2013-10-31, 07:46
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
korståget fortsätter ser jag. Sött

På vilket sett visar MFF på "berg- och dalbane-siffror" sett till vilken division man spelat? Det var ju under året i superettan MFF-supportrarna verkligen kraftsamlade. Man förenades i motgången och lade grunden till något stort. Utveckla gärna, för det känns onekligen som att du yrar igen...
"korståget fortsätter ser jag. Sött " Börjar faktiskt tro att du har rätt, din Sokratiska förlossningskonst fungerade . Men jag har inget emot Malmös läktarkultur egentligen.

Ni har ju betydligt högre siffror nu än under superettan så jag förstår inte hur jag yrar. Du gillar den här översittarattityden ser jag, kartläggningar och att dissekera andra användare, tyder på låg självkänsla . Skulle vara intressant och se vilket smädande inlägg om mig du valde att ta bort.

Sedan så beror ju det på Zlytan-hypen och den allmänna Malmö-hype som funnits sedan slutet av 90-talet. Innan dess var malmöbor bara en samling Kockums-mongon. Olympian har ju redovisat era upp-och ner siffror. Förövrigt stämmer det att HIF är Skånes stolthet ju mer jag tänker på det. Helsingborg är fotboll. Staden är främst förknippad med sitt fotbollslag. Malmö är främst förknippad med att ligga nära en annan stad, tragiskt egentligen.
2013-10-31, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
"korståget fortsätter ser jag. Sött " Börjar faktiskt tro att du har rätt, din Sokratiska förlossningskonst fungerade . Men jag har inget emot Malmös läktarkultur egentligen.

Ni har ju betydligt högre siffror nu än under superettan så jag förstår inte hur jag yrar. Du gillar den här översittarattityden ser jag, kartläggningar och att dissekera andra användare, tyder på låg självkänsla . Skulle vara intressant och se vilket smädande inlägg om mig du valde att ta bort.

Sedan så beror ju det på Zlytan-hypen och den allmänna Malmö-hype som funnits sedan slutet av 90-talet. Innan dess var malmöbor bara en samling Kockums-mongon. Olympian har ju redovisat era upp-och ner siffror. Förövrigt stämmer det att HIF är Skånes stolthet ju mer jag tänker på det. Helsingborg är fotboll. Staden är främst förknippad med sitt fotbollslag. Malmö är främst förknippad med att ligga nära en annan stad, tragiskt egentligen.
Det "smädande inlägget" var ett simpelt dubbelinlägg. Av nån anledning publicerades mitt inlägg två gånger. En gång räcker. Att du känner dig kartläggd för att man svarar på dina konstiga inlägg säger nog mer om dig än om mig.

Vi hade väl lägre publiksiffror under nittiotalet i allsvenskan än under vår sejour i superettan, så din tes funkar ju inte överhuvudtaget. Varför det såg ut så under 90-talet vet jag ej, min första riktiga säsong på Malmö Stadion var just nämnda superettan-säsong.

Hoppas du inser det tragikomiska att du som farbror på 50+ eller vad det nu är, bara sjunker lägre och lägre i dina patetiska försök att smäda. Vad är det för nivå egentligen? Är du stolt över dig själv? Hade du stoltserat med dessa inlägg framför dina barnbarn?

Ryck upp dig, jag tror du kan bättre än så här Arne. Detta känns ganska ovärdigt.
2013-10-31, 08:57
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Vi hade väl lägre publiksiffror under nittiotalet i allsvenskan än under vår sejour i superettan, så din tes funkar ju inte överhuvudtaget. Varför det såg ut så under 90-talet vet jag ej, min första riktiga säsong på Malmö Stadion var just nämnda superettan-säsong.
Du är verkligen oförmögen att svara på inlägg utan att fixera dig vid personen som skriver det. Olympian har ju Malmömobben här på forumet gjort allt för att knäcka med diverse personliga påhopp som jag på grund av forumets regler inte kan gå in på. En ensam HIF: are mot alla er blockmongon, moget beteende.

