2013-11-01, 00:07
Medlem
Netos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM11
Blandat. Vet att de åkt med UCS på bortamatcher ett par gånger och de verkar vara bra polare, samtidigt vet jag också att flera andra utomstående aktiva supportrar inte välkomnar initiativet.

Personligen tycker jag att ju fler som engagerar sig desto bättre, oavsett kön.
Tycker att själva initiativet är bra, men har hamnat bredvid dem på läktaren ett par gånger nu och det sjungs inte mycket från deras håll utan fokus ligger mer på att få till snygga Instagrambilder.
Senast redigerad av Neto 2013-11-01 kl. 00:20.
2013-11-01, 00:20
Medlem
Olympians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Ehm. Vi satte en skotsk klubb i konkurs, ni blev utslagna.
Vi mötte Celtic i steget efter det steg där ni mötte Rangers. Motsvarigheten till vår match mot Celtic skulle i ert fall ha varit Dinamo Zagreb, där ni började med att förlora med 4-1 och sen inte lyckades hämta upp det trots att Dinamo mer eller mindre verkade strunta i returmatchen. Vi pressade Celtic rejält - framför allt i första matchen på Olympia - och till skillnad från er så har vi faktiskt lyckats med att ta oss till CL tidigare. Era framgångar i Europa ligger så långt tillbaka i tiden så att då fanns inte ens Champions League.

För övrigt får du gärna förklara hur ni skulle ligga bakom Rangers' konkurs. Jag är medveten om att Celtic-fans infiltrerade ett flertal klubbar i det skotska seriesystemet för att de skulle rösta emot Rangers plan för att rädda ekonomin och jag är medveten om att det fanns en hel del skumt i hur själva klubbens ekonomi hanterades, men att mff skulle ha något med det att göra låter osannolikt. Ni fick ett avancemang gratis på grund av det läge som RFC befann sig i. Mer än så tror jag faktiskt inte att det var.

Vi har ju faktiskt själva befunnit oss i ett liknande läge, med en styrelse som brutalt misskött klubben. I vårt fall godkändes lösningspaketet och vi har betalat tillbaka varenda öre. Sen är det en annan sak att kommunen nu ser det som en ursäkt att ta ut en hutlös hyra för arenan, att domarskandalerna avlöst varandra i Europa och att spelet fullständigt havererat under höstsäsongen 2013. Det känns som att vi just sumpat ett megaläge till att etablera oss som en nordisk storklubb.
Senast redigerad av Olympian 2013-11-01 kl. 00:39.
2013-11-01, 00:28
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
Vi mötte Celtic i steget efter det steg där ni mötte Rangers. Motsvarigheten till vår match mot Celtic skulle i ert fall ha varit Dinamo Zagreb, där ni började med att förlora med 4-1 och sen inte lyckades hämta upp det trots att Dinamo mer eller mindre verkade strunta i returmatchen. Vi pressade Celtic rejält - framför allt i första matchen på Olympia - och till skillnad från er så har vi faktiskt lyckats med att ta oss till CL tidigare. Era framgångar i Europa ligger så långt tillbaka i tiden så att då fanns inte ens Champions League.
Celtics sammanlagda resultat låg väl på 4-0? Även fast det knappast speglade matchbilderna (åtminstone inte på Olympia då May missade världens friläge och er back rättade till frillan sekunden innan Celtics ledningsmål). Men MFF var betydligt närmre en plats i CL än vad ni var.

Att hävda att Dinamo struntade i returmatchen är inget annat än rent nonsens. MFF bjöd upp till dans och det var sånär på att det resulterade men icke.. Som sagt går svenska lag och CL inte ihop.

Påtal om dom matcherna. Var det inte i er hemmamatch man fick se ett otroligt fult lakan på läktaren som ska föreställa tifo?
2013-11-01, 00:34
Medlem
waccoes avatar
Citat:
För övrigt får du gärna förklara hur ni skulle ligga bakom Rangers' konkurs.

Europaspel generar pengar. Pengar betalar skulder. Betalda skulder resulterar inte i konkurs. Huruvida det hade genererat tillräckligt med pengar för att rädda klubben är en annan fråga...

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Påtal om dom matcherna. Var det inte i er hemmamatch man fick se ett otroligt fult lakan på läktaren som ska föreställa tifo?

http://www.bakgatan.se/v3/2012/08/24/thifo-celtic-hemma/

Haha, texten gör det ännu bättre.
Senast redigerad av waccoe 2013-11-01 kl. 00:47.
2013-11-01, 01:13
Medlem
Citat:

För övrigt får du gärna förklara hur ni skulle ligga bakom Rangers' konkurs. Jag är medveten om att Celtic-fans infiltrerade ett flertal klubbar i det skotska seriesystemet för att de skulle rösta emot Rangers plan för att rädda ekonomin och jag är medveten om att det fanns en hel del skumt i hur själva klubbens ekonomi hanterades, men att mff skulle ha något med det att göra låter osannolikt. Ni fick ett avancemang gratis på grund av det läge som RFC befann sig i. Mer än så tror jag faktiskt inte att det var.

