2013-11-02, 03:41
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Lust att dela med dig när jackorna är ifrån mer exakt nu när du vet hur man läser artikelnr.

Gratulerar förövrigt. Guldläge att få plocka vad man vill.

Enligt SI's hemsida ska dom båda vara från 2003 tydligen. Kan nog stämma. Tippade på att ena vara lite äldre, men jag är dålig på årtal när det gäller detta.

Och ja det var en redigt klipp, fick med mig dom två jackorna, en old school Bennett rugby tröja, en Ellesse sweatshirt samt två st Lyle&Scott pikèer. Allt i min storlek ^^
Citera
2013-11-02, 04:00
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_
Enligt SI's hemsida ska dom båda vara från 2003 tydligen. Kan nog stämma. Tippade på att ena vara lite äldre, men jag är dålig på årtal när det gäller detta.

Och ja det var en redigt klipp, fick med mig dom två jackorna, en old school Bennett rugby tröja, en Ellesse sweatshirt samt två st Lyle&Scott pikèer. Allt i min storlek ^^

Får gratulera till fyndet! Inte illa alls
Citera
2013-11-02, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_

Grattis. Själv hade jag aldrig tagit en död människas saker. Framförallt inte kläder. Möjligen något dyrbart man kunnat sälja vidare, men nja, tror fan inte det heller. Om det inte är en bekant/släkting som gått bort dvs.
Citera
2013-11-02, 08:16
Bannlyst
Kläder närmast kroppen (underkläder och strumpor t.ex.) brukar ju tvättas i 60 grader, men t-shirts och tröjor t.ex. ska väl normalt bara tvättas i 40?
Citera
2013-11-02, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Kläder närmast kroppen (underkläder och strumpor t.ex.) brukar ju tvättas i 60 grader, men t-shirts och tröjor t.ex. ska väl normalt bara tvättas i 40?

Jodå. Finns tvättråd i dom flesta plagg. Jag brukar tvätta t-shirtar och skjortor på 60 grader också och dom lever än. Vet inte om det sliter mer dock.
Citera
2013-11-02, 13:54
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Grattis. Själv hade jag aldrig tagit en död människas saker. Framförallt inte kläder. Möjligen något dyrbart man kunnat sälja vidare, men nja, tror fan inte det heller. Om det inte är en bekant/släkting som gått bort dvs.

Mja, kändes väl lite konstigt så sätt men, personen i fråga var inte en överviktig gubbe på 75 som aldrig tog en dusch så att säga. Sen så ska ju sakerna så klart tvättas, sen om dom slits lite extra pga av högre temperaturer spelar mig ingen roll.

Saker på ebay/Tradera vet du inte heller vart det kkommer ifrån egentligen
Citera
2013-11-03, 12:13
Medlem
http://www.casualclothing.dk/shop/nemen-189c1.html ser ut som en del nyheter
Citera
2013-11-03, 15:21
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
http://www.casualclothing.dk/shop/nemen-189c1.html ser ut som en del nyheter
Dåligt utbud av storlekar...verkar dessutom snäppet mindre i storlekarna än SI, att det ens var möjligt...
Citera
2013-11-03, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Dåligt utbud av storlekar...verkar dessutom snäppet mindre i storlekarna än SI, att det ens var möjligt...

Känns konstigt om dom helt plötsligt skulle ändra storlekarna. Tidigare har iaf Medium varit Medium, etcetera.

Blev inte jätteimpad av CCs utbud av Nemen. Väntar in deras egna släpp så får vi se om det är nåt att ha. SS14 ser lovande ut iaf, med mycket olika färger och nyanser.
Citera
2013-11-03, 17:19
Medlem
JustZlatans avatar
Tillhör flanellskjorta denna kategori?
Citera
2013-11-03, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Lita inte på måtten som anges på cc.dk, verkar vara helt galet måttat eller bara chansat.
Citera
2013-11-04, 16:30
Medlem
Fick hem min SI sweat storlek M nyss. Tycker den känns jävligt tight, kanske är en slimmad fit?

http://i.imgur.com/GkXqkDk.jpg?1 Sitter den bra eller dåligt, ni modekungar? Köra på denna eller byta mot L? Cirkus 185cm, 65kg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in