2013-10-31, 23:29
Medlem
HunkiDunkens avatar
Jag skulle köra ett ranked med min kompis men när vi var i loading screen så kom de upp the game has crashed, det hade det tydligen gjort för alla spelare i gamet, vi kom sedan ut till den vanliga lol skärmen (där man kan trycka på play å köpa å sånt)Är det normalt och det sånt här vi ska behöva dras med på EUW?
Citera
2013-11-01, 00:19
Medlem
.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HunkiDunken
Jag skulle köra ett ranked med min kompis men när vi var i loading screen så kom de upp the game has crashed, det hade det tydligen gjort för alla spelare i gamet, vi kom sedan ut till den vanliga lol skärmen (där man kan trycka på play å köpa å sånt)Är det normalt och det sånt här vi ska behöva dras med på EUW?
Aldrig hänt mig vad jag kan komma ihåg
Citera
2013-11-01, 01:40
Medlem
http://leaguecraft.com/discussions/4583-infernal-nasus-prepares-to-ascend.xhtml

Schysst Nasusskin
Citera
2013-11-01, 06:19
Medlem
skoantons avatar
Köpte Shaco idag, är riktigt svårt att spela som honom. finns det några tips?
Citera
2013-11-01, 09:53
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoanton
Köpte Shaco idag, är riktigt svårt att spela som honom. finns det några tips?

Ta dina buffar snabbt, försök få kill mid/top och split pusha sen bara hela tiden. Köp Statikk shiv+botrk och vinn.
Citera
2013-11-01, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Bara stanna kvar toplane tills gamet är över fungerar i 60% fall inte (Ungefär). Är motståndarna smarta så går dem bara med 3 personer toplane så dör han, och då kommer hans motståndare tillbaka in i matchen riktigt mycket tyvärr. Speciellt om han börjar få en bounty på sig.. Självklart ska man ju pusha och ta tornet, men vad man gör sen beror ju mycket på vad som händer i spelet.
Det kan ju fungera att bara pusha och pusha så man får inhib, men ska man ha den spelstilen så känns ju både Shen, Renekton & Nasus mycket vettigare att spela tycker jag iaf.

Har dem en midlaner som är stark & är före din midlaner är det ju kanske inte det smartaste att bara pusha, utan det kanske är lite smartare att pusha upp lanen och sen ta en dragon/torn på en annan lane.
--
Exakt vad man ska bygga på riven beror väll på gamet, men oftast så bygger man väll BT, LW, Cleaver & kanske en hydra.

--

@ Spoon, om du verkligen vill ha "odödlighet" i lane som det låter du vill ha så varför kör du inte med heal istället? Du kan ju hjälpa din ad carry samtidigt då ju, och får permanent HP istället för en sköld.

Aa, men som du säger så är är 60% ganska stor chans, har man en medelmåttlig mid och junglare så kan man ta obejctivs alt forca drake/bot/mid om man tvingar upp alla till toplanen, det här ska man ta med en nypa salt, nu vet jag inte hur bra killen är och personligen spelar jag inte kött champs som riven/trynd etc, men jag vet hur mtk skada en duktig kille med champen kan göra. Om jag ska va ärlig så fruktar jag mer en äckligt stark riven än en nasus/rene/shen, dom må vara tankiga monster, men skadan som riven gör kan vara extrem, har du totalt utfarmat topen och knäppt han några gånger så tar du lätt 2v1, om sedan midden kommer för att vara jävlig så får man väl hoppas att ens mid laner pushar ut tornet eller något annat vettigt.

Sen inte glömma wards om man vill vara på den säkra sidan, köpa 4-5x och konstant ha på sig är livsviktigt att warda deras jungle så man kan fly i tid, med rivens mobility ere rätt lätt = deras mid losar xp/farm osv, men som du säger så krävs det lite iq för att genomföra, skulle personligen aldrig göra det i highelo men vill man climba i low så skulle jag chansa på det om man nu gillar toplanen.
Citera
2013-11-01, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxx7
Kollade lite på boxbox stream när han spelar riven top och vad han gör men jag verkligen inte jämföra mig med honom. Har märkt att när jag pushar top efter första tornet är nere kommer ofta junglaren ovh kanske Midlanden top för att döda mig. Sen märkte jag att boxbox splitpushar medans hela laget pushar någon annanstans, när jag gör detta så blir jag bara flamead fast jag säger vad de borde göra eftersom jag kunde duella 1v1 kanske 1v2 mot alla i deras lag eftersom jag låg före. Ska man verkligen använda ignate + flash eller vad föredrar ni? Har sett några spela med barrier eller exhaust. Tack för svaren!

