2013-10-31, 19:28
Medlem
Olympians avatar
Vi hade också en tjej som hade planer på att starta en tjej-firma en gång. Premiär skulle vara Dif borta något år för länge sedan, men hon dök aldrig ens upp själv på resan.

Varför bry sig om det här egentligen?
2013-10-31, 19:55
Medlem
LT10s avatar
Apropå tjejsnacket. Blue striped ladies (tidigare DFF, Djurgårdens Fina Fittor) är en grupp tjejer som börjat visa sig i år.

http://bluestripedladies.wordpress.com/
2013-10-31, 20:02
Medlem
http://bluestripedladies.files.wordpress.com/2013/10/20131016-152201.jpg
Är det en Glasgow Rangers/Sampdoria halsduk som ni har satt dit på blue saints streckgubben?
2013-10-31, 20:05
Medlem
CheddarOsts avatar
Feministas Malmö var ju en gruppering som bildades för något år sedan. Någon som har koll på ifall dem fortfarande är aktiva? Minns att dem gjorde en del flaggor för några år sedan men har inte sett något på sistone.

http://www.svenskafans.com/fotboll/205091.aspx
2013-10-31, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
http://bluestripedladies.files.wordpress.com/2013/10/20131016-152201.jpg
Är det en Glasgow Rangers/Sampdoria halsduk som ni har satt dit på blue saints streckgubben?

Ser ut som Helsingborg . Heifs nya samarbetsklubb?
2013-10-31, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Apropå tjejsnacket. Blue striped ladies (tidigare DFF, Djurgårdens Fina Fittor) är en grupp tjejer som börjat visa sig i år.

http://bluestripedladies.wordpress.com/
Hur ser folk inom era led på gruppen du länkar till? Får lite bajenbrudar vibbar när jag läser bloggen.
2013-10-31, 20:28
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
Jag har i alla fall inte sett några Gais-tjejer i dessa sammanhang och jag är ganska nöjd med det. Håll dem borta. Hata gais!

Ska vi tolka de som att du inte tycker kvinnor ska gå på fotboll?
2013-10-31, 20:45
Medlem
Olympians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelhavet
Ser ut som Helsingborg . Heifs nya samarbetsklubb?
Vi har faktiskt halsdukar som ser ut exakt så. De säljs eller såldes av Bakgatan.

tHIFo har även haft en målad jätteversion utav den halsduken borta mot Gais.

Angående vänskapsband är det bara FCK för vår del. Ett fåtal HIF:are känner folk från HSV och Rangers men det är alldeles för outvecklat för att kallas ett vänskapsband. Faktum är att det funnits folk från Hamburg som kommit till Helsingborg när vi spelat mot Aik och tagit bortalagets parti (främst Poptown då, medan Chosen Few och framför allt NBNG - med deras äldre medlemmar - står närmare HIF).

Min erfarenhet är allmänt att efter att ha bundit samman mer än två klubbar (även internationellt) hamnar man oftast i ett sammelsurium där det egentligen bara blir skit av alltihop. HBG/CPH är för gammalt och gediget för att rucka på, men rent allmänt är jag emot friendships.
Senast redigerad av Olympian 2013-10-31 kl. 20:59.
2013-10-31, 20:46
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casualer
Hur ser folk inom era led på gruppen du länkar till? Får lite bajenbrudar vibbar när jag läser bloggen.
Jag vet inte riktigt. Råder väl delade meningar som med allt egentligen. Personligen så tycker jag det är kul med tjejer som är aktiva inom supporterkulturen.
2013-10-31, 20:58
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casualer

Bajenbrudar var väl dom som ville bjuda upp till box med andra tjejer? Med hon som bytt lag som killar i fronten?
2013-10-31, 21:01
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
Vi har faktiskt halsdukar som ser ut exakt så. De säljs eller såldes av Bakgatan.

tHIFo har även haft en målad jätteversion utav den halsduken borta mot Gais.

Angående vänskapsband är det bara FCK för vår del. Ett fåtal HIF:are känner folk från HSV och Rangers men det är alldeles för outvecklat för att kallas ett vänskapsband. Faktum är att det funnits folk från Hamburg som kommit till Helsingborg när vi spelat mot Aik och tagit bortalagets parti (främst Poptown då, medan Chosen Few och framför allt NBNG - med deras äldre medlemmar - står närmare HIF).

Min erfarenhet är allmänt att efter att ha bundit samman mer än två klubbar (även internationellt) hamnar man oftast i ett sammelsurium där det egentligen bara blir skit av alltihop. HBG/CPH är för gammalt och gediget för att rucka på, men rent allmänt är jag emot friendships.

Från början har jag inte förståt va ni ser i FCK eller va FCK ser i er. FCK är en hittepåklubb och ni har mindrevärdeskomplex. Ni pratar kanske mest sjukdomar?
2013-10-31, 21:06
Medlem
Olympians avatar
Om ni inte hade åkt ut i första eller andra matchen varje gång som ni kommer ut i Europa kanske ni hade varit runt och sett lite hur supporterkulturen fungerar runt om i Europa. Då är det här med vänskapsband ett dilemma som kommer upp förr eller senare. Ifall du är inkapabel att förstå vad jag pratar om så ber jag dig att överlåta diskussionen till någon som är mera insatt.

Fuck Inter. Fuck Galatasaray. Fuck Trans Narva. Fuck mff.
Senast redigerad av Olympian 2013-10-31 kl. 21:16.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in