Min tes funkar fint. När det går dåligt för Malmö går det riktigt dåligt för Malmös publik, sämre än IFK Göteborg och Stockholmslagen. Detta på grund av er hype, medias älsklingar mer än Södertäljelagen och Dalkurd faktiskt. Ca 7000 under superettan är tragiskt, snäppet bättre än KFF, samtidigt som man spelade den fotbollen ni gjorde och med en ung talang som Zlatan. Året innan, ännu mer tragiska siffror för kontinentala Malmö.

Blåvitts spelmässigt sämsta allsvenska säsong: 11 417

Malmös spelmässigt sämsta allsvenska säsong: 6 978 (Hej Malmö IP)

Blåvitts sejour i näst lägsta serien: 23 760

Malmös sejour i näst lägsta serien : 7 000

Trots sämst på läktaren presterar vid det här: Blåvitt, ingen jävla hype!

Sedan så är det klart att IFK Göteborg lockar oproportionerligt stora massor vid guldmatcher och derbyn, men det gör alla lag.

Håll dig till spansk fotboll, som verkar vara din stora passion här i livet, din lilla medgångare...
Senast redigerad av ArneIII 2013-10-31 kl. 09:08.
2013-10-31, 09:10
Medlem
Citat:
Du är verkligen oförmögen att svara på inlägg utan att fixera dig vid personen som skriver det.

Min tes funkar fint. När det går dåligt för Malmö går det riktigt dåligt för Malmös publik, sämre än IFK Göteborg och Stockholmslagen. Detta på grund av er hype, medias älsklingar mer än Södertäljelagen och Dalkurd faktiskt. Ca 7000 under superettan är tragiskt, snäppet bättre än KFF, samtidigt som man spelade den fotbollen ni gjorde och med en ung talang som Zlatan. Året innan, ännu mer tragiska siffror för kontinentala Malmö.

Blåvitts spelmässigt sämsta allsvenska säsong: 11 417

Malmös spelmässigt sämsta allsvenska säsong: 6 978 (Hej Malmö IP)

Blåvitts sejour i näst lägsta serien: 23 760

Malmös sejour i näst lägsta serien : 7 000

Trots sämst på läktaren presterar vid det här: Blåvitt, ingen jävla hype!

Sedan så är det klart att IFK Göteborg lockar oproportionerligt stora massor vid guldmatcher och derbyn, men det gör alla lag.

Håll dig till spansk fotboll, som verkar vara din stora passion här i livet, din lilla medgångare...
Återigen avslutar du med ett försök till påhopp. Skarpt.

Jag har aldrig sagt att vi har haft ett jättestort publikstöd förr i tiden. Ärligt talat kunde jag inte bry mig mindre om hur det såg ut på sjuttiotalet. Grattis, ni hade 24 000 i division två. Hur fan har ni lyckats skrämma bort alla dessa under åren?

Det enda jag har invänt mot är påståendet att MFF:s publiksiffror åker berg och dal-bana beroende på vilken division vi ligger i. Det stämmer ju inte, eftersom siffrorna under åren i allsvenskan på 90-talet var sämre eller i paritet med superettan-säsongen. Enligt din teori borde ju publiksiffran i superettan varit mycket lägre jämfört med när MFF låg i allsvenskan. Du vet att du svajar här, varför inte bara erkänna det? Du svingade vilt i hopp om att få in en träff, men räknade inte med att någon skulle syna ditt påstående.
2013-10-31, 09:14
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Nu var det ju inte jätteseriöst skrivet men jag syftar bara på allt tjat om hjälpen bajen i alla år fått från taket på Söderstadion när man nu kan jämföra med Dif under hyfsat liknande förutsättningar. Där jag i alla fall tycker Dif har haft ett sjukt tryck, bättre än Hammarby.
Ja, jag har sett matcher med er båda på plats. Men som sagt var det skrivet med glimten i ögat.

Att vi inte kommit upp i så höga nivåer som vi bör beror inte på ett jävla plåttak. Det beror på att klacken är oorganiserad, utspridd och dåligt synkroniserad när den väl är full. DIF har skött sitt bättre, och har en unison klack på en sektion, medan vi har en klacksektion som är lika stor som en fjärdedel av arenans nedre etage, och den blir dessutom sällan helt full. Frågan har skötts så otroligt dåligt från vårt håll, men förmodligen så blir det en nystart med bättre organisering till våren. Jag tar ingenting från DIF, de har varit grymma på den nya arenan, men jag vet att vi kan vara ännu bättre.

