2013-10-31, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15Februari
Dif har blivit mycket bättre än tidigare. Synd att man har en enda lång banderoll på övre etaget som täcker upp hela kortsidan. Ser ganska stelt ut. Roligare när det är lite liv i form av flera olika banderoller.
Håller inte med. Är ju fullt med banderoller där nere och på långsidorna. Tycker allt blivit bättre det här året, allt från tryck till banderoller osv. Stockholmsarenan är dock rätt kass för att hålla igång längre ramsor.

F.ö. rätt skumt att aik har en banderoll där det står "super gnaget" när gnagarna pikade oss som fan (särskrivning) när vi hade en banderoll där det stor "Super Djurgår'n" i ett hockeyderby för ett par år sen.
2013-10-31, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D1990
Håller inte med. Är ju fullt med banderoller där nere och på långsidorna. Tycker allt blivit bättre det här året, allt från tryck till banderoller osv. Stockholmsarenan är dock rätt kass för att hålla igång längre ramsor.

F.ö. rätt skumt att aik har en banderoll där det står "super gnaget" när gnagarna pikade oss som fan (särskrivning) när vi hade en banderoll där det stor "Super Djurgår'n" i ett hockeyderby för ett par år sen.
Oavsett vad så för ju ordet "super" med sig ett visst barnsligt intryck.

Typ "SUPER Mario bros!! Oh yeah!!"

Aldrig sett super gnaget tidigare, iaf ite lagt märke till det.
2013-10-31, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
Jag har i alla fall inte sett några Gais-tjejer i dessa sammanhang och jag är ganska nöjd med det. Håll dem borta. Hata gais!
Verkligen den nivån heif befinner sig på. Tar gais på största allvar.
Vi andra viftar bara bort dom. Känns riktigt bondigt trots att de är från "götlaborg!"

Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Apropå tjejsnacket. Blue striped ladies (tidigare DFF, Djurgårdens Fina Fittor) är en grupp tjejer som börjat visa sig i år.

http://bluestripedladies.wordpress.com/
Haha Dff
Senast redigerad av RtzyWx 2013-10-31 kl. 21:31.
2013-10-31, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casualer
Hur ser folk inom era led på gruppen du länkar till? Får lite bajenbrudar vibbar när jag läser bloggen.

Dom är jävligt sköna!
2013-10-31, 21:30
Medlem
15Februaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slicka
Detta blir 37e gången om jag minns rätt, möjligtvis 38?
Djurgården och bajen har båda vunnit den två gånger.
Då kanske det är dags för oss att skylta med 3 stjärnor då? Inom en snar framtid så mycket som 4 i publiksammanhang.
2013-10-31, 21:34
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Bajenbrudar var väl dom som ville bjuda upp till box med andra tjejer? Med hon som bytt lag som killar i fronten?

Nej bajenbrudar är en vanlig supporterförening.
2013-10-31, 21:54
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
Om ni inte hade åkt ut i första eller andra matchen varje gång som ni kommer ut i Europa kanske ni hade varit runt och sett lite hur supporterkulturen fungerar runt om i Europa. Då är det här med vänskapsband ett dilemma som kommer upp förr eller senare. Ifall du är inkapabel att förstå vad jag pratar om så ber jag dig att överlåta diskussionen till någon som är mera insatt.

Fuck Inter. Fuck Galatasaray. Fuck Trans Narva. Fuck mff.

Ehm. Vi satte en skotsk klubb i konkurs, ni blev utslagna.
2013-10-31, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D1990

"Super Gnaget"-banderoller har funnits i många år på AIK-läktare. Har för mig att de sträcker sig tillbaka till 80-talet.

Stavningen "Super Gnaget" är för övrigt en medveten särskrivning.
Senast redigerad av nv-natverket 2013-10-31 kl. 22:28.
2013-10-31, 22:12
Medlem
nygards avatar
Supras film från guldmatchen:

http://www.youtube.com/watch?v=Ydr3RsvPqpQ
2013-10-31, 22:45
Medlem
Netos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nv-natverket
"Super Gnaget"-banderoller har funnits i många år på AIK-läktare. Har för mig att de sträcker sig tillbaka till 80-talet.

Stavningen "Super Gnaget" är för övrigt en medveten särskrivning.
Exakt det som sades efter Super Djurgår'n-tifot men då var det andra tongångar på er gnagare.
2013-10-31, 22:50
Medlem
ArneIIIs avatar
Super gnaget?

Dulee gjorde i alla fall det.
2013-11-01, 00:01
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casualer
Hur ser folk inom era led på gruppen du länkar till? Får lite bajenbrudar vibbar när jag läser bloggen.
Blandat. Vet att de åkt med UCS på bortamatcher ett par gånger och de verkar vara bra polare, samtidigt vet jag också att flera andra utomstående aktiva supportrar inte välkomnar initiativet.

Personligen tycker jag att ju fler som engagerar sig desto bättre, oavsett kön.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in