Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Är förmodligen bara en säkerhetsåtgärd, jag är övertygad om att han står på plan nästa vecka när PSG möter Anderlecht

Jag hoppas att du har rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
freeriderXII
Förresten förutom Zlatan vilken svensk landslagspelare tycker ni har bäst form för tillfället ?
Jag vet inte. Form och form. Martin Olsson får i alla fall spela från start och har enligt uppgifter gjort det ganska bra. Även Mikael Lustig. Resten från startelvan är väl på ett eller annat sätt bänkade/petade från och till. Förutom Isaksson och Per Nilsson. Och ja, Ibra såklart
Men det är klart. När man inte producerar några egentliga betydande spelare/landslagsspelare av betydelse/klass sedan stommegänget(Taco, Kongo, Isaksson, Elmander och Zlatan) kom in i bilden runt 2002 och tidigare. Så blir givetvis situation som den blir idag.
Vi ska dock inte vara för oroliga. Även om det idag inte riktigt går så bra för alla tidigare nämnda "Stomme-spelare". Så är de vid detta laget så vana vid landslagsspel och att prestera i den blågula tröjan. Att några tillfälliga petningar/formsvackor i klubblaget inte har så stor påverkan på deras senare prestationer i landslaget.
Guidetti gör alltså comeback idag. Hur det ut på U-21 fronten i landslaget? Sveriges U-21 lag spelar alltså mot Grekland 15 november och mot Malta 19 november. Har Guidetti potential att slå in sig här på så kort varsel efter comebacken?
Citat:
Ursprungligen postat av
pedrino
Isakssons fel att vi åkte ur EM. Två av målen mot England var helt och hållet hans fel.
Han är tredjemålvakt i ett pisslag i Turkiet, kan nämna 3-4 målvakter i Allsvenskan som är bättre.
Johan Wiland är ljusår bättre än Andreas Isaksson. Wiland är väl ingen kung direkt men hans positionsspel är bra och han känns trygg och stabil där bak. Han är dessutom första målvakt i ett relativt bra lag (FC Köpenhamn).
Varför ljuger du hela tiden?