Citat:
Ursprungligen postat av
lilltoe
Jag vill inte kalla det utredd och avförd i min värld. Mobilpositioneringar, FB-trafik och några kvitton. De totalraderade sms:en MB/VB fick han redovisa för själv och dess innehåll.
Men bilar, restaurang, huset, garage, jaktstugor med koppling till MB, stugan i Lakaträsk, kroppsbesiktning mm har uteblivit. Inga krim.hundar har satt sin tass i närheten av hans ägor/ägodelar.
AN har inte vetat så mycket om sin man, så varför skulle han berätta om mordet för henne. AN är ovetande, därav hennes kommentarer, vilka jag kan tänka nästan stoppat hjärtverksamheten på MB.
Jag syftade snarare på att det antytts av folk i tråden att AN skulle ljuga för att skydda MB, men jag har svårt att tro att man ljuger om den man delar säng med öht misstänks för nåt så groteskt. Då måste man vara bra modig.
Visst, om inte så mycket pekat mot KJ så hade jag absolut tyckt man skulle göra husrannsakan osv i MBs olika tillhåll. Men i slutänden är det ändå i KJs bil man funnit hennes blod, det var hos honom hon var på kvällen, det är han som varit i ödehuset närmsta tiden och ljugit om det osv.
Ingenting är omöjligt, men jag köper inte planteringsteorin, och vore det MB så skulle det innebära att han planterat både blod och lögner hos KJ. Och nog för att vissa tycks se MB som nån slags He-man som styr både polis, åklagare och media, men jag tror inte han kan styra folks hjärnor
Citat:
Ursprungligen postat av
Itoy
Flytten till Ödehuset kan vara relaterat till att KJ visste att kroppen skulle hittas, han meddelar polis och Missing People att ödehuset är genomsökt och placerar senare kroppen där (torso med huvun var för tunga så dessa panikgöms i skogen. Men var sjuttong utfördes mordet/styckningen? Jag förutsätter att det var innomhus för annars hade väl inte kroppen flyttats eller?
En sak jag tänkte på var detta med att benen såg ut att vara tvättade. Jag kollade nu och det regnade ju en hel del i Boden dagarna mellan VB försvann och hon hittades. Kanske de legat ute i regnet och han bara dragit av vätan när de skulle flyttas, därav att de ser tvättade ut?
Det kan ju vara så att hon började gå han plockade upp henne, de blev osams, klev ur bilen, något hände och sedan spårade det ur. Det skulle förklara avsaknaden av blod i lägenheten/sommarstugan. Han gömde kanske sen kroppen hafsigt. Efter ett antal dagar så händer något (Man planerar att söka där, FB:are har pratat om nån plats etc) som gör att han känner sig tvingad att flytta delarna så det blir snarare i panik än något genomtänkt och planerat.