2013-10-29, 15:47
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Blodet fanns väl på samma plats som hunden markerade "död". Vid fönstret. Jag tror att hon dog där mellan 21.35- 22.00.

En fråga kring detta bara. Jag är inte helt insatt ska jag villigt erkänna. När McCaans lämnade lägenheten för att gå till tapasrestaurangen, är det någon annan i sällskapet som säger sig ha sett Maddie i sängen när de gått och kontrollerat barnen? Och som även håller fast vid det!

Nej
Citera
2013-10-29, 18:44
Medlem
En sak jag tycker är lite märklig, är att McCanns fortsatte lämna tvillingarna på barnklubben på hotellet i flera veckors tid efter att Madeleine försvann.
Citera
2013-10-29, 19:45
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
En sak jag tycker är lite märklig, är att McCanns fortsatte lämna tvillingarna på barnklubben på hotellet i flera veckors tid efter att Madeleine försvann.

Ja, eller att dom lämnade tvillingarna i Portugal för att flyga till Vatikanen och träffa påven....
Fast märkligast av allt är kanske att Kate lämnar tvillingarna ensamma när hon upptäcker att Maddie är borta och springer bort till tapasrestaurangen för att slå larm istället för att, tex, gå ut och ropa på sällskapet!!!!!
Citera
2013-10-29, 20:13
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Ja, eller att dom lämnade tvillingarna i Portugal för att flyga till Vatikanen och träffa påven....
Fast märkligast av allt är kanske att Kate lämnar tvillingarna ensamma när hon upptäcker att Maddie är borta och springer bort till tapasrestaurangen för att slå larm istället för att, tex, gå ut och ropa på sällskapet!!!!!
Precis,hon ropar "Dom har tagit henne".
Om hon nu var så säker på att Maddie vart kidnappad,lämnar man då barnen ensamma direkt och drar ut igen?
Nej,det gör man förstås inte.
Antingen är hon gravt psykiskt stöd eller så givetvis visste hon vad som hade inträffat,eller det troligaste,en kombination.
Citera
2013-10-29, 21:31
Medlem
Ja är det inte dags att utsätta föräldrarna för tortyr så den här jävla sagan uppdagas? Är riktigt jävla trött på Madeleine som dyker upp som någon jävla sommarplåga varje år.

Aftonbladets "Fallet Madeleine" får mig att vilja våldta och slå människor. Är dom så jävla slut i huvudet där nere så dom inte lyckats fatta att föräldrarna har nånting med försvinnandet att göra så får dom ju ta hjälp av mer kunniga personer.
Citera
2013-10-29, 21:48
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenss0n
Ja är det inte dags att utsätta föräldrarna för tortyr så den här jävla sagan uppdagas? Är riktigt jävla trött på Madeleine som dyker upp som någon jävla sommarplåga varje år.

Aftonbladets "Fallet Madeleine" får mig att vilja våldta och slå människor. Är dom så jävla slut i huvudet där nere så dom inte lyckats fatta att föräldrarna har nånting med försvinnandet att göra så får dom ju ta hjälp av mer kunniga personer.
Då ska du se tabloiderna i England,nästan dagligen på löpet och extra tidningar mm.britternas skattepengar går åt som smör i solsken.
Jag är övertygad om att PJ vet hur det gått till,det visste dom redan för 5 år sedan,problemet är att dom måste kunna binda dom till brottet,får hoppas att de nya bevisen/vittnen har sådan substans att det leder fallet framåt.
Det känns som dom har bra uppgifter annars skulle inte PJ återöppna utredningen.
Senast redigerad av 2big4you 2013-10-29 kl. 21:51.
Citera
2013-10-29, 21:57
Medlem
Problemet är att man troligtvis aldrig kommer finna hennes kropp och så länge hon är borta så finns det enligt Gerry "no evidence" och den här soppan kommer fortgå i all evighet. När föräldrarna dör tar väl tvillingarna över med nya boksläpp och folk som plötsligt tror sig ha sett Madeleine på diverse ställen i världen. Tidningarna kommer skriva så länge löpsedlarna säljer.

