2013-11-02, 12:55
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrutia
Ang MB som GM för att VB var ett hot mot hans familj: Skulle inte vara svårt att döda henne utan att någon hittar kroppen. Så länge han har ett alibi för kvällen och inte lämnar spår efter sig. Finns ingen anledning att stycka kroppen och sprida ut likdelar. Såvida vi inte diskuterar någon-försöker-sätta-dit-KJ spåret. Nej, känns för slarvigt för att MB skulle göra något sådant.

KJ är inblandad i detta, det tror jag är ställt bortom alla sorters tvivel. Men även MB, mannen med det avgjort starkaste motivet, tror jag är delaktig i det här. Alibi för kvällen ? Vem ger MB alibi för kvällen förutom hustrun, AN ? Det var ju primärt för hennes skull som MB såg till att VB slutgiltigt kom bort - om min teori håller vatten.
Senast redigerad av MBoudine 2013-11-02 kl. 13:10.
Citera
2013-11-02, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
NSD uppmärksammar sängen - fortfarande inget om karatetränaren i den blaskan.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7980020
Nej det blir ingen guldspade för den bevakningen. Efter att kvällstidningarna granskat honom lite, så får han väl gråta ut hos kamraterna i NSD, förslagsvis i famnen på Peter Lundgren, den största superidioten på NSD.
Citera
2013-11-02, 13:00
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knisslare
Nej det blir ingen guldspade för den bevakningen. Efter att kvällstidningarna granskat honom lite, så får han väl gråta ut hos kamraterna i NSD, förslagsvis i famnen på Peter Lundgren, den största superidioten på NSD.

Ja det är faktiskt anmärkningsvärt hur vissa tidningar vinklar fallet. Var det i 5 år MB jobbat på NSD...
Citera
2013-11-02, 13:01
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Hur visste han om att hon hade halvfettigt hår? Har ngn av de som sökte kontaktat honom eller vad? Eller har rykten gått i Boden?

Det är KJs beskrivning av VB när han hämtar henne hemma hos henne den 4 maj vid 16 tiden.

Citat:
Kristoffer ombads att beskriva Vatchareeya när hon kom ut från sin port, kläder håret osv.
Kristoffer uppgav att hon hade på sig en svart soft shell jacka med ett rött tryck på ena bröstet, det stod liknande Mc Millan. Hon hade svarta pösiga Team Sportia mjukisbyxor, en ljusgrå melerad t-shirt, mörkröda glasögon, hon hade håret utsläppt, håret är lite lockigt och når lite nedanför axlarna, hon har inte hål i öronen, angående skorna hade hon vita skejtarskor med rosa detaljer, han vet inte märket på skorna. Enligt Kristoffer hade Vatchareeya lite "halvfettigt" hår.
Citera
2013-11-02, 13:02
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Ja det är faktiskt anmärkningsvärt hur vissa tidningar vinklar fallet. Var det i 5 år MB jobbat på NSD...

På vilket sätt vinklar de fallet?
Citera
2013-11-02, 13:03
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
På vilket sätt vinklar de fallet?

Riktar in sig på KJ, undviker saker som tyder på annan GM.
Citera
2013-11-02, 13:09
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför frågade de inte KJ om var sängen är?

Har de verkligen inte gjort det?

Här kan man se skillnaden på polisens erfarenheter av att använda webben i spaningsarbetet och tråddeltagare. Vi var några i denna tråd som tidigt checkade upp KJs spår på nätet. Vi noterade dubbelsängen. Tyckte för min egen del att det var oväntat att se en dubbelsäng, hade förväntat mig en tanig, enkel säng. Som den vi ser nu. Inga lakan, ser rätt smutsigt ut. Ja, han har möblerat om och det förutsätter jag skedde efter brottet. Jag är övertygad nu om att brottet ägt rum i lägenheten och att han helt enkelt gjort sig av med den exakta brottsplatsen.

Att åklagare A ägnar sig åt spekulation om att grannen sett någon som flyttar känns mycket märkligt. Hon borde inte uttala sig på det viset! Vad jag förstår nu har åklagare varken tid eller resurser för att själva bilda sig en uppfattning på andra vägar än den polisen presenterar? Om polisen missar saker... ja, då kommer inte heller åklagarna något vart, eller? Det är ju inte så att A sitter på kvällen och kollar efter KJ, hon läser fuppen och ser hon då bara en säng, så är det EN säng. Hon har inte en susning om hur det såg ut tidigare...

