Citat:
Ursprungligen postat av
riquelme
Vi hade väl lägre publiksiffror under nittiotalet i allsvenskan än under vår sejour i superettan, så din tes funkar ju inte överhuvudtaget. Varför det såg ut så under 90-talet vet jag ej, min första riktiga säsong på Malmö Stadion var just nämnda superettan-säsong.
Du är verkligen oförmögen att svara på inlägg utan att fixera dig vid personen som skriver det. Olympian har ju Malmömobben här på forumet gjort allt för att knäcka med diverse personliga påhopp som jag på grund av forumets regler inte kan gå in på. En ensam HIF: are mot alla er blockmongon, moget beteende.
Min tes funkar fint. När det går dåligt för Malmö går det riktigt dåligt för Malmös publik, sämre än IFK Göteborg och Stockholmslagen. Detta på grund av er hype, medias älsklingar mer än Södertäljelagen och Dalkurd faktiskt. Ca 7000 under superettan är tragiskt, snäppet bättre än KFF, samtidigt som man spelade den fotbollen ni gjorde och med en ung talang som Zlatan. Året innan, ännu mer tragiska siffror för kontinentala Malmö.
Blåvitts spelmässigt sämsta allsvenska säsong:
11 417
Malmös spelmässigt sämsta allsvenska säsong:
6 978 (Hej Malmö IP)
Blåvitts sejour i näst lägsta serien:
23 760
Malmös sejour i näst lägsta serien :
7 000
Trots sämst på läktaren presterar vid det här: Blåvitt, ingen jävla hype!
Sedan så är det klart att IFK Göteborg lockar oproportionerligt stora massor vid guldmatcher och derbyn, men det gör alla lag.
Håll dig till spansk fotboll, som verkar vara din stora passion här i livet, din lilla medgångare...