koppling. Dottern TL har ju kontaktat KJ. Vems profil är detta undrar man.
Citera
2013-11-02, 23:04
Medlem
highfives avatar
Citat:

Lite för mycket dricka, irriterande sms;ande från MB, AN sur när hon märker att han smusslar med sina sms. MB förbannad, MB betalar middagen medan de andra äter, MB beställer taxi och sticker. Tycker allt är VBs fel. Jävla stalkande lyder. Poff. MB justerar sin mobil när han kommer hem.
Senast redigerad av highfive 2013-11-02 kl. 23:24.
Citera
2013-11-02, 23:07
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
kan det vara kj som haft en till fb

Det var min första tanke när jag började nysta i inlägget. Det var däremot någon annan på tråden som hittade honom. Konstigt iaf.
Citera
2013-11-02, 23:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Lite för mycket dricka, irriterande sms;ande från MB, AN sur när hon märker att han smusslar med sina sms. MB förbannad, MB betalar middagen medan de andra äter, MB beställer taxi och sticker. Tycker allt är VBs fel. Jävla stakande lyder. Poff. MB justerar sin mobil när han kommer hem.
Varför justera mobilen? Kom på en vettig förklaring. Jag kan inte.
Citera
2013-11-02, 23:19
Medlem
Citat:
Du har läst förhöret lika bra som jag. Han känner igen MB, har skjutsat honom, men säger inget om sällskap.

Ja, varför?
Citera
2013-11-02, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9ver

Sen att det ff saknas en höftkula är mycket märkligt, varför bry sig om att avlägsna den, måste ju innebära mer arbete att "hugga" lös den...

Är förmodligen "olycksfall i arbetet". Låter väl som att yxa använts för att dela benet men att GM missat leden och råkat slå av höftkulan. Att den inte återfunnits är ju iof konstigt då. Den borde väl ha hamnat med resten?

På tal om det här tycker jag det är konstigt att dom inte kan säga mer exakt hur benen är delade. Dom uppger väl att det kan vara vass kniv, yxa och såg om jag kommer ihåg rätt. Såg och yxa borde ge rätt karaktäristiska märken i benen. Vass kniv borde inte lämna några märken alls. Vass kniv borde ju även innebära att den som utfört styckningen har någon sorts vana/kunnighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in