2013-11-06, 16:43
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Om sängen verkligen är borta. Det är väl oklart? Hoppas att frågan tas upp i rätten.

Ja det är oklart. Det vi vet är att han hade två sängar på ett foto från december men bara en vid husrannsakan. Även om jag har ett visst personligt intresse i "sängmysteriet" så måste jag medge att det finns en möjlighet att han faktiskt bara haft en enkelsäng sen nån gång i januari-början av februari och att hans vänner inte noterat detta och därför oavsiktligt givit felaktiga minnesbilder i sina förhör om hur det såg ut hemma.

Personligen TROR jag dock att det är mer troligt att KJ av något skäl ansåg sig behöva slänga sängen och att någon i hans "inre krets" som det så vackert heter på polisspråk inte har mått särskilt bra över att ha medverkat till detta och inte vågat berätta om saken. Det är dock inte något brott om det har gjorts i god tro, däremot kan det vara ett brott att fortsätta dölja sin vetskap om det för polisen. Så personen har allt att vinna på att i så fall ta kontakt med polisen och berätta i efterhand vad som hände.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, advokatens fråga pekar på MB.
Okej, tack. Så Jokobsens svar var alltså inte det han hoppades på. Får inte försvaret information om sånt i förväg? Dvs. borde inte BF vetat vad svaret kommer vara?
Citera
Medlem
Stämjärn har KJ:s kompis vittnat om fanns i KJ:s lägenhet då han hållt på att snava över det.
Känns som om åklagarna har bra på fötterna i detta mål...inte minst rättstekniskt!

Teorin om att kroppen dragits ut från bilen och därmed gjort blodstänken tycker jag låter trolig då de endast är på en sida av bilen. Sedan att den emballerats innan färd...därav all kirurgtejp skulle jag gissa sant att tejpen inte tagits bort då kroppen styckades.

Jag tänker att antingen mördades hon hemma hos KJ och det vittne som försvaret åberopar såg fel eller så hann KJ i kapp henne med sin bil, fångade in henne och sade att han skulle skjutsa hem henne och sedan tog henne på ngt helt annat ställe och stämjärnet hade han i bilen.

Intressant i FUP är att ett vittne sade att han var vid en mack och såg en thailändsk ledsen, upprörd kvinna komma gående och hon hade grå munkjacka och sandaler som han lade märke till. Detta var vid 16:30 tiden. Det var väl ett tag efteråt som hon gjorde sin felaktiga tryckning på hjälp....

Detta signalement skiljer sig från de andras.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Han hade ju fixat en säng av farfar som var motorstyrd. Ser den sängen som nu finns på bilderna ut att vara motorstyrd eller är den den som är "borta"?
Den motorstyrda sängen ser ut att vara kvar. Det är en annan som är borta.
Citera
2013-11-06, 16:44
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Tejpen var väl nedlagd i en s k bevispåse av polisen?
Undrar dock varför det har relevans om hon var med vid uppackning eller ej...

Det har med Chain of custody at gjöra.

http://en.wikipedia.org/wiki/Chain_of_custody
Chain of custody (CoC), in legal contexts, refers to the chronological documentation or paper trail, showing the seizure, custody, control, transfer, analysis, and disposition of physical or electronic evidence.
(læs mera i linket)

Frågan stælls evt med hænblik på om någon kan ha fifflat med beviset på dens væg från dær den togs in som bevis, altså i KJs badrum.

Och nu vi ær vid tejprullerna:

Det ær helt oførståligt før mig varfør det inte har gjorts en undersøkning av vad tejpen från VBs kropp igentligen består av, altså mht kemisk etc material, och senn samma undersøkning av tejpen som hittades hos KJ, på så sætt kan man ju avgjöra om det ær eksakt samma tejp eller ej.
man har ju enbart gjort optiska undersøkningar/iaktagelser.
Och tejpen skulle ju førestælla at vara ett av dom viktigaste bevisen.

HOPPLØST!!! Værkar på mej otrolig amatøraktigt !!!
Citera
2013-11-06, 16:44
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiddeLidman
Styckningen är gjord av någon som inte har anatomisk kännedom. Det ena benet är kapat på det svåraste stället där lårbenet är som tjockast. Styckningen är utförd med yxa eller tung kniv, EJ med såg. Händerna är avskurna i lederna.

Det är säkert inte bara jag som tänker att det är ett märkligt sammanträffande att det googlats från KJ:s dator på just handens anatomi, men inte något om höfter eller lårben. Så jävla dumt bara att det inte är daterat i FUP:en när detta hade gjorts.
Citera
2013-11-06, 16:46
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja det är oklart. Det vi vet är att han hade två sängar på ett foto från december men bara en vid husrannsakan. Även om jag har ett visst personligt intresse i "sängmysteriet" så måste jag medge att det finns en möjlighet att han faktiskt bara haft en enkelsäng sen nån gång i januari-början av februari och att hans vänner inte noterat detta och därför oavsiktligt givit felaktiga minnesbilder i sina förhör om hur det såg ut hemma.

Personligen TROR jag dock att det är mer troligt att KJ av något skäl ansåg sig behöva slänga sängen och att någon i hans "inre krets" som det så vackert heter på polisspråk inte har mått särskilt bra över att ha medverkat till detta och inte vågat berätta om saken. Det är dock inte något brott om det har gjorts i god tro, däremot kan det vara ett brott att fortsätta dölja sin vetskap om det för polisen. Så personen har allt att vinna på att i så fall ta kontakt med polisen och berätta i efterhand vad som hände.

Det stod väl nåt i FUP om att han gjort någon form av förvaring för airsoft-vapen av sängen? Minns inte exakt, måste kolla.
Citera
2013-11-06, 16:49
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Det är säkert inte bara jag som tänker att det är ett märkligt sammanträffande att det googlats från KJ:s dator på just handens anatomi, men inte något om höfter eller lårben. Så jävla dumt bara att det inte är daterat i FUP:en när detta hade gjorts.

Men om det är så att han specifikt sökte kring händernas anatomi så kan man ju misstänka att det finns någon betydelse med dessa händer i alla fall.

Han sökte väl på detta innan VB dog?
Citera
2013-11-06, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
M. Tycks som om mitt antagande redan inledningsvis i tråden om lång och utdragen tortyr och dödskamp börjar besannas ..

Nja, tycker inte att det som nu framkommit direkt stöder det scenariot. Menar att det handlar om två saker; själva huggandet kan ha utförts mycket snabbt medans döden varit utdragen pga att mordvapnet gett små skador som gjort att VB långsamt har förblött.
Att GM varit såpass diaboliskt kompetent att hen med uppsåt förorsakat VB skador som skulle ge just den effekten har jag svårt att tro på.
Men vad vet vi?
Citera
2013-11-06, 16:51
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:

Tänker du på den bilden som fanns bland anatomi-bilderna? Jag trodde först också att det var en människohand men när jag tittade närmare tyckte jag att det såg ut som en tass. Det ser mer ut som klor än människonaglar. Men jag kan ha fel.
Citera
2013-11-06, 16:52
Medlem
Förhör med Alex*nder Samu*lsson. KJ sitter och stirrar på vittnet för första gången idag.
Citera
2013-11-06, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Det stod väl nåt i FUP om att han gjort någon form av förvaring för airsoft-vapen av sängen? Minns inte exakt, måste kolla.

Tror jag var den skyldiga till det. Jag hade läst det i ett förhör med broder Daniel. Inte tid just nu att kolla FUP:en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in