Vi har ju faktiskt själva befunnit oss i ett liknande läge, med en styrelse som brutalt misskött klubben. I vårt fall godkändes lösningspaketet och vi har betalat tillbaka varenda öre. Sen är det en annan sak att kommunen nu ser det som en ursäkt att ta ut en hutlös hyra för arenan, att domarskandalerna avlöst varandra i Europa och att spelet fullständigt havererat under höstsäsongen 2013. Det känns som att vi just sumpat ett megaläge till att etablera oss som en nordisk storklubb.

Har för mig att Rangers budgeterade att de skulle ta sig till CL.
2013-11-01, 01:44
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irasa
Har för mig att Rangers budgeterade att de skulle ta sig till CL.

Stämmer
2013-11-01, 02:19
Medlem
15Februaris avatar
Ang. "Supergnaget"-banderollen så är det nog inte tal om någon särskrivning. Man har helt enkelt valt att maka in en AIK-sköld och St.Erik i mitten. För att jämföra med UCS hemmabanderoll exempelvis där det står "ULT(kasabian)RAS". Finns många sådana exempel där man valt att trycka in något mitt i ett ord för att få det att se mer estetiskt tilltalande ut.

På difs hockeytifo för några år sedan så stod det "Super Djurgårn" vilket naturligtvis gör det hela mer synligt. Det är en särskrivning. Hade man satt in en Dif-sköld mellan orden så hade det varit annorlunda. Dif har aldrig varit några mästare när det kommer till stavningar.
2013-11-01, 02:26
Medlem
15Februaris avatar
Citat:
Men snälla, ni kommer aldrig att bli en nordisk storklubb då ni inte har och förmodligen inte kommer att ha underlaget för att bli en nordisk storklubb i jämförelse med de ni i så fall konkurrerar med. Tro inte något annat. AIK, Malmö, FC Köpenhamn och IFK Göteborg är de klubbar jag ser som Nordiska storklubbar i dagsläget, även om IFK Göteborg verkar vara på dekis varje år nu för tiden. Till och med lag som Bröndby, Djurgården, Hammarby och Rosenborg är bra mycket större än ni.
2013-11-01, 03:53
Medlem
På tal om brudgrupperingar så hittade jag denna http://sv.tinypic.com/view.php?pic=6zyemd&s=5#.UnMWAuIaDRE på patronernas hemsida, hade för mig att jag sett denna bild innan nånstans så jag letade upp den. Är det en seriös grupperingslogga eller bara en kul grej? Kanske inte är mer än en simpel bild som någon gjort
2013-11-01, 04:13
Medlem
kofotleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15Februari
Ang. "Supergnaget"-banderollen så är det nog inte tal om någon särskrivning. Man har helt enkelt valt att maka in en AIK-sköld och St.Erik i mitten. För att jämföra med UCS hemmabanderoll exempelvis där det står "ULT(kasabian)RAS". Finns många sådana exempel där man valt att trycka in något mitt i ett ord för att få det att se mer estetiskt tilltalande ut.

På difs hockeytifo för några år sedan så stod det "Super Djurgårn" vilket naturligtvis gör det hela mer synligt. Det är en särskrivning. Hade man satt in en Dif-sköld mellan orden så hade det varit annorlunda. Dif har aldrig varit några mästare när det kommer till stavningar.

mäCktiga gnaget ska inte vara så jävla snabba o kommentera tycker jag.

Redigering:
anspelar på en felstavning gnagare gjort för de som inte visste, så slipper vi ta den diskussionen
Senast redigerad av kofotleif 2013-11-01 kl. 04:16.
2013-11-01, 04:26
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Jag har i alla fall inte sett några Gais-tjejer i dessa sammanhang och jag är ganska nöjd med det. Håll dem borta. Hata gais!
Beror la mer på att du har ögon endast för din imaginära syster. Huligankurre där.

Citat:
Ursprungligen postat av RtzyWx
Verkligen den nivån heif befinner sig på. Tar gais på största allvar.
Vi andra viftar bara bort dom. Känns riktigt bondigt trots att de är från "götlaborg!"
*gäsp* och vem fan är du nu då?

2013, året då bakgatan tog chew och gav oss olympian... herre..
2013-11-01, 05:12
Medlem
15Februaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotleif
mäCktiga gnaget ska inte vara så jävla snabba o kommentera tycker jag.

Redigering:
anspelar på en felstavning gnagare gjort för de som inte visste, så slipper vi ta den diskussionen
Det riktiga ursprunget för detta "mäCktiga" har faktiskt totalt undgått mig. Kan någon förklara var det egentligen kommer ifrån. Vet att John Holmström i 08-fotboll nämnde det för några år sedan. Det är ju minst sagt en underlig stavning.

Eller är det så att många av er egentligen inte ens vet vad ni pratar om, utan enbart gör som alla andra i er närhet bara för att det känns rätt?
Senast redigerad av 15Februari 2013-11-01 kl. 05:20.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in