2013-11-02, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Ja delarna måste ju ha legat nånstans innan de hamnade i ödehuset, och det måste ha funnits en bra anledning att flytta dom till ett så galet ställe. Var de som sökte för nära platsen där de låg innan vid något tillfälle? Pratades det här på FB om något ställe så han kände att det blev panik? Det känns lite som att flytten till ödehuset var en panikgrej eftersom det var minst sagt ett idiotiskt ställe att ha kroppen på.

Flytten till Ödehuset kan vara relaterat till att KJ visste att kroppen skulle hittas, han meddelar polis och Missing People att ödehuset är genomsökt och placerar senare kroppen där (torso med huvun var för tunga så dessa panikgöms i skogen. Men var sjuttong utfördes mordet/styckningen? Jag förutsätter att det var innomhus för annars hade väl inte kroppen flyttats eller?
Citera
2013-11-02, 13:43
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det märkliga är att den synska personen som uttalar sig i början av tråden beskriver i stort ödehuset! Detta var i början av söket!

Har du ett länk eller post# till de den infon?

Jag tänker att om det rör sig om en anonym "synsk" då är det en möjlighet at den "synske" personen/meddelaren i värkligheten är en person som faktisk VET något om mordet, ock gjärna vill berätte vad hen vet, men för inte att bli "inblandad" i fallet postar sin info som "synsk" ock hoppas polisen läser med här på FB.
Citera
2013-11-02, 13:48
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det märkliga är att den synska personen som uttalar sig i början av tråden beskriver i stort ödehuset! Detta var i början av söket!

Den "synske" skriver också:

"Vad betyder Sanjadra? Kanske mkt felstavat." Kan det vara BRF Sandidan? Kan Vb haft svårt att uttala det ordet?"

I VB's SMS ock/eller Facebook kommunikation med MB tycker jag at komma ihåg at VB's smeknamn till MB var något liknande "Sanjadra" kommer inte riktigt ihåg men det var kanske något karate relaterat.
Någon som vet?
Citera
2013-11-02, 13:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Men motiv mässigt måste du väl anse det finns person som ligger mycket "bättre" till än KJ? Sen att polis och åklagare ändå inte jobbat mycket på det spåret borde väl anses rapporteringsvärt?
Jag tänker på uteblivna husransakan för person med så tydligt motiv.

Man kan ju inte klampa in hos vem som helst utan minst skälig misstanke och genomföra husrannsakan och beslagta bilar och uppenbart fanns det inte ens en sådan skälig misstanke. Kanske polisen skulle ha frågat, för MBs egen skull, om de på hans eget medgivande fick genomföra husrannsakan i hans hus och bil, inte för att han var misstänk utan bara så han kunde bli mer avförd än han redan var och därmed även slapp bli misstänkliggjord och uthängd i media och på sociala medier.

Dessutom så har vi ingen aning om hur många personer i Boden som eventuellt skulle kunna ha motiv, det finns ju en och annan som är lite upprörd över hennes beteende och att KJ skulle kunna vara en av dessa är inte alls osannolikt med tanke på att han vurmade väldigt mycket för henne, men hon avvisade honom och istället sms:a med annan person inför han närvaro.

NSD är väl medvetna om att MB och VB hade en affär och att detta var problematiskt med tanke på MBs fru, precis som alla vi andra är medvetna om detta. Men det finns ju ingenting i övrigt som talar för att han är inblandad och att hänga ut otrogna män och misstänkliggöra dessa bara för att de har haft en affär med offret är ju mer skvaller än seriös journalistik.

Att hängas ut i media på en sån liten ort som Boden får förstås oerhörda konsekvenser.
Citera
2013-11-02, 13:55
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Jag vill inte kalla det utredd och avförd i min värld. Mobilpositioneringar, FB-trafik och några kvitton. De totalraderade sms:en MB/VB fick han redovisa för själv och dess innehåll.
Men bilar, restaurang, huset, garage, jaktstugor med koppling till MB, stugan i Lakaträsk, kroppsbesiktning mm har uteblivit. Inga krim.hundar har satt sin tass i närheten av hans ägor/ägodelar.
AN har inte vetat så mycket om sin man, så varför skulle han berätta om mordet för henne. AN är ovetande, därav hennes kommentarer, vilka jag kan tänka nästan stoppat hjärtverksamheten på MB.
Jag syftade snarare på att det antytts av folk i tråden att AN skulle ljuga för att skydda MB, men jag har svårt att tro att man ljuger om den man delar säng med öht misstänks för nåt så groteskt. Då måste man vara bra modig.

