2013-11-01, 01:06
Medlem
pedrinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nog för att han är given i en startelva enbart pga den bristande konkurrensen men överdriver du inte lite i din kritik nu?

Man ska också ha i åtanke att försvaret inte har varit som förut.

Isakssons fel att vi åkte ur EM. Två av målen mot England var helt och hållet hans fel.
Han är tredjemålvakt i ett pisslag i Turkiet, kan nämna 3-4 målvakter i Allsvenskan som är bättre.

Johan Wiland är ljusår bättre än Andreas Isaksson. Wiland är väl ingen kung direkt men hans positionsspel är bra och han känns trygg och stabil där bak. Han är dessutom första målvakt i ett relativt bra lag (FC Köpenhamn).
Citera
2013-11-01, 07:22
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedrino
Isakssons fel att vi åkte ur EM. Två av målen mot England var helt och hållet hans fel.
Han är tredjemålvakt i ett pisslag i Turkiet, kan nämna 3-4 målvakter i Allsvenskan som är bättre.

Johan Wiland är ljusår bättre än Andreas Isaksson. Wiland är väl ingen kung direkt men hans positionsspel är bra och han känns trygg och stabil där bak. Han är dessutom första målvakt i ett relativt bra lag (FC Köpenhamn).
Okunnigheten flödar. Inget av målen mot England var hans fel och han är dessutom inte tredjemålvakt utan förstemålvakt. Du lär inte hitta en enda fotbollskunnig människa som håller med dig, hur känns det?
Senast redigerad av chran508 2013-11-01 kl. 07:24.
Citera
2013-11-01, 07:32
Medlem
skrudiss avatar
Undrar om Hamrén har fått upp ögonen för Daniel Larsson nu sett till hans "succé"?
Citera
2013-11-01, 07:54
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Undrar om Hamrén har fått upp ögonen för Daniel Larsson nu sett till hans "succé"?
Jag hade tagit ut honom. Inte för att han precis börjat göra mål utan för att han är det närmaste Hysén vi kan komma. Snabb som fan och bra att slänga in för att få lite mer rörelse. I ett svenskt landslag utan skador har han dock inget att göra.
Citera
2013-11-01, 08:07
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Jag hade tagit ut honom. Inte för att han precis börjat göra mål utan för att han är det närmaste Hysén vi kan komma. Snabb som fan och bra att slänga in för att få lite mer rörelse. I ett svenskt landslag utan skador har han dock inget att göra.

Precis. Killarna "bakom" är som bekant inte de allra roligaste spelarna. Hysén är ett undantag, men när det kommer till Toivonen eller – vågar jag nämna – Ranégie blir få glada. Om inte annat vore det intressant med ett nytt namn att slänga in vid behov.
Citera
2013-11-01, 08:15
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Precis. Killarna "bakom" är som bekant inte de allra roligaste spelarna. Hysén är ett undantag, men när det kommer till Toivonen eller – vågar jag nämna – Ranégie blir få glada. Om inte annat vore det intressant med ett nytt namn att slänga in vid behov.
Toivonen, Ranégie, Gerndt, Hrgota, Larsson, Avdic, Armenteros, Berg. Nä, det ser inte så jävla bra ut ute i Europa. Berg har ju dock kommit igång igen och man kan ju alltid hoppas...

Vilka har vi i Allsvenskan? Jawo, Molins, Söder?
Citera
2013-11-01, 10:46
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Är förmodligen bara en säkerhetsåtgärd, jag är övertygad om att han står på plan nästa vecka när PSG möter Anderlecht
Jag hoppas att du har rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Förresten förutom Zlatan vilken svensk landslagspelare tycker ni har bäst form för tillfället ?
Jag vet inte. Form och form. Martin Olsson får i alla fall spela från start och har enligt uppgifter gjort det ganska bra. Även Mikael Lustig. Resten från startelvan är väl på ett eller annat sätt bänkade/petade från och till. Förutom Isaksson och Per Nilsson. Och ja, Ibra såklart

Men det är klart. När man inte producerar några egentliga betydande spelare/landslagsspelare av betydelse/klass sedan stommegänget(Taco, Kongo, Isaksson, Elmander och Zlatan) kom in i bilden runt 2002 och tidigare. Så blir givetvis situation som den blir idag.

Vi ska dock inte vara för oroliga. Även om det idag inte riktigt går så bra för alla tidigare nämnda "Stomme-spelare". Så är de vid detta laget så vana vid landslagsspel och att prestera i den blågula tröjan. Att några tillfälliga petningar/formsvackor i klubblaget inte har så stor påverkan på deras senare prestationer i landslaget.

Guidetti gör alltså comeback idag. Hur det ut på U-21 fronten i landslaget? Sveriges U-21 lag spelar alltså mot Grekland 15 november och mot Malta 19 november. Har Guidetti potential att slå in sig här på så kort varsel efter comebacken?

