2013-05-14, 17:07
Medlem
Benshies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarkos
Någon som har ett tips på en bra support champion? Mainar just nu Thresh, Soraka, Janna och Taric. Letar efter något nytt o fräscht som ändå kan spela aggressivt. En kompis föreslog Sona men har hört att hon blivit så nerfad i nya updates. Alla förslag är välkomna!

Leona. Långt från nytt.
Har börjat "trollat" lite med GP support också.
Citera
2013-05-14, 17:55
Medlem
Bara jag som ställer in nya inställningar för smart cast varje match? Gör det medan jag springer från basen, tar bara några sekunder när man blir van. Blir lite mental förberedelse också.

Kör för övrigt smart cast på det mesta. Alla targeted abilites och blinks/dashes/osv. Kör bara utan på vissa svåra skillshots egentligen.
Citera
2013-05-14, 17:58
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revamp
Bara jag som ställer in nya inställningar för smart cast varje match? Gör det medan jag springer från basen, tar bara några sekunder när man blir van. Blir lite mental förberedelse också.

Kör för övrigt smart cast på det mesta. Alla targeted abilites och blinks/dashes/osv. Kör bara utan på vissa svåra skillshots egentligen.

Vad menar du med nya inställningar?
Själv använder jag mig av smart cast till allt förutom:
Lulu Q
Vi Q
Varus Q
Rumble R
Citera
2013-05-14, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Vad menar du med nya inställningar?
Själv använder jag mig av smart cast till allt förutom:
Lulu Q
Vi Q
Varus Q
Rumble R
Att jag klickar i nya keybindings i menyn i början av varje match, om jag inte spelar samma gubbe två matcher i rad förstås.
Citera
2013-05-14, 18:37
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt
Att det ska vara så jävla svårt.

Lite svårt är det att förstå vad som är okej. Hoppas verkligen detta är okej, för orkar inte bli varnad för ovissheten över vad jag får skriva här och inte. Hör detta hemma i ELO-tråden kanske? I så fall, säg till hellre tack.

Hur som helst. Spelade ARAM idag och fick min första penta kill ever med Xerath, en champion jag köpt i någon bundle och vad jag kommer ihåg aldrig har lirat. Det finns väl inget diskussionsvärde i det här alls. Ville bara berätta att det var precis så skönt som jag väntat mig att höra rösten skrika penta kill till mig.
Citera
2013-05-14, 20:15
Medlem
AIKDaniels avatar
Jag testade köra muramana till ashe, kändes ballt, den stackar för varje AA du lägger ifall du har Q igång.

Åsikter?

Edit: 2000+ inlägg, detta skall fira med champagne och jordgubbar!
Citera
2013-05-14, 20:30
Medlem
turkbygges avatar
Citat:
Jag testade köra muramana till ashe, kändes ballt, den stackar för varje AA du lägger ifall du har Q igång.

Åsikter?

Edit: 2000+ inlägg, detta skall fira med champagne och jordgubbar!
Den stackar för varje AA även om du har q avstängt, lite det som e grejen när man uppgraderar till manamune innan tear e fullstackad just för att det ska stacka snabbare.
Citera
2013-05-14, 20:38
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turkbygge
Den stackar för varje AA även om du har q avstängt, lite det som e grejen när man uppgraderar till manamune innan tear e fullstackad just för att det ska stacka snabbare.

Jag menade självklart innan jag har köpt hela manamune, alltså den stackar för varje Q du skjuter även fast du inte har manamune utan endast tear.
Citera
2013-05-14, 20:41
Medlem
KilledByProffsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benshie
Leona. Långt från nytt.
Har börjat "trollat" lite med GP support också.

Jag och min kompis har kört med Draven och support ryze, dream team. Vi har vunnit 4 i rad där vi totalt carrieat gamet.
Citera
2013-05-14, 20:52
Medlem
turkbygges avatar
Citat:
Jag menade självklart innan jag har köpt hela manamune, alltså den stackar för varje Q du skjuter även fast du inte har manamune utan endast tear.
Aha, läste lite fel på muraman och manamune också.

Förövrigt så stackar väll tear på allt som drar mana, eller?
Citera
2013-05-14, 21:16
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turkbygge
Aha, läste lite fel på muraman och manamune också.

Förövrigt så stackar väll tear på allt som drar mana, eller?

Exakt, då ashe's Q spell kostar 8 mana och du får 4 mana för varje skott så kan man säga att att den endast kostar 4 mana.
Alltså så borde det fungera att köra muramana till ashe? Ska testa det i något game, körde det bara i ett aram.
Citera
2013-05-14, 21:42
Medlem
turkbygges avatar
Citat:
Exakt, då ashe's Q spell kostar 8 mana och du får 4 mana för varje skott så kan man säga att att den endast kostar 4 mana.
Alltså så borde det fungera att köra muramana till ashe? Ska testa det i något game, körde det bara i ett aram.
Frågan e ju om det e lönt, muramana funkar ju bäst på champs med minst en stark, longrange poke-spell, vilket ashe inte riktigt har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in