---

För övrigt så håller jag till 100 % med nv-natverket, och blir lika paff varje gång en malmöit försvarar sexuellt utnyttjande av barn samt hyllar gärningsmannen. Ni är Sveriges smutsigaste supporterpack och bör därför behandlas därefter.
2013-10-31, 09:14
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Återigen avslutar du med ett försök till påhopp. Skarpt.

Jag har aldrig sagt att vi har haft ett jättestort publikstöd förr i tiden. Ärligt talat kunde jag inte bry mig mindre om hur det såg ut på sjuttiotalet. Grattis, ni hade 24 000 i division två. Hur fan har ni lyckats skrämma bort alla dessa under åren?

Det enda jag har invänt mot är påståendet att MFF:s publiksiffror åker berg och dal-bana beroende på vilken division vi ligger i. Det stämmer ju inte, eftersom siffrorna under åren i allsvenskan på 90-talet var sämre eller i paritet med superettan-säsongen. Enligt din teori borde ju publiksiffran i superettan varit mycket lägre jämfört med när MFF låg i allsvenskan. Du vet att du svajar här, varför inte bara erkänna det? Du svingade vilt i hopp om att få in en träff, men räknade inte med att någon skulle syna ditt påstående.
Division och hur poängskörden sett ut kan jag modifiera det till. "Räknade inte med att någon skulle syna ditt påstående" skriver du. Tja, ingen har ju gjort det hittills.
2013-10-31, 09:16
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Att vi inte kommit upp i så höga nivåer som vi bör beror inte på ett jävla plåttak. Det beror på att klacken är oorganiserad, utspridd och dåligt synkroniserad när den väl är full. DIF har skött sitt bättre, och har en unison klack på en sektion, medan vi har en klacksektion som är lika stor som en fjärdedel av arenans nedre etage, och den blir dessutom sällan helt full. Frågan har skötts så otroligt dåligt från vårt håll, men förmodligen så blir det en nystart med bättre organisering till våren. Jag tar ingenting från DIF, de har varit grymma på den nya arenan, men jag vet att vi kan vara ännu bättre.
Precis och jag håller med. I mitt svar till TrogenHammarby skriver jag också att det inte är riktigt rättvist att jämföra era första matcher med Dif.
2013-10-31, 09:18
Medlem
Citat:
Division och hur poängskörden sett ut kan jag modifiera det till. "Räknade inte med att någon skulle syna ditt påstående" skriver du. Tja, ingen har ju gjort det hittills.
Jag synade ju påståendet att det skulle ha med division att göra, med tanke på att det var just när MFF åkte ner som publiktrycket satte fart. Att du modiefierar dit påstående i efterhand visar ju bara att jag hade rätt.
2013-10-31, 09:21
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Precis och jag håller med. I mitt svar till TrogenHammarby skriver jag också att det inte är riktigt rättvist att jämföra era första matcher med Dif.

Tillägg: Dessutom jämför jag med Difs ljudtoppar under deras "svarsrop" eller vad man ska kalla det.Inte under sånger. Poängen var snarare att få fram hur bra Dif gjort det i år.
2013-10-31, 09:22
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:

Okej, jag hoppade direkt till att svara på ditt inlägg utan att läsa följande diskussion. Ber om ursäkt.
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casualer
Julinho: Ja, jag är en böghatare. Det får du stå ut med.

De flesta av oss var böghatare på högstadiet. Då sträckte sig hatet till "höhö-aktiga" skämt på skolgården istället för att spridas på olika forum på internet.

Det blir förhoppningsvis bättre vad det lider.
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Jag synade ju påståendet att det skulle ha med division att göra, med tanke på att det var just när MFF åkte ner som publiktrycket satte fart. Att du modiefierar dit påstående i efterhand visar ju bara att jag hade rätt.
Ja, så sett hade du rätt. Att använda mig av ordet division var ett klumpigt sätt att uttrycka "spelmässig kvalitet". Jag har många siffror i huvudet, men inte allt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in