Öva öva öva, som jag sa till irken så köp massa wards om du är före och ta inga onödiga risker och backa alltid i god tid, vilket gör att din midlaner får chans att freefarma/pusha etc, pinga drake calls/sno buffar ja vad som helst egentligen. Angående flame så mutar du helt sonika och skiter och diskutera med dom och kör på bara om du är säker på din sak, undvik å diskutera med idioter dom hetsar bara upp sig och kan inte fokusera, och antar att du också blir påverkad av det = alla spelar sämre och ni förlorar. Sen en fed riven late är ett monster! Ren skada + en ga och du kan kötta alla!

Ignite och flash är att föredra, sett några som lirar med ignite/barrier men inget jag skulle rekommendera.
Citera
2013-11-01, 10:38
Medlem
Någon som vet när Nasus Vu kommer släpps? Det är ju lätt en champ som har behövt en VU rätt länge.
Han och Udyr, udyrs grundskin är ju helt sjukt utdaterat men Riot sa ju det i samband med hans legendary skin att det inte var någon mening att göra en vu i samband med skinnet. Antagligen för att otroligt mycket mindre personer skulle köpa skinnet.
Citera
2013-11-01, 10:48
Medlem
KaptenCapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Ta dina buffar snabbt, försök få kill mid/top och split pusha sen bara hela tiden. Köp Statikk shiv+botrk och vinn.

Byt ut någon av alternatiben mot Trinity Force, 1000 ggr bättre skada med 200 multipliern. Som Shaco har du 1000 routes du kan gå lvl 1 i junglen. Se till att ta vara på din 5-10 sek clear på ditt första camp. Har någon lol-replay skrotandes någonstans där jag höll hen Hecarim kvar i lvl 4 när jag själv var 10. doran blade x2 -> mobiboots->tf->någon form av life steal(gärna tiamat om det gått bra)-> ghostblade -> xxxxxxxxxx
Saken med Shaco är att du i din build ska tänka på två saker.
Om du vill spela shaco på ett vettigt sätt så ska du bara köpa offensive items. Om du inte vill bli helt värdelös late köp bara offensive. Om du innan gamet börjar ser att du måste vara tanken, köp då bara tank.
Shaco är så att du inte kan vara både och, om du köper lite dmg och lite hp blir du helt värdelös. Kör då någon annan som kan göra precis samma sak fast som har ett mycket bättre late game t.ex. Shyvana m.fl.

Blev säkert rörigt nu eftersom jag är trött.
Mvh
Citera
2013-11-01, 11:10
Medlem
ShizzleNizzles avatar
nya heimerdinger är så jävla op. på 200 CS tog jag kanske 20-30 stycken själv, resten gjorde mina turrets. LeBlanc som jag mötte på mid hade inte en chans. Så fort hon blinkade in förlorade hon halva sitt hp och fick backa, så jag pushade två midtorn på ca 15 minuter. Inte illa för att vara heimer
Citera
2013-11-01, 11:42
Medlem
KaptenCapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle
nya heimerdinger är så jävla op. på 200 CS tog jag kanske 20-30 stycken själv, resten gjorde mina turrets. LeBlanc som jag mötte på mid hade inte en chans. Så fort hon blinkade in förlorade hon halva sitt hp och fick backa, så jag pushade två midtorn på ca 15 minuter. Inte illa för att vara heimer

Typical Riot :')

Ziggs är också jääävligt bra nu, vi vann fö. 4v5 senaste ranked. Sjuk poke, bra disengage, lite "nja" escape men han är grymt rolig!
Citera
2013-11-01, 12:44
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantrid
Håll uppe din winrate bara så släpper det tillslut. Du ska vara glad att du inte är i diamond 1. Jag får +3/-5 vid runt 40lp. Upp till 30 lp fick jag +4/-5. Och desto högre jag går desto mindre lp får jag.

Idag till exempel har jag vunnit 4 matcher och förlorat 2, det har gett mig sammanlagt 2 lp. Här snackar vi clamping.

Aa du har rätt. Fick en liten insikt igår efter jag gick från 97 lp direkt till min promo att det gäller just att bara fortsätta vinna och öka sin mmr, lp spelar ingen roll egentligen. Får se om jag blir diamond idag.

edit: haha givetvis får jag en poppy i mitt tredje promogame. oh the joy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in