Citat:
Ursprungligen postat av
Gafflen
Alla förstår ju att de pundat, när berny svarar "det vill jag inte svara på eftersom det är en mycket speciell människa" eller något dylikt
man ställer frågor om hon har t.ex knarkat med någon, liksom det svaret talar för sig självt att dom har knarkat. 
Precis, det säger sig självt. För hon svarar rakt på andra frågor, tex:
"JA, jag har hepatit."
"JA, jag har betalningsanmärkningar."
"NEJ, jag har inte HIV."
Men så fort hon får raka frågor om "har du tagit droger med den och den personen", har du prostituerat dig", så blir svaren ALLTID svävande och med olika anledningar till att hon inte kan svara.
Om hon nu INTE har tagit droger med en viss person så varför inte bara svara "nej" rätt och slätt? Om hon verkligen HAR tagit droger men inte vill erkänna det, så varför inte ändå bara svara "nej" då? Då ljuger hon ju visserligen men det har hon ju gjort förr. Skulle hon säga nej oavsett hur det ligger till skulle ju frågan dö ut.
Men jag tror hon svarar svävande för att hon vill att det ska vara tvetydigt med vissa frågor. Berny lever på att vara mystisk och vi "vet inte allt" och hon "berättar mer detaljer" när det är "lämpligt", dvs när det inte är hemligstämplat pga "r" eller liknande....