2013-10-31, 15:06
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemResearch
Det där har inget med DIF att göra. Du kanske tänker på det som hände 2009? Det var förövrigt inte ucs.

I see! Nu när du säger det så tycker jag mig minnas att misstankarna riktades mot Assyriska/Syrianska pga någon incident som jag inte minns... Vad var det som hände 2009 då? Minns att det resulterade i hembesök från Bajens håll.
2013-10-31, 15:11
Medlem
TGTNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
I see! Nu när du säger det så tycker jag mig minnas att misstankarna riktades mot Assyriska/Syrianska pga någon incident som jag inte minns... Vad var det som hände 2009 då? Minns att det resulterade i hembesök från Bajens håll.

Det var väl snack om att det var Assyriska som hämnades för att en krog i Södertälje blev nersmulad av Bajare. 2010?
2013-10-31, 15:12
Medlem
Citat:

Eftersom UB snodde Fabrikens banderoll, så hämnades några killar med att bryta sig in i förrådet på Söderstadion och sno flaggor och trummor. Tror jag.
2013-10-31, 15:15
Medlem
Slickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemResearch
Det där har inget med DIF att göra. Du kanske tänker på det som hände 2009? Det var förövrigt inte ucs.

Jag antar att han menar 2011 när Assyriska eldade upp tifoförrådet?
https://www.flashback.org/t1419688p67

Citat:
För något år sedan, 2011 tror jag!
eller?

edit:Var visst tvåa på bollen
2013-10-31, 15:41
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3ndymion
Källa?

Källan är mytomangatan, såklart.
2013-10-31, 16:49
Bannlyst
Tydligen finns det kvinnliga medlemmar i Bortom Sans. http://www.sydsvenskan.se/sport/fotboll/19-aring-atalas-for-bengal/

Nån annan ultras-gruppering i sverige som har detta? är ju mer vanligt utomlands.
Senast redigerad av TheFatOne91 2013-10-31 kl. 16:53.
2013-10-31, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatOne91
Tydligen finns det kvinnliga medlemmar i Bortom Sans. http://www.sydsvenskan.se/sport/fotboll/19-aring-atalas-for-bengal/

Nån annan ultras-gruppering i sverige som har detta? är ju mer vanligt utomlands.

Hur vet du att hon är med i bs?
2013-10-31, 17:22
Medlem
kofotleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15Februari
Givetvis kommer ni att smacka på ännu en stjärna ovanpå klubbmärket, som dom mytomaner ni är. Ni har inte blivit Svenska mästare 20 gånger. Menar ni då att de guld som tagits av de som korats till riktiga mästare det året inte ska räkna in sin titel? Hade ni varit Svenska mästare de åren så hade ni inte haft några problem med att vinna även slutspelet.

Med det sagt, så är ni med all rätt Svenska Mästare 2013. Men bara för att vi underpresterat kraftigt.

/VINNARE AV PUBLIKLIGAN
(Någon som har koll på hur många gånger vi vunnit den nu?)

Det är i egenskap av just ligasegrare 20 gånger man får privilegiet att ha två stjärnor, så nu blottade du nyss din okunskap.
2013-10-31, 17:34
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatOne91

Var väl ett gäng bajentjejer som startade upp något för ett par år sedan? Kanske bara var trolleri dock. Minns inte. Sen har det väl funnits en kortlivad grupp med tjejer på Malmöläktaren, men inget som jag uppmärksammade direkt.
2013-10-31, 17:38
Medlem
Slickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15Februari
/VINNARE AV PUBLIKLIGAN
(Någon som har koll på hur många gånger vi vunnit den nu?)
Detta blir 37e gången om jag minns rätt, möjligtvis 38?
Djurgården och bajen har båda vunnit den två gånger.
2013-10-31, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Var väl ett gäng bajentjejer som startade upp något för ett par år sedan? Kanske bara var trolleri dock. Minns inte. Sen har det väl funnits en kortlivad grupp med tjejer på Malmöläktaren, men inget som jag uppmärksammade direkt.
Du syftar inte på http://bajenbrudarna.blogspot.se/2011/05/bajenbrudarna.html?
Gnagare eller gårdare som ligger bakom det.
2013-10-31, 17:49
Medlem
Olympians avatar
Så vitt jag vet är inte just den tjejen som åkte dit för att ha brännt en bengal medlem i Bortom Sans. De har dock inga regler om att man måste vara av manligt kön för att få bli medlem.

Atmosfären på våra supporterläktare har traditionellt varit väldigt manlig (även om det alltid funnits tjejer som följt med på resor osv). Det har förändrats något på sistone och tyvärr finns det stora nackdelar med ett läktarklimat på fotbollsmatcher som inte domineras helt och hållet utav manliga karaktärsdrag. Då tänker jag inte så mycket på de kvinnliga supportrarna i sig som på att det kan smyga in en viss grad utav anpassning från övriga HIF:are.

Som sagt känner jag mig ibland som en främling när jag följer samma rutin som jag gjort de senaste 10 åren och sätter mig på en buss till väldigt långt bort tillsammans med folk som jag borde ha känt i 10 års tid och som jag borde ha upplevt både det ena och det andra tillsammans med.
Senast redigerad av Olympian 2013-10-31 kl. 17:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in