2013-10-30, 10:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Jag tror genuint inte, och har aldrig gjort, att varken Berny eller någon av hennes gelikar gör något på internet för att "jävlas". Tvärtom slickar hon röv som om det inte fanns någon morgondag i bloggen. Hon skriver precis vad hon tror folk vill läsa så att hon kan få beröm av sina små fans om hur stark/modig/självständig hon är. Hon läser här sen skriver hon sina inlägg. Skriver någon att den fruktar för Theus omvårdnad så skriver hon att de varit ute i flera timmar och promenerat. Klagar någon på Bernys icke-självständighet så skriver hon hur ingen äger henne osv osv.

Sen tror jag inte heller Emma och Berny har någon kontakt och jag betvivlar att Emma har förmågan att själv tänka i banorna att "jävlas" med oss läsare. Tror knappt hon är normalbegåvad utan snäppet under. Troligtvis inte heller slutfört gymnasiet. Personligen är jag mycket road av hennes nya subkultur. Snart lägger hon upp bilder där hon rispat sig i armen.

Jag, personligen, tror att mycket Berny gör på internet, gör hon för att få en reaktion, bra som dålig. Så visst gör hon saker "bara för att", och som inte har något med hennes egentliga mående att göra.

Dock håller jag helt med om hennes rövslickande på bloggen (efter att ha läst här), fast det går lite ihop med det jag nämnde ovan. Reaktion. Vill hon ha beröm för sitt "unika" Jag tjatar hon om sitt mod och sin självständighet. Och vill hon ha andra sorters reaktioner hänger hon ut vänner, ex och familj. Det mest extrema exemplet på det är ju hennes dillande om Opus Dei.
Uppmärksamhet framför allt.

Emma=Folie ā deux?

Tillägg:"Niklas sista ord" var tydligen inte så hemliga.
Senast redigerad av GenesisP 2013-10-30 kl. 10:29.
Citera
2013-10-30, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Alla som Berny har varit tillsammans med har väl påverkat henne negativt och tvärtom.

Dock tycker jag att av alla tjejer så har Emma förfallit mest, vilket är synd för hon är säkert en fin människa bakom allt " jag har en kniv och piller-förpackningar i käften för att ni ska se huuuur dåååligt jag mååår wäää wäää tyck syyyyynd om miiiiiiig.

Skulle tro att Emma "lärt sig" av Berny att det här med att leka psykiskt sjuk kan vara rätt lukrativt. Med diffusa psykiska symtom och diagnoser kan man få sjukskrivning, sjukpenning, sjukbidrag etc och slippa ansvar. Ett sätt att få en typ av "inkomst", precis som Berny.
Citera
2013-10-30, 10:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Skulle tro att Emma "lärt sig" av Berny att det här med att leka psykiskt sjuk kan vara rätt lukrativt. Med diffusa psykiska symtom och diagnoser kan man få sjukskrivning, sjukpenning, sjukbidrag etc och slippa ansvar. Ett sätt att få en typ av "inkomst", precis som Berny.

Så jävla sant. Så jävla vidrigt.
Senast redigerad av GenesisP 2013-10-30 kl. 10:21.
Citera
2013-10-30, 10:18
Medlem
BlankaAfNamurs avatar
Citat:
Och det här är riktigt vidrigt skrämmande!!! Denna grupp människor trampar ner riktigt sjuka människor...
Jag är så upprörd just nu så finner inga vettiga ord!!!
Citera
2013-10-30, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP

Tillägg:"Niklas sista ord" var tydligen inte så hemliga.

Har hon avslöjat dem? Vart?
Citera
2013-10-30, 13:43
Medlem
Nu är Berny på väg till Ikea.

Fan, det är allt riktigt kul när Berny är på "bra humör"! Hennes uppdateringar på bloggen får ett smått maniskt drag med alla "oooohhhh", och mängder av "!!!!!" och ord som "skynda", "puss", "roligt" m.fl skrivna med VERSALER!
Och uttryck som "bästaste". Vad fan! Bästaste.... Är hon tolv år eller? Ja, jag vet att hon är mentalt omogen, men ändå.... Det är när man läser sånt här på hennes blogg som det blir extra komiskt att hon kallar sig seriös och bästsäljande författare.
Citera
2013-10-30, 14:58
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:

Gah, spot on. Därför hon börjar claima att hon har både ADHD, DID och PTSD när man kollar hennes instagram. Alltså det är nästan för bisarrt för att vara sant. Jag trodde den här lära-sig-av-Berny-eran var över men istället är det värre än någonsin. Borderline är passé så nu vill folk försöka casha in på LSS istället.
För övrigt la Emma upp en dospåse från beroendecentrum. Det är alltså högst troligt att hon och Berny pundade ihop under deras tid tillsammans även om Bönan kommer förneka det till den dagen hon dör.
Citera
2013-10-30, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Gah, spot on. Därför hon börjar claima att hon har både ADHD, DID och PTSD när man kollar hennes instagram. Alltså det är nästan för bisarrt för att vara sant. Jag trodde den här lära-sig-av-Berny-eran var över men istället är det värre än någonsin. Borderline är passé så nu vill folk försöka casha in på LSS istället.
För övrigt la Emma upp en dospåse från beroendecentrum. Det är alltså högst troligt att hon och Berny pundade ihop under deras tid tillsammans även om Bönan kommer förneka det till den dagen hon dör.

