Citat:
Ursprungligen postat av
CattasBubbla
Utredd har han ju blivit, avförd likaså för annars hade dom ju inte åtalat KJ.
Men låt säga att MB har med detta att göra, tror du då att han är så pass ointelligent att han springer omkring med hennes blod och smetar det i KJs bil osv? Och varför skulle AN skydda en styckmördare, ingen kvinna vill väl vara under samma tak som nån som nyss styckat en annan kvinna? Och varför skulle han öht stycka henne?
Skulle han vara boven i dramat så skulle han knappast fara omkring och slafsa med kroppsdelar och gömma dom på ett uselt ställe för att rikta blickarna mot någon annan och med det riskera att synas själv. Jag har traskat omkring en hel del i skogarna kring Boden och man behöver inte åka särskilt långt för att hitta ställen där det är rätt öde och inte särskilt sannolikt att folk springer. Jag är ganska övertygad att en person som MB (eller de flesta) skulle gömma henne på ett sånt ställe snarare än att ranta runt med delarna utan att ha en vettig plan.
Jag vill inte kalla det utredd och avförd i min värld. Mobilpositioneringar, FB-trafik och några kvitton. De totalraderade sms:en MB/VB fick han redovisa för själv och dess innehåll.
Men bilar, restaurang, huset, garage, jaktstugor med koppling till MB, stugan i Lakaträsk, kroppsbesiktning mm har uteblivit. Inga krim.hundar har satt sin tass i närheten av hans ägor/ägodelar.
AN har inte vetat så mycket om sin man, så varför skulle han berätta om mordet för henne. AN är ovetande, därav hennes kommentarer, vilka jag kan tänka nästan stoppat hjärtverksamheten på MB.