2008-11-02, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
I jönköping? Det hä blir bara värre och värre. Trodde inte ens märket fanns på sådana ställen.

Jo då, Green Street Hooligans kom ju ändå ut för tre år sedan, det är ju typ nu bönderna börjar få upp ögonen.
Citera
2008-11-02, 21:45
Medlem
Hehe jorå, bor själv i jönköping och man ser det en hel del. Det faktum att HV71 och ishockeyn börjat fått upp ögonen för firmor har ju satt sina spår också, nästan roligt att gå på hockey numer för alla wannabe-casuals verkligen.

Dock kan jag säga att överlägsna majoriteten som bär t.ex SI går omkring och tror dom är Frodo med ringen när dom i själva verket bara skämmer ut sig.
Citera
2008-11-02, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Splitfire
Haha! Ja vem fan bär en batong när man går ut

Ja det är rätt många, jag har gått med batong och tårgas själv, man vet fan aldrig när man vet att man har folk efter sig som gärnar plockar en när man e själv, och vaför inte liksom better safe than sorry

Dock är det rätt menlöst att gå med batong på sig, en teleskopsbatong är inget man kan slå folk med om det verkligen inte är liv och död, jag menar fan har själv slagits med dom på skojj med polare, ett halvhårt slag kan skapa stor skada, det är farligt som fan.
Citera
2008-11-02, 22:02
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohDIF
Hehe jorå, bor själv i jönköping och man ser det en hel del. Det faktum att HV71 och ishockeyn börjat fått upp ögonen för firmor har ju satt sina spår också, nästan roligt att gå på hockey numer för alla wannabe-casuals verkligen.

Dock kan jag säga att överlägsna majoriteten som bär t.ex SI går omkring och tror dom är Frodo med ringen när dom i själva verket bara skämmer ut sig.

Alltid lika kul att höra när skitlag fixar firmor. Okej med aik, djurgården och hammarby, men efter det blir det sorgligt. HV71? Det här blir verkligen bara bättre och bättre. En sak som i alla fall är skön är att den ordentliga käzualvågen har dragit förbi. Fan vad det hetsades 04-05, varenda skitunge lallade ju runt i blå seglarjacka och burberrykeps.
Citera
2008-11-03, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Vilka märken är det som gäller då? Fortfarande bara SI och Ben Sherman? Vore kul om någon kunde nämna lite billigare "Huligan"-märken som finns runtom i Sverige eller går att beställa lätt.
www.smartguy.se outlett butik handlar mycket där ifrån
Citera
2008-11-03, 14:35
Medlem
Blixis avatar
Citat:
Alltid lika kul att höra när skitlag fixar firmor. Okej med aik, djurgården och hammarby, men efter det blir det sorgligt. HV71? Det här blir verkligen bara bättre och bättre. En sak som i alla fall är skön är att den ordentliga käzualvågen har dragit förbi. Fan vad det hetsades 04-05, varenda skitunge lallade ju runt i blå seglarjacka och burberrykeps.

Jo men visst har dom en funktion alla "skit firmor". Dom tar ner hela högen av sthlms grabbar på jorden. Efter som dom flesta grabbarna från "storstaden" har fått komplex och är helt övertygade om att jordens mittpunkt är Råsunda. Jag tycker iaf dom fyller en funktion med det hela, varför ska sthlm lagen på något sätt vara dom enda med casuals? Tror tom att det kan vara mer drag och box hos dom små firmorna som har sin älskade hockeylada som centralpunkt i tillvaron.
Citera
2008-11-03, 17:54
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixi
Jo men visst har dom en funktion alla "skit firmor". Dom tar ner hela högen av sthlms grabbar på jorden. Efter som dom flesta grabbarna från "storstaden" har fått komplex och är helt övertygade om att jordens mittpunkt är Råsunda. Jag tycker iaf dom fyller en funktion med det hela, varför ska sthlm lagen på något sätt vara dom enda med casuals? Tror tom att det kan vara mer drag och box hos dom små firmorna som har sin älskade hockeylada som centralpunkt i tillvaron.

Tror du? Skulle själv säga att det är tvärtom. Här i sthlm bor det ju så många fler, känslan av att vara anonym i vissa slagsmål kan vara lockande. Att vara huligan i en byhåla sprids ganska snabbt och polisen har bättre koll där. I övrigt har Sverige inte så mycket att komma med vad gäller huliganer om man jämför med Italien och England.
Citera
2008-11-03, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AKSNEVS
www.smartguy.se outlett butik handlar mycket där ifrån

fast varför står det två olika priser i sek där?
ett när man ser själva samlingssidan och sen när man klickar in sig på det specifika plagget så är det flera hundra dyrare
Citera
2008-11-03, 22:59
Medlem
hataallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Vilka märken är det som gäller då? Fortfarande bara SI och Ben Sherman? Vore kul om någon kunde nämna lite billigare "Huligan"-märken som finns runtom i Sverige eller går att beställa lätt.

Allvarligt? du vill alltså veta vilka märken som gäller för att du ska kunna klä dig som en huligan? med andra ord menar du alltså att du skulle köpa kläder bara för att de är "huliganstämplade". Är det bara jag eller verkar du vara helt stillös?
Citera
2008-11-03, 23:04
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hataalla
Allvarligt? du vill alltså veta vilka märken som gäller för att du ska kunna klä dig som en huligan? med andra ord menar du alltså att du skulle köpa kläder bara för att de är "huliganstämplade". Är det bara jag eller verkar du vara helt stillös?

Det är väl i alla fall bättre än att söka stiltips i stora tråden om att vara WT?
Citera
2008-11-04, 03:36
Medlem
I helsingborg är casual-stilen ganska stor, alla fotbolls intresserade går i Stone island, hackett, CP company, Fred perry , Ben sherman och addidas.

Lite tråkigt att det gått så långt men som tur att SI - Hackett - Cp company är realtiv mycket dyrare än dem andre märkerna som man kan se i alla gator och torg i HBG.

Annars gillar jag denna stil mycket själv.
Citera
2008-11-04, 11:45
Medlem
Citat:
Fan är det för ställen du går runt på? Hammarby sjöstads ungdomstätaste skithåla? Eller vid fryshusets rökruta för skitungar? Jag har gått i SI + vita sneakers + marinblå polokepps, både här i Sverige och i London utan att få frågan ställd om jag kör för något lag.

Centrala Göteborg faktiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in