2013-10-30, 17:31
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Nej
Tack för ett uttömmande svar

Jag har en fråga till, fritt för vem som helst att svara på. Jag såg Kate och Gerry på Skavlan från förra året. Kates ståndpunkt var då, och har varit hela tiden, att kidnapparen är den som Jane Tanner såg och som nu är avförd från utredningen.
- Har McCanns någonsin visat intresse för Smiths vittnesmål, nu eller tidigare?

Om det nu är Gerry, förutsätter inte det att fler i sällskapet känner till vad dom har hänt?
Citera
2013-10-30, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Tack för ett uttömmande svar

Jag har en fråga till, fritt för vem som helst att svara på. Jag såg Kate och Gerry på Skavlan från förra året. Kates ståndpunkt var då, och har varit hela tiden, att kidnapparen är den som Jane Tanner såg och som nu är avförd från utredningen.
- Har McCanns någonsin visat intresse för Smiths vittnesmål, nu eller tidigare?

Om det nu är Gerry, förutsätter inte det att fler i sällskapet känner till vad dom har hänt?

Nej, McCann's har mig veterligen aldrig visat något direkt intresse för Smith's vittnesmål. I Kates bok t.ex. finns det med e-fits (fantombilder) från alla vittnesmål utom Smiths. Smiths vittnesmål finns med kort i boken, men det är främst fokus på Jane Tanners vittnesmål som det viktiga/riktiga.

McCanns ska ju ha fått fantombilderna från Smiths vittnesmål för 5 år sedan men aldrig valt att gå ut med dem i media, i boken e.d.

Ja, är föräldrarna skyldiga så håller vännerna dem troligtvis om ryggen. Varför kan man alltid spekulera i, kanske för att de känner att det kunde lika gärna hänt dem själva, om Madeleine dog p.g.a. att hon blev lämnad ensam på rummet. Antingen i en olycka eller av exempelvis för mycket sömnmedel.
Citera
2013-10-30, 18:23
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Nej, McCann's har mig veterligen aldrig visat något direkt intresse för Smith's vittnesmål. I Kates bok t.ex. finns det med e-fits (fantombilder) från alla vittnesmål utom Smiths. Smiths vittnesmål finns med kort i boken, men det är främst fokus på Jane Tanners vittnesmål som det viktiga/riktiga.

McCanns ska ju ha fått fantombilderna från Smiths vittnesmål för 5 år sedan men aldrig valt att gå ut med dem i media, i boken e.d.

Ja, är föräldrarna skyldiga så håller vännerna dem troligtvis om ryggen. Varför kan man alltid spekulera i, kanske för att de känner att det kunde lika gärna hänt dem själva, om Madeleine dog p.g.a. att hon blev lämnad ensam på rummet. Antingen i en olycka eller av exempelvis för mycket sömnmedel.

Falskvittnaren Jane Tanner är ju om möjligt en ännu sämre förälder än McScams (går det undrar nog många). Japp, hon lämnade sitt sjuka barn ensamt i lägenheten och gick och tryckte i sig 7 glas vin...
Citera
2013-10-30, 19:12
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Fan, jag fick sparken, jag kontrar med att kidnappa och mörda ett litet barn.... Mycket logiskt!

http://www.mirror.co.uk/news/world-news/madeleine-mccann-kidnapper-hotel-worker-2655757

"OR we will hear that it was likely some dead predator who looked enough like Gerry to be mistaken for him. No proof will every be provided that any of these people really exist but it doesn't matter to the general public. If Scotland Yard says it is so and the media backs it, it must be so. It may sound convoluted but, the combination of vagueness and connecting dots that don't exist can be a successful method to use to convince people of something that they are not going to thoroughly research themselves. A magician calls this "misdirection."

Profiler Pat Brown 2013-10-14

http://patbrownprofiling.blogspot.se/

Whitewash deluxe, mark my words!

Whitewash så det bara sjunger om det.
Här kan alla inblandade komma väldigt lindrigt undan,en död man huvudmisstänkt,Smiths vittnesmål blir helt värdelöst då kan inte kan identifiera traktormannen,ingen rättegång,case closed och McCanns kommer undan trots att dom lämnade Maddie till sitt öde och blir mångmiljonärer på kuppen.
Fy fan,hoppas dom brinner i helvetet.
Citera
2013-10-30, 21:22
Medlem
2big4yous avatar
Titta på detta.
Artikeln är från September 2007 och detta spår var identiskt med den döde mannen som dom nu tror kidnappat och dödat Maddie,enda skillnaden är att det var en kvinna den gången.
30 September 2007
Police are investigating a tip-off that Madeleine McCann was kidnapped by a bitter ex-employee of the Mark Warner Ocean Club where the family were staying in Praia da Luz.

