2013-11-01, 12:52
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
edit: haha givetvis får jag en poppy i mitt tredje promogame. oh the joy.

Poppy är ju hidden broken
Citera
2013-11-01, 13:12
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Poppy är ju hidden broken

Ja ungefär som gangplank eller? Svinstark gubbe med 6 items men hur ofta, helt seriöst, hur ofta ser du någon carrya med poppy? Oh ja mid/lategame nu är poppy stark! Synd bara att irelia har 2x farm och 5 kills.

Kan tillägga att poppy pickades efter det att någon idiot skrev att jag var i promo.
Citera
2013-11-01, 13:19
Bannlyst
Efter den nya patchen The Harrowing så har mitt LoL börjat att frysa helt random. När det fryser så kan jag inte göra något annan än att starta om datan. Har dock också märkt att min CPU ligger på 68-70 C när jag spelar. Kan det ha något med överhättning att göra?

Tack på förhand.
Citera
2013-11-01, 13:30
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Ja ungefär som gangplank eller? Svinstark gubbe med 6 items men hur ofta, helt seriöst, hur ofta ser du någon carrya med poppy? Oh ja mid/lategame nu är poppy stark! Synd bara att irelia har 2x farm och 5 kills.

Beror väl på hur duktig han är men typ varje game jag ser en Poppy så carryar han, för normalt sett pickar ingen Poppy om dom inte är svinduktiga.
Citera
2013-11-01, 13:48
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik01
Aa, men som du säger så är är 60% ganska stor chans, har man en medelmåttlig mid och junglare så kan man ta obejctivs alt forca drake/bot/mid om man tvingar upp alla till toplanen, det här ska man ta med en nypa salt, nu vet jag inte hur bra killen är och personligen spelar jag inte kött champs som riven/trynd etc, men jag vet hur mtk skada en duktig kille med champen kan göra. Om jag ska va ärlig så fruktar jag mer en äckligt stark riven än en nasus/rene/shen, dom må vara tankiga monster, men skadan som riven gör kan vara extrem, har du totalt utfarmat topen och knäppt han några gånger så tar du lätt 2v1, om sedan midden kommer för att vara jävlig så får man väl hoppas att ens mid laner pushar ut tornet eller något annat vettigt.

Sen inte glömma wards om man vill vara på den säkra sidan, köpa 4-5x och konstant ha på sig är livsviktigt att warda deras jungle så man kan fly i tid, med rivens mobility ere rätt lätt = deras mid losar xp/farm osv, men som du säger så krävs det lite iq för att genomföra, skulle personligen aldrig göra det i highelo men vill man climba i low så skulle jag chansa på det om man nu gillar toplanen.
Fast 60% i just dem fallen är ju rätt dåliga odds ändå, det skulle kanske vara 80% chans att man vinner matchen roamade lite, men det är ju svårt att säga just nu.

Njae, problemet om man bara pushar toplane, speciellt med ett dålig lag är att man kanske dör "onödigt" 2-3 gånger toplane är om man har ett lag utan "prat" så händer det ingeting när det är 3 personer toplane. Midlane kanske fortsätter att farma som förut, junglaren gör någonting annat. Jag tycker "Stanna toplane" taktiken är jättebra om man är premade alternativ att alla lanes vinner.

Javisst, det beror väldigt mycket på hur bra han är. I bronze så jagar dem väll honom över halva mappen medans i Diamond så slutar dem nästan direkt kanske. Och, joo wards är livsviktiga om man ska hålla på med sånt där. Beror väll visserligen på vilka champs dem spelar, men det går ju att fly om man är duktig iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle
nya heimerdinger är så jävla op. på 200 CS tog jag kanske 20-30 stycken själv, resten gjorde mina turrets. LeBlanc som jag mötte på mid hade inte en chans. Så fort hon blinkade in förlorade hon halva sitt hp och fick backa, så jag pushade två midtorn på ca 15 minuter. Inte illa för att vara heimer
Att heimer får "gratis" cs är ju ingetign konstigt, så man spelar den gubben. Däremot borde en bra leblanc kunna bajsa på heimer, men det är en annan femma.
Citera
2013-11-01, 14:02
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Beror väl på hur duktig han är men typ varje game jag ser en Poppy så carryar han, för normalt sett pickar ingen Poppy om dom inte är svinduktiga.

Ligger något i det du säger. Tyvärr var det inte en sådan poppy jag gick, hans första ranked med gubben.

Fick dock ge tillbaka när jag matchen efter mötte honom och vann.
Citera
2013-11-01, 19:07
Medlem
Stekwalls avatar
Har köpt Shyvana och hade tänkt att köra henne främst i jungeln. Ska man använda flash eller exhaust?
Vilka items köper ni och om ni har några tips på shyvana så säg gärna de.
Citera
2013-11-01, 19:10
Medlem
Jag vet inte om den här ska vara i elo tråden men den här tråden är aktivare så ett snabbt svar:

Jag är bronze 1 och jag ska försöka bli silver innan s4 jag har 25lp har nån nått tips hur man får bra mmr och bra lp i bronze 1?
Citera
2013-11-01, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cszon
Jag vet inte om den här ska vara i elo tråden men den här tråden är aktivare så ett snabbt svar:

Jag är bronze 1 och jag ska försöka bli silver innan s4 jag har 25lp har nån nått tips hur man får bra mmr och bra lp i bronze 1?

när du spelar en promotion series som kan promota dig till nästa division, tex bronze 1 -> silver V så får du mycket mindre lp, 3,5,6 osv av anledningen till att man vill veta att du verkligen förtjänar att uppgraderas. angående mmr så finns det väl inget att säga förutom att träna. mmr avgör vilka du får möta, personer som är på samma nivå som du.
Citera
2013-11-01, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allstars
när du spelar en promotion series som kan promota dig till nästa division, tex bronze 1 -> silver V så får du mycket mindre lp, 3,5,6 osv av anledningen till att man vill veta att du verkligen förtjänar att uppgraderas. angående mmr så finns det väl inget att säga förutom att träna. mmr avgör vilka du får möta, personer som är på samma nivå som du.

Man behöver inte få mindre lp.

Jag fick ca +25 lp och -3 genom hela silver 1.
Citera
2013-11-01, 20:18
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theknug
Man behöver inte få mindre lp.

Jag fick ca +25 lp och -3 genom hela silver 1.
Beror väll lite på hur många matcher man har spelat, och hur många vinster man har i rad. Har man 20 vinster i rad i silver så går det nog otroligt fort att klättra ur.. Men det går ju inte. Bara göra sitt bästa & vinna ju.
Citera
2013-11-01, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Beror väll lite på hur många matcher man har spelat, och hur många vinster man har i rad. Har man 20 vinster i rad i silver så går det nog otroligt fort att klättra ur.. Men det går ju inte. Bara göra sitt bästa & vinna ju.

Det enda jag ville säga var att man inte nödvändigtvis bara får +2 - 3 lp per match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in