Visst, om inte så mycket pekat mot KJ så hade jag absolut tyckt man skulle göra husrannsakan osv i MBs olika tillhåll. Men i slutänden är det ändå i KJs bil man funnit hennes blod, det var hos honom hon var på kvällen, det är han som varit i ödehuset närmsta tiden och ljugit om det osv.
Ingenting är omöjligt, men jag köper inte planteringsteorin, och vore det MB så skulle det innebära att han planterat både blod och lögner hos KJ. Och nog för att vissa tycks se MB som nån slags He-man som styr både polis, åklagare och media, men jag tror inte han kan styra folks hjärnor

Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Flytten till Ödehuset kan vara relaterat till att KJ visste att kroppen skulle hittas, han meddelar polis och Missing People att ödehuset är genomsökt och placerar senare kroppen där (torso med huvun var för tunga så dessa panikgöms i skogen. Men var sjuttong utfördes mordet/styckningen? Jag förutsätter att det var innomhus för annars hade väl inte kroppen flyttats eller?
En sak jag tänkte på var detta med att benen såg ut att vara tvättade. Jag kollade nu och det regnade ju en hel del i Boden dagarna mellan VB försvann och hon hittades. Kanske de legat ute i regnet och han bara dragit av vätan när de skulle flyttas, därav att de ser tvättade ut?

Det kan ju vara så att hon började gå han plockade upp henne, de blev osams, klev ur bilen, något hände och sedan spårade det ur. Det skulle förklara avsaknaden av blod i lägenheten/sommarstugan. Han gömde kanske sen kroppen hafsigt. Efter ett antal dagar så händer något (Man planerar att söka där, FB:are har pratat om nån plats etc) som gör att han känner sig tvingad att flytta delarna så det blir snarare i panik än något genomtänkt och planerat.
Citera
2013-11-02, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Var det inte Bosse som var förvånad över självskadorna?

Bosse blev förvånad när Forssberg sade att KJ hade självskadarbeteende till media.
Bosse har ju inte haft någon längre kontakt med KJ och därför kanske han inte vet allt.
Däremot finns det flera vittnesuppgifter i FUPen som säger att KJ skadar sig själv när han inte mår bra
Citera
2013-11-02, 13:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Har de verkligen inte gjort det?

Här kan man se skillnaden på polisens erfarenheter av att använda webben i spaningsarbetet och tråddeltagare. Vi var några i denna tråd som tidigt checkade upp KJs spår på nätet. Vi noterade dubbelsängen. Tyckte för min egen del att det var oväntat att se en dubbelsäng, hade förväntat mig en tanig, enkel säng. Som den vi ser nu. Inga lakan, ser rätt smutsigt ut. Ja, han har möblerat om och det förutsätter jag skedde efter brottet. Jag är övertygad nu om att brottet ägt rum i lägenheten och att han helt enkelt gjort sig av med den exakta brottsplatsen.

Att åklagare A ägnar sig åt spekulation om att grannen sett någon som flyttar känns mycket märkligt. Hon borde inte uttala sig på det viset! Vad jag förstår nu har åklagare varken tid eller resurser för att själva bilda sig en uppfattning på andra vägar än den polisen presenterar? Om polisen missar saker... ja, då kommer inte heller åklagarna något vart, eller? Det är ju inte så att A sitter på kvällen och kollar efter KJ, hon läser fuppen och ser hon då bara en säng, så är det EN säng. Hon har inte en susning om hur det såg ut tidigare...

Tror också att polisen och många hakat upp sig på den gående kvinnan, som jag inte tror är VB. Jag tror inte att hon lämnade lägenheten, och det gjorde inte hennes mobil heller, eller?
Det har de inte gjort. http://www.nsd.se/nyheter/lulea/artikel.aspx?ArticleId=7980020
Citat:
Varför – och var försvann sängen?

– Vi har varit inne på detta länge och sett allvarligt på omständigheten. Ett omfattande utredningsarbete har gjorts, säger åklagaren Anna Bergström.
Om spaningsledningen såg allvarligt på det här med sängen hade både fråga och svar funnits i FUP.
Citera
2013-11-02, 14:00
Medlem
Citat:
Men motiv mässigt måste du väl anse det finns person som ligger mycket "bättre" till än KJ? Sen att polis och åklagare ändå inte jobbat mycket på det spåret borde väl anses rapporteringsvärt?
Jag tänker på uteblivna husransakan för person med så tydligt motiv.

KJ har ett tydligt motiv, han var enligt egen uppgift kär i VB och ångrade att han en gång gjort slut med henne. VB skickade flertalet SMS till en annan man under den berömda kvällen vilket kan ha fått KJ att bli vansinnig. En man som är olyckligt kär i en kvinna han inte kan få är ett fett motiv.