Tror också att polisen och många hakat upp sig på den gående kvinnan, som jag inte tror är VB. Jag tror inte att hon lämnade lägenheten, och det gjorde inte hennes mobil heller, eller?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-02 kl. 13:13.
Citera
2013-11-02, 13:11
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Riktar in sig på KJ, undviker saker som tyder på annan GM.

Det kanske inte hittar något värt att skriva om som tyder på annan GM. Tycker NSD sköter denna rapportering exemplariskt.
Citera
2013-11-02, 13:16
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Har de verkligen inte gjort det?

Här kan man se skillnaden på polisens erfarenheter av att använda webben i spaningsarbetet och tråddeltagare. Vi var några i denna tråd som tidigt checkade upp KJs spår på nätet. Vi noterade dubbelsängen. Tyckte för min egen del att det var oväntat att se en dubbelsäng, hade förväntat mig en tanig, enkel säng. Som den vi ser nu. Inga lakan, ser rätt smutsigt ut. Ja, han har möblerat om och det förutsätter jag skedde efter brottet. Jag är övertygad nu om att brottet ägt rum i lägenheten och att han helt enkelt gjort sig av med den exakta brottsplatsen.

Att åklagare A ägnar sig åt spekulation om att grannen sett någon som flyttar känns mycket märkligt. Hon borde inte uttala sig på det viset!

Tror också att polisen och många hakat upp sig på den gående kvinnan, som jag inte tror är VB. Jag tror inte att hon lämnade lägenheten, och det gjorde inte hennes mobil heller, eller?

Jag tror att hon försöker förringa säkerheten i hans uppgifter för att de inte har gjort någon ordentligt utredning kring sängen.

Utredning kring sängen saknas helt i FUP. Man har ställt frågor till några av hans vänner och familjen angående om det funnit en eller två sängar. Majoriteten har svarat en säng eller en stor dubbelsäng.

Att man inte frågat KJ eller ens frågade vilken säng de hade sex i när KJ säger att de var i sängen, är anmärkningsvärt.

De borde haft Marinafallet i tankarna när det kom på tal att en hel säng, inklusive sängkläder, saknades.
Citera
2013-11-02, 13:17
Medlem
Citat:
Det kanske inte hittar något värt att skriva om som tyder på annan GM. Tycker NSD sköter denna rapportering exemplariskt.
Men motiv mässigt måste du väl anse det finns person som ligger mycket "bättre" till än KJ? Sen att polis och åklagare ändå inte jobbat mycket på det spåret borde väl anses rapporteringsvärt?
Jag tänker på uteblivna husransakan för person med så tydligt motiv.
Citera
2013-11-02, 13:23
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Att syna en f. d. kollega(?) på tidningen i sömmarna undviker man nog i det längsta. Exemplariskt, i synnerhet om "kårandan" är utbredd även på NSD ..
Senast redigerad av MBoudine 2013-11-02 kl. 13:48.
Citera
2013-11-02, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Det är så pass illa att media i intervjuverna med åklagarna kan komma med gissningar till
händelseförloppet och åklagarna står som nickdockor och säger "så kan det ju också gått till".

Gårdagens intervju är ledsam att se och när åklagarna säger sig kunna för lite om KJ:s funktionsnedsättningar för att det skall förklara varför han på sökena efter VB rullar småsten och bryter kvistar istället för att leta fullt ut efter tjejen blir man förbannad.
För att ha ett mål där NPF är huvuingrediensen borde man nog satt sig in i dessa diagnoser mycket
mer kan man tycka men så gör inte åklagarna och därför antyder dom att KJ:s sätt att leta efter VB
gör han till en mördare istället. Forssberg kändes mycket lugnare och tryggare än Ulrika och Anna.
Polis och åklagare och advokater vet oftast nästan ingenting om funktionshinder och hur det påverkar beteende, har mer än en gång fått rycka ut och förklara. Tycker det är deras skyldighet att ha professionell personal och inte bara ta in experter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in