Citat:
Ursprungligen postat av
Henrik01
Aa, men som du säger så är är 60% ganska stor chans, har man en medelmåttlig mid och junglare så kan man ta obejctivs alt forca drake/bot/mid om man tvingar upp alla till toplanen, det här ska man ta med en nypa salt, nu vet jag inte hur bra killen är och personligen spelar jag inte kött champs som riven/trynd etc, men jag vet hur mtk skada en duktig kille med champen kan göra. Om jag ska va ärlig så fruktar jag mer en äckligt stark riven än en nasus/rene/shen, dom må vara tankiga monster, men skadan som riven gör kan vara extrem, har du totalt utfarmat topen och knäppt han några gånger så tar du lätt 2v1, om sedan midden kommer för att vara jävlig så får man väl hoppas att ens mid laner pushar ut tornet eller något annat vettigt.
Sen inte glömma wards om man vill vara på den säkra sidan, köpa 4-5x och konstant ha på sig är livsviktigt att warda deras jungle så man kan fly i tid, med rivens mobility ere rätt lätt = deras mid losar xp/farm osv, men som du säger så krävs det lite iq för att genomföra, skulle personligen aldrig göra det i highelo men vill man climba i low så skulle jag chansa på det om man nu gillar toplanen.
Fast 60% i just dem fallen är ju rätt dåliga odds ändå, det skulle kanske vara 80% chans att man vinner matchen roamade lite, men det är ju svårt att säga just nu.
Njae, problemet om man bara pushar toplane, speciellt med ett dålig lag är att man kanske dör "onödigt" 2-3 gånger toplane är om man har ett lag utan "prat" så händer det ingeting när det är 3 personer toplane. Midlane kanske fortsätter att farma som förut, junglaren gör någonting annat. Jag tycker "Stanna toplane" taktiken är jättebra om man är premade alternativ att alla lanes vinner.
Javisst, det beror väldigt mycket på hur bra han är. I bronze så jagar dem väll honom över halva mappen medans i Diamond så slutar dem nästan direkt kanske. Och, joo wards är livsviktiga om man ska hålla på med sånt där. Beror väll visserligen på vilka champs dem spelar, men det går ju att fly om man är duktig iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av
ShizzleNizzle
nya heimerdinger är så jävla op. på 200 CS tog jag kanske 20-30 stycken själv, resten gjorde mina turrets. LeBlanc som jag mötte på mid hade inte en chans. Så fort hon blinkade in förlorade hon halva sitt hp och fick backa, så jag pushade två midtorn på ca 15 minuter. Inte illa för att vara heimer

Att heimer får "gratis" cs är ju ingetign konstigt, så man spelar den gubben. Däremot borde en bra leblanc kunna bajsa på heimer, men det är en annan femma.