MB hade en härlig relation med VB, han fick det hans fru inte kunde ge honom.
När vi ska prata motiv och MB och hans fru så ska det innefatta hela brottet ,alltså även en väldigt riskfylld plantering av bevis hemma hos KJ då en plantering av detta slag lär göras i syfte att sätta dit en person och inte primärt för att dölja att GM utfört ett mord. Om MB och/ekker hans fru velat bli av med VB så lär det ju inte ha varit några problem, norrland är stooort och skogarna är djupa.
Citera
2013-11-02, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Man kan ju inte klampa in hos vem som helst utan minst skälig misstanke och genomföra husrannsakan och beslagta bilar och uppenbart fanns det inte ens en sådan skälig misstanke. Kanske polisen skulle ha frågat, för MBs egen skull, om de på hans eget medgivande fick genomföra husrannsakan i hans hus och bil, inte för att han var misstänk utan bara så han kunde bli mer avförd än han redan var och därmed även slapp bli misstänkliggjord och uthängd i media och på sociala medier.

Dessutom så har vi ingen aning om hur många personer i Boden som eventuellt skulle kunna ha motiv, det finns ju en och annan som är lite upprörd över hennes beteende och att KJ skulle kunna vara en av dessa är inte alls osannolikt med tanke på att han vurmade väldigt mycket för henne, men hon avvisade honom och istället sms:a med annan person inför han närvaro.

NSD är väl medvetna om att MB och VB hade en affär och att detta var problematiskt med tanke på MBs fru, precis som alla vi andra är medvetna om detta. Men det finns ju ingenting i övrigt som talar för att han är inblandad och att hänga ut otrogna män och misstänkliggöra dessa bara för att de har haft en affär med offret är ju mer skvaller än seriös journalistik.

Att hängas ut i media på en sån liten ort som Boden får förstås oerhörda konsekvenser.

Starkt motiv måste väl kunna utgöra skälig misstanke?
Citera
2013-11-02, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
KJ har ett tydligt motiv, han var enligt egen uppgift kär i VB och ångrade att han en gång gjort slut med henne. VB skickade flertalet SMS till en annan man under den berömda kvällen vilket kan ha fått KJ att bli vansinnig. En man som är olyckligt kär i en kvinna han inte kan få är ett fett motiv.

MB hade en härlig relation med VB, han fick det hans fru inte kunde ge honom.
När vi ska prata motiv och MB och hans fru så ska det innefatta hela brottet ,alltså även en väldigt riskfylld plantering av bevis hemma hos KJ då en plantering av detta slag lär göras i syfte att sätta dit en person och inte primärt för att dölja att GM utfört ett mord. Om MB och/ekker hans fru velat bli av med VB så lär det ju inte ha varit några problem, norrland är stooort och skogarna är djupa.

Men KJ har ju haft en radda ex som det inte varit några som helst problem med efter det tagig slut. Förhören i FUP med både ex och kompisar har jag inte kunnat uttyda att KJ skulle ha det minsta läggning av svartsjuka.
Citera
2013-11-02, 14:09
Medlem
KITTY007s avatar
? Kan nån tippsa om var det står om geocaching i Fupen, sida please

※ Läste om den rosa tändaren som KJ lånade ( när han sökte med MP) och tydligen behöll den och
lämnade tillbaka en annan svart. ??? Har nån några ideer kring det betendet. Kan han velat bli av med den svarta.. jag vet ...ologiskt men betendet runt den händelsen är lite mysko..

& vilka var männen som sökte med KJ från västerbotten. ..."air softarna"
Har KJ haft kontakt med några av dessa personer på mobilen ...i såfall när.

※ Klart det bars ut något stort, vittnet var ju tvärsäkert. NÅGON MÅSTE VETA!!! och ligga verkligt lågt

※ KJ och någon måste veta VAD det var och absolut också kunna svara på var den andra sängen är. Han kan ju knappast burit ut den själv.
※ Hade det inte oxå hörts "verktygs ljud" från KJ:s lgh.
OJ, VAD MAN ÖNSKAR ATT TEST MED LÖGNDETEKTOR VAR TILLÅTET!
KAN MAN SJÄLV ÖNSKA ATT FÅ GENOMGÅ ETT SÅDANT TEST???
Senast redigerad av KITTY007 2013-11-02 kl. 14:17.
Citera
2013-11-02, 14:10
Medlem
Citat:
Men KJ har ju haft en radda ex som det inte varit några som helst problem med efter det tagig slut. Förhören i FUP med både ex och kompisar har jag inte kunnat uttyda att KJ skulle ha det minsta läggning av svartsjuka.

MB kan man ju läsa i FUP har spöat på både kvinnor och barn. Frun AN har ju också starkaste tecken på att vara psykopat hon med. Deras alibi till varandra kan jag inte se något värde i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in