The tip-off - which was sent to the Prince of Wales's website - claimed that the three-year-old was abducted by a former employee of the Mark Warner holiday complex in Portugal.
It described the kidnap as a maid's "revenge" after being sacked.
"There have been hundreds of Madeleine theories, sighting and tips sent in from members of the public. But this one is different," a police source told the News Of The World.
"It's incredibly detailed and so far, from the inquiries being made in Portugal, it appears to be based on factual events.
"This could be very significant."
It is thought the maid is Portuguese and that she was sacked and left the complex on "bad terms".

http://www.dailymail.co.uk/news/article-484797/Sacked-maid-kidnapped-Madeleine-bosses.html#ixzz2jEbBbvKQ
Citera
2013-10-30, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Amaral var gjorde lite spekulationer angående frysbox och fynden som hittades i parets bil.
Bilen gick ett antal gånger mot den spanska gränsen där det gjordes en del suspekta telefonsamtal från Kate´s mobil,bland annat så dök det skumma "Swansea numret" upp,det numret har även dykt upp natten då Maddie försvann.
Amaral räknade ut att om hon låg i frysbox i bilen,så skulle den ha börjat tina innan dom var framme vid "Ribeira do Vascao",där mobil samtalen registrerades.
Detta ser jag som ett mycket möjligt scenario,och det blir inte mindre trovärdigt när McCanns gjorde sin resa till Huelva exakt 3 månader efter Maddie´s försvinnande,och då passerades "Ribeira do Vascao".
Katoliker,gravplats,3 månader ringer det en klocka?

Ett annat alternativ som PJ var inne på är att hon blev kremerad i ett utav alla djurkrematorium som finns.
http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1563735/Pet-cremator-is-asked-Did-you-burn-Madeleine-McCanns-body.html
Men McCanns är troende katoliker och enligt Vatikanen får man kremera under vissa omständigheter men askan är förbjuden att sprida,urnan ska begravas som en kropp på en kyrkogård,alternativt en annan anständig begravningsplats.

Ett tredje alternativ var ett inlägg jag läste från en man i Spanien.
Han trodde det var möjligt att hon begravdes/dumpades på den spanska sidan kring Huelva och att det inte nödvändigt vis McCanns som fraktat henne dit,utan han menade att den vägen används flitigt av narkotikasmugglare och andra kriminella som rör på sig mellan länderna,så han såg det inte som någon omöjlighet att någon av dom fått bra betalt för att frakta henne.

Men dom var turister i Portugal, hur skulle Gerry ha hittat en frysbox som han kunde förvara M i under den tiden? Knappast en muta för vem vill ha ett lik i sin frys? Eller ljög han och sa att det var en inplastad gris som han fångat och ville ta med sig hem till England några veckor senare?
Citera
2013-10-30, 21:42
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Titta på detta.
Artikeln är från September 2007 och detta spår var identiskt med den döde mannen som dom nu tror kidnappat och dödat Maddie,enda skillnaden är att det var en kvinna den gången.
30 September 2007
Police are investigating a tip-off that Madeleine McCann was kidnapped by a bitter ex-employee of the Mark Warner Ocean Club where the family were staying in Praia da Luz.

The tip-off - which was sent to the Prince of Wales's website - claimed that the three-year-old was abducted by a former employee of the Mark Warner holiday complex in Portugal.
It described the kidnap as a maid's "revenge" after being sacked.
"There have been hundreds of Madeleine theories, sighting and tips sent in from members of the public. But this one is different," a police source told the News Of The World.
"It's incredibly detailed and so far, from the inquiries being made in Portugal, it appears to be based on factual events.
"This could be very significant."
It is thought the maid is Portuguese and that she was sacked and left the complex on "bad terms".

http://www.dailymail.co.uk/news/article-484797/Sacked-maid-kidnapped-Madeleine-bosses.html#ixzz2jEbBbvKQ

Alltså det är ju så dumt så man baxnar! Hur många gånger i världshistorien har någon gått och kidnappat och mördat ett oskyldigt barn som hämnd för att dom fått sparken från jobbet? Särskilt ett barn som inte har någon anknytning till arbetsgivaren överhuvudtaget? Noll gånger! På Oceanclub är det tydligen standard....

