2013-10-31, 10:27
Medlem
jonkoping83s avatar
Vändningen kommer som jag tidigare nämnt. Vittnesutsagon är viktig i det här målet och det kommer läggas relativ vikt på det hela.

Några fler punkter kommer att presenteras som tyder på den andra GM som ej ännu är gripen.
Citera
2013-10-31, 10:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Vändningen kommer som jag tidigare nämnt. Vittnesutsagon är viktig i det här målet och det kommer läggas relativ vikt på det hela.

Några fler punkter kommer att presenteras som tyder på den andra GM som ej ännu är gripen.
"Den andra GM". Vem är den första?
Citera
2013-10-31, 10:31
Medlem
Zisselas avatar
Jag följer aftonbladets web-tv sändning och undrar ju vad det är för pajasar? "Ankaret" pratar om "triumfkort" och bisittaren nästan flinar hela tiden...

Finns det någon bättre livesändning?
Citera
2013-10-31, 10:31
Medlem
highfives avatar
Varför kan inga spår ha planterats i bilen efter 10/5? Känns som ett rätt svagt "bevis".
Citera
2013-10-31, 10:33
Medlem
Lalajlajs avatar
Hemska minnen som kommer tillbaka...

Citat:
Just nu i rättssalen: 22-åringen lutar ansiktet i sina båda händer medan han hör åklagaren redogöra för scenariot i ödehuset.
Citera
2013-10-31, 10:36
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Varför kan inga spår ha planterats i bilen efter 10/5? Känns som ett rätt svagt "bevis".

Betyder egentligen inte så mycket i sammanhanget men kanske de har kunnat konstatera at bilens bagage varit fullt med bråte från den 11:e vid övningarna och framåt.
Citera
2013-10-31, 10:36
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
KJ må vara en underlig kuf, men han har aldrig tvekat en sekund, darrat på stämman eller varit osäker; VB lämnade hans bostad till fots, efter att ha SMSat, någon under kvällen.
Ett vittne har sett VB efter 22.
KJ har alibi för större delen av kvällen från 22.
VB är självmordbenägen, kanske flanerade hon runt innan hon bestämde sig för att gå till MB och visa sin kärlek genom att skada sig ?

EDIT: Åklagaren valde som vanligt att lägga vittnesuppgiften i den flera 1000 sidor långa slasken, har inte du varit med förr

Vad är det för vittne efter klockan 22 du pratar om?
Citera
2013-10-31, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Vad är det för vittne efter klockan 22 du pratar om?

Får rätta mig själv. RUNT 22. Troligtvis 21:30
Citera
2013-10-31, 10:40
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Betyder egentligen inte så mycket i sammanhanget men kanske de har kunnat konstatera at bilens bagage varit fullt med bråte från den 11:e vid övningarna och framåt.

Så man har haft konstant spaning på hans bil mellan 11/5-20/5?

Intressant att han gömmer händerna när det gäller ödehuset. Även intressant att se om han gör det när det gäller beskrivningar av annat som detaljer kring mord och styckning. Reagerar han bara på ödehuset kan det vara för att han faktiskt haft med detta moment att göra. Reagerar han inte på samma sätt när det gäller andra beskrivningar så kanske det säger något.

Du vet ju vad jag tror. Du vet vilket moment som jag tror han själv har utfört.
Citera
2013-10-31, 10:43
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Så man har haft konstant spaning på hans på hans bil mellan 11/5-20/5?

Intressant att han gömmer händerna när det gäller ödehuset. Även intressant att se om han gör det när det gäller beskrivningar av annat som detaljer kring mord och styckning. Reagerar han bara på ödehuset kan det vara för att han faktiskt haft med detta moment att göra. Reagerar han inte på samma sätt när det gäller andra beskrivningar så kanske det säger något.

Nej, det tror jag inte man haft, men det kanske har framgått av vittnesförhör och annat, annars är det ett märkligt påstående åklagaren gör om det är taget ur luften.

Ja, ska bli intressant att följa hans reaktioner inför de olika momenten som åklagaren beskriver.
Citera
2013-10-31, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hemska minnen som kommer tillbaka...

Citat:
Så man har haft konstant spaning på hans bil mellan 11/5-20/5?

Fnoskler, vem som helst gör väl vilka rörelser som helst utan att det betyder något. Han kanske dämpade en nysning.
Mediahoran vill ha lite "action" i sin rapportering, det är ett som är säkert.

Bra rapportering från NSD dock.
Citera
2013-10-31, 10:44
Medlem
KITTY007s avatar
Kl 10.22: Enligt Schönbeck ska en av 22-åringens kompisar ha påstått i polisförhör att 22-åringen flera gånger under kvällen försökt att ringa Vatchareeyas mobil, men enligt samtalslistorna har det inte skett.

Kl 10.24: Under eftersökandet efter Vatchareeya påstås 22-åringen ha uppfört sig underligt. Han ska ha ständigt hållit sig nära spaningsledningen och även visat stort intresse för polisens kommunikation. "Han ska ha lyssnat bakom polismännens ryggar", betonar Ulrika Schönbeck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in