Citat:
Ursprungligen postat av
Aleopa
Ehm. Vi satte en skotsk klubb i konkurs, ni blev utslagna.
Vi mötte Celtic i steget efter det steg där ni mötte Rangers. Motsvarigheten till vår match mot Celtic skulle i ert fall ha varit Dinamo Zagreb, där ni började med att förlora med 4-1 och sen inte lyckades hämta upp det trots att Dinamo mer eller mindre verkade strunta i returmatchen. Vi pressade Celtic rejält - framför allt i första matchen på Olympia - och till skillnad från er så har vi faktiskt lyckats med att ta oss till CL tidigare. Era framgångar i Europa ligger så långt tillbaka i tiden så att då fanns inte ens Champions League.
För övrigt får du gärna förklara hur ni skulle ligga bakom Rangers' konkurs. Jag är medveten om att Celtic-fans infiltrerade ett flertal klubbar i det skotska seriesystemet för att de skulle rösta emot Rangers plan för att rädda ekonomin och jag är medveten om att det fanns en hel del skumt i hur själva klubbens ekonomi hanterades, men att mff skulle ha något med det att göra låter osannolikt. Ni fick ett avancemang gratis på grund av det läge som RFC befann sig i. Mer än så tror jag faktiskt inte att det var.
Vi har ju faktiskt själva befunnit oss i ett liknande läge, med en styrelse som brutalt misskött klubben. I vårt fall godkändes lösningspaketet och vi har betalat tillbaka varenda öre. Sen är det en annan sak att kommunen nu ser det som en ursäkt att ta ut en hutlös hyra för arenan, att domarskandalerna avlöst varandra i Europa och att spelet fullständigt havererat under höstsäsongen 2013. Det känns som att vi just sumpat ett megaläge till att etablera oss som en nordisk storklubb.