Tidningsartikeln är ju dessutom helt befängd:

"Police are believed to have identified the man as their main suspect after tests on his mobile phone showed he was around the McCann's holiday apartment on the day Maddie disappeared, Portuguese daily Correio da Manha reported."

Ok, stark bevisning....

"The unnamed suspect was also living in a flat in the town of Lagos, around a 15-minute drive from the McCann's resort."

Vänta nu, han bor i trakten, kanske han hade något annat ärende i Praia de Luz än att mörda Maddie...

"It was written by three journalists, including a senior reporter who recently gave evidence at the ongoing libel trial the McCanns brought against Goncalo Amaral over a controversial July 2008 book he wrote falsely accusing them of faking their daughter's abduction to cover up her death.

Där kom smutskastningen av Amaral också.... Nej, han skrev en bok utifrån vad polisutredningen visade, inget annat.

Hur fan är det möjligt att sån här smörja får publiceras?
Citera
2013-10-30, 22:13
Medlem
Jag hoppas att det inte är på detta sättet som Maddie försvann.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17720008.ab
Citera
2013-10-30, 22:19
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Men dom var turister i Portugal, hur skulle Gerry ha hittat en frysbox som han kunde förvara M i under den tiden? Knappast en muta för vem vill ha ett lik i sin frys? Eller ljög han och sa att det var en inplastad gris som han fångat och ville ta med sig hem till England några veckor senare?
Det var Amaral som forskade i den teorin.
Det jag vet om frysbox och Gerry McCann är att Gerry gjorde ett inlägg på sin blog alldeles innan dom blev aguidos,frysboxen i den villa dom hyrde efter lägenheten hade pajat och han skulle åka och dumpa den.
Inlägget plockades bort inom några timmar.
Du hittar info om det om du söker på Google.
Citera
2013-10-30, 22:30
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljkex
Jag hoppas att det inte är på detta sättet som Maddie försvann.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17720008.ab
Nej det gjorde hon inte,så sent som idag har dom en misstänkt för brottet,och konstigt nog dog mannen för 4 år sedan.
Alltså vi måste ta detta i media med ett stort lass med salt.
De enda som har varit säkra på att Maddie har varit vid liv är McScams och media.
Vilka tjärnar pengar på att hålla storyn vid liv?
Media och McScams,och då menar jag speciellt brittisk media.
Bara den senaste tiden har det varit,pedofiler,två män i badbyxor,zigenare,kidnappad för adoption,maddie finns på en ö i medelhavet etc.
Även den senaste nyheten från idag att hon kidnappats och dödats av en fd. anställd får man ta med en stor tveksamhet.
Jag läste på ett annat forum där portugisisk polis hade skrivit,han jobbade inte med fallet,men han förklarade att dessa uppgifter i media kan omöjligen kommit ut från PJ,dom är bara en handfull utredare och har en vattentät sekretess kring fallet som skyddas av lagen.
Kan vara så att någon journalist har lyckats lokalisera PJ i sitt letande och utifrån det gjort spekulationerna.
Eller för den delen,det kan mycket väl vara någon eller några av McScams agenter eller advokater som slagit på djungeltrumman,om sex dagar återupptas Libel trail och där går det allt annat än bra för McScams då det kanske var dax att försöka vända på den trenden.

Ingenting,jag menar ingenting förvånar en längre i denna cirkus.
Senast redigerad av 2big4you 2013-10-30 kl. 22:53.
Citera
2013-10-31, 07:48
Medlem
Lalajlajs avatar
Maddies kidnappare kan vara död

Hahahaha, vilken högoddsare.

Jag kan mycket väl ge mig fan på att utredningen kan komma att sluta på detta sätt, polisiärt uppklarat.
Citera
2013-10-31, 08:13
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Maddies kidnappare kan vara död

Hahahaha, vilken högoddsare.

Jag kan mycket väl ge mig fan på att utredningen kan komma att sluta på detta sätt, polisiärt uppklarat.
Var precis det här jag tidigare befarade.
Brittiska polisen vet säkert att Maddie är död och tålamodet i england börjar ta slut då denna utredning kostat skjortan.
PJ vill avsluta med flaggan i topp genom vara dom som "klarade upp brottet".
Enligt media ska motivet ha varit att mannen fått sparken,låter som ett väldigt långsökt motiv om media nu har rätt.
McScamms avfärdar detta som "rena spekulationer",det är klart dom gör det när rampljuset kommer släckas och pengarna slutar rulla in.
Jag tror åxo det är "rena spekulationer:,men av en helt annan anledning än McScams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in