Citat:
Ursprungligen postat av pedrino

Varför ljuger du hela tiden?
Senast redigerad av Mellbergan 2013-11-01 kl. 10:56.
Citera
2013-11-01, 11:33
Medlem
god.childs avatar
Blir så jäkla sne på folk som klagar på Isaksson. Han har varit förstamålis i vadå 12 år? Under den perioden har han ju vad jag kan minnas inte gjort en enda tabbe. Vid ett par tillfällen kanske han stått på fel ben och missat någon räddning han annars kunde tagit. Tänk er det, vilken mittfältare, anfallare, back i landslaget har aldrig gjort ett redigt misstag? Svar ingen. Dryga ut det med enastående räddningar och räddade matcher så vet ni svaret. Isak är kung i buren.

Vill ni gnälla på målisar så flytta till England.
Citera
2013-11-01, 11:59
Medlem
anteri17s avatar
In med Berg. Jag har alltid sett en stor potential i honom, och tycker vi borde ha satsat mer på honom från landslagets sida. Hela han osar klass inne i boxen. Ett misslyckande i Tyskland ändrar inte på det. 9 matcher och fyra mål i en sån bra liga som den grekiska är ganska överlägset av våra forwards bortsett Ibra.

Bland forwards vill jag ha Ibra, Elmander, Berg, Toivonen - och se Larsson som en femte forward. Bra form, helt egna egenskaper. Problemet är att Mr Shining inte fyller trupperna tillräckligt. Finns väl inget som stoppas hur många spelare han tar ut till samlingarna? Är Larsson het kan han även tas ut i matchtruppen på någon annans bekostnad.
Citera
2013-11-01, 12:07
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Blir så jäkla sne på folk som klagar på Isaksson. Han har varit förstamålis i vadå 12 år? Under den perioden har han ju vad jag kan minnas inte gjort en enda tabbe. Vid ett par tillfällen kanske han stått på fel ben och missat någon räddning han annars kunde tagit. Tänk er det, vilken mittfältare, anfallare, back i landslaget har aldrig gjort ett redigt misstag? Svar ingen. Dryga ut det med enastående räddningar och räddade matcher så vet ni svaret. Isak är kung i buren.

Vill ni gnälla på målisar så flytta till England.
Jepp. Utan Isaksson hade vi inte ens varit i Play-Off:en. Här är lite exempel på räddningar som varit helt avgörande bara från hans två senaste matcher i landslaget(Kazakstan och Österrike):

http://youtu.be/tXv4HYCdM4g?t=42s
http://youtu.be/tXv4HYCdM4g?t=2m48s
http://youtu.be/oq-Xas5p9rI?t=3m45s

Isaksson brukar snitta med att ta en sådan riktig högklass räddning per match, som en vanlig målvakt inte skulle tagit. Som i sin tur hade resulterat i mål. Enligt mig så platsar Isaksson egentligen i en mycket bättre klubb än den han är i nu.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
In med Berg. Jag har alltid sett en stor potential i honom, och tycker vi borde ha satsat mer på honom från landslagets sida. Hela han osar klass inne i boxen. Ett misslyckande i Tyskland ändrar inte på det. 9 matcher och fyra mål i en sån bra liga som den grekiska är ganska överlägset av våra forwards bortsett Ibra.

Bland forwards vill jag ha Ibra, Elmander, Berg, Toivonen - och se Larsson som en femte forward. Bra form, helt egna egenskaper. Problemet är att Mr Shining inte fyller trupperna tillräckligt. Finns väl inget som stoppas hur många spelare han tar ut till samlingarna? Är Larsson het kan han även tas ut i matchtruppen på någon annans bekostnad.
Håller med, vill också se Berg. Daniel Larsson har jag ingen som helst koll på. Men spelare alltså då som ordinarie forward i La Ligas Real Valladolid? Kan du utveckla vilka "helt andra egenskaper" han har?
Senast redigerad av Mellbergan 2013-11-01 kl. 12:29.
Citera
2013-11-01, 12:32
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan

Håller med, vill också se Berg. Daniel Larsson har jag ingen som helst koll på. Men spelare alltså då som ordinarie forward i La Ligas Real Valladolid? Kan du utveckla vilka "helt andra egenskaper" han har?

Han är helt enkelt enormt jävla snabb. Är ett ännu bättre djupledshot än båda Hysen och Elmander. Sedan brister han i annat som de andra är bättre på, men just dessa två egenskaper är han ganska ensam om som svensk ute i Europa.
Citera
2013-11-01, 12:40
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Han är helt enkelt enormt jävla snabb. Är ett ännu bättre djupledshot än båda Hysen och Elmander. Sedan brister han i annat som de andra är bättre på, men just dessa två egenskaper är han ganska ensam om som svensk ute i Europa.

Det visar ju också att man inte behöver superbra i Allsvenskan för att lyckas i tex Spanien. DL var ingen jättestjärna i Malmö..Snabb, gjorde en del mål..men missade en MASSA chanser. Han skeppades nästan bort.

Men helt klart är värd att testa i landslaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in