Givetvis är det så. Berny älskar att outa sin misär när det passar henne, tex att romantisera hemlösheten och pundandet med Nicklas, för det var ju nåt "speciellt". Men att hon vardagspundar och super i övrigt förnekar hon...

Jag såg också bilden på den där dos-påsen.... Alltså det är så jävla PINSAMT på nåt vis. Människor som verkligen är sjuka på riktigt håller inte på så där och lägger upp bilder på sina mediciner. Och Emma har ju börjat lägga upp sån där skit efter tiden med Berny, förut var det inget sånt med henne. Det är ju så förbannat genomskinligt, att hon inte fattar själv hur hon gör bort sig.

Om hon nu ska köra psyk-rejset så gör det för fasen inför läkarna då, inte inför öppen ridå. Läkarna går ju uppenbart lätt att dupera, det har vi ju sett nu, och särskilt Bjäääärny har ju bevisat det. Men ingen vettig människa går ju på hennes teater. Hon gör sig till ett rikspucko på detta sätt.
Citera
2013-10-30, 15:25
Medlem
KitKatCookieDoughs avatar
Citat:
Nu är Berny på väg till Ikea.

Fan, det är allt riktigt kul när Berny är på "bra humör"! Hennes uppdateringar på bloggen får ett smått maniskt drag med alla "oooohhhh", och mängder av "!!!!!" och ord som "skynda", "puss", "roligt" m.fl skrivna med VERSALER!
Och uttryck som "bästaste". Vad fan! Bästaste.... Är hon tolv år eller? Ja, jag vet att hon är mentalt omogen, men ändå.... Det är när man läser sånt här på hennes blogg som det blir extra komiskt att hon kallar sig seriös och bästsäljande författare.
I punkt 4-6 på inköpslistan poängterar hon att det minsann är billiga grejer som ska inhandlas.
Citera
2013-10-30, 18:06
Medlem
Gud vad hon varit aktiv på bloggen idag då. Men nu har tungsinnet tagit över från det sprudlande "OOOOOOOHHHHH-vad roligt-allt ska bli-med projekt-HEM". Nu är det helt plötsligt "ensamhet och svårt att bygga upp ett liv och saknar Nicklas och jag är rädd och kan inte förmedla mina känslor" och yada yada.....
Citera
2013-10-30, 21:21
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Gud vad hon varit aktiv på bloggen idag då. Men nu har tungsinnet tagit över från det sprudlande "OOOOOOOHHHHH-vad roligt-allt ska bli-med projekt-HEM". Nu är det helt plötsligt "ensamhet och svårt att bygga upp ett liv och saknar Nicklas och jag är rädd och kan inte förmedla mina känslor" och yada yada.....

Ja, buhu-buhu. Hon brukar spela på Nicklas-strängen när hon vill få bekräftelse. Tycker noll procent synd om henne. Hade han aldrig dött hade de gjort slut några månader senare och hon hade hängt ut honom i sin blogg som manipulativ kvinnomisshandlare. Men för att han råkade dö så ska hon så klart använda det till sin egen fördel för att suga ut maximalt med empati från folk. "Han var mitt livs kärlek". Pffft.

Undrar om hon sitter där nu i sin skabiga lilla etta med tända ljus och myser. Kanske noddar lite på soffan. Klappar Theus med foten innan hon sjunker tillbaka in i dimman och drömmer om alla stordåd hon ska göra. Hur gick det nu med håret? Hon skulle ju klippa sig. Detalj förvisso men ändock en viktig sådan för att visa hur fånig hon är.
Senast redigerad av Kardnialvokal 2013-10-30 kl. 21:25.
Citera
2013-10-30, 21:39
Medlem
Littlepaw13s avatar
Visst. Det kanske inte är helt rätt att göra ner emma då detta är björnys tråd och hon verkar klara det alldeles ypperligt själv.
Dock är drt HYSTERISKT roligt vad sjuk hon har blivit sådär bara huxflux. Från deep throat-drottning till suicidprinsessa med hinkvis av ångest och piller.
Stannar dom aldrig upp och tänker "shit. Det här är ju bara pinsamt. Varför gör jag som jag gör??" eller kör dom bara på och hoppas på föer likes än dagen innan?

Och hur ska det gå med emmas lucious porr nu? Jag skulle då inte betala för en glamourmodell med skärsår och kanylstick. Inte ens suicide girls är ju deprimerade längre...

Åååh jag blir bara så trött. Hade dom mått dåligt på riktigt hade dom fan inte haft tid med den här skiten. Jag lovar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in