Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Varför frågade de inte KJ om var sängen är?

Har de verkligen inte gjort det?
Här kan man se skillnaden på polisens erfarenheter av att använda webben i spaningsarbetet och tråddeltagare. Vi var några i denna tråd som tidigt checkade upp KJs spår på nätet. Vi noterade dubbelsängen. Tyckte för min egen del att det var oväntat att se en dubbelsäng, hade förväntat mig en tanig, enkel säng. Som den vi ser nu. Inga lakan, ser rätt smutsigt ut. Ja, han har möblerat om och det förutsätter jag skedde efter brottet. Jag är övertygad nu om att brottet ägt rum i lägenheten och att han helt enkelt gjort sig av med den exakta brottsplatsen.
Att åklagare A ägnar sig åt spekulation om att grannen sett någon som flyttar känns mycket märkligt. Hon borde inte uttala sig på det viset! Vad jag förstår nu har åklagare varken tid eller resurser för att själva bilda sig en uppfattning på andra vägar än den polisen presenterar? Om polisen missar saker... ja, då kommer inte heller åklagarna något vart, eller? Det är ju inte så att A sitter på kvällen och kollar efter KJ, hon läser fuppen och ser hon då bara en säng, så är det EN säng. Hon har inte en susning om hur det såg ut tidigare...
Tror också att polisen och många hakat upp sig på den gående kvinnan, som jag inte tror är VB. Jag tror inte att hon lämnade lägenheten, och det gjorde inte hennes mobil heller, eller?