En sak jag fastnat på är spekulationerna att M har transporterats i en hyrbil, detta en längre tid efter hennes försvinnande. Att föräldrarna är läkare vet jag men att först gömma undan kroppen på ett säkert ställe och sedan hämta den efter flera dagar/veckor i den portugisiska värmen låter inte så troligt... Stanken måste ha varit enorm (förutsatt att hon inte legat i en frysbox ) och att dessutom köra runt med resterna i en bil. Nej så dum var dom nog inte.

Då tror jag snarare att liklukten i bagaget kommit dit från kläder/gosedjur som var nära M i lägenheten. Och i sådant fall borde inte kroppen vara alltför långt borta från lägenheten. Vilket i sig skänker lite hopp men hon borde ha hittats redan om hon har dumpats slarvigt.

Cirkusen fortsätter.
Citera
2013-10-29, 23:25
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Problemet är att man troligtvis aldrig kommer finna hennes kropp och så länge hon är borta så finns det enligt Gerry "no evidence" och den här soppan kommer fortgå i all evighet. När föräldrarna dör tar väl tvillingarna över med nya boksläpp och folk som plötsligt tror sig ha sett Madeleine på diverse ställen i världen. Tidningarna kommer skriva så länge löpsedlarna säljer.

En sak jag fastnat på är spekulationerna att M har transporterats i en hyrbil, detta en längre tid efter hennes försvinnande. Att föräldrarna är läkare vet jag men att först gömma undan kroppen på ett säkert ställe och sedan hämta den efter flera dagar/veckor i den portugisiska värmen låter inte så troligt... Stanken måste ha varit enorm (förutsatt att hon inte legat i en frysbox ) och att dessutom köra runt med resterna i en bil. Nej så dum var dom nog inte.

Då tror jag snarare att liklukten i bagaget kommit dit från kläder/gosedjur som var nära M i lägenheten. Och i sådant fall borde inte kroppen vara alltför långt borta från lägenheten. Vilket i sig skänker lite hopp men hon borde ha hittats redan om hon har dumpats slarvigt.

Cirkusen fortsätter.

Amaral var gjorde lite spekulationer angående frysbox och fynden som hittades i parets bil.
Bilen gick ett antal gånger mot den spanska gränsen där det gjordes en del suspekta telefonsamtal från Kate´s mobil,bland annat så dök det skumma "Swansea numret" upp,det numret har även dykt upp natten då Maddie försvann.
Amaral räknade ut att om hon låg i frysbox i bilen,så skulle den ha börjat tina innan dom var framme vid "Ribeira do Vascao",där mobil samtalen registrerades.
Detta ser jag som ett mycket möjligt scenario,och det blir inte mindre trovärdigt när McCanns gjorde sin resa till Huelva exakt 3 månader efter Maddie´s försvinnande,och då passerades "Ribeira do Vascao".
Katoliker,gravplats,3 månader ringer det en klocka?

Ett annat alternativ som PJ var inne på är att hon blev kremerad i ett utav alla djurkrematorium som finns.
http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1563735/Pet-cremator-is-asked-Did-you-burn-Madeleine-McCanns-body.html
Men McCanns är troende katoliker och enligt Vatikanen får man kremera under vissa omständigheter men askan är förbjuden att sprida,urnan ska begravas som en kropp på en kyrkogård,alternativt en annan anständig begravningsplats.

Ett tredje alternativ var ett inlägg jag läste från en man i Spanien.
Han trodde det var möjligt att hon begravdes/dumpades på den spanska sidan kring Huelva och att det inte nödvändigt vis McCanns som fraktat henne dit,utan han menade att den vägen används flitigt av narkotikasmugglare och andra kriminella som rör på sig mellan länderna,så han såg det inte som någon omöjlighet att någon av dom fått bra betalt för att frakta henne.
Senast redigerad av 2big4you 2013-10-29 kl. 23:29.
Citera
2013-10-29, 23:30
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc

Cirkusen fortsätter.

Ja, det är väl det ända sanna GM sagt i den här soppan. Utan en kropp kan man i princip inte bevisa någonting.

Amaral är inne just på att hon legat i en frys, GW spekulerade i att hon lagts i plastpåsar vilket tydligen kan hindra lukt under lång tid om det är ordentligt gjort. Oavsett så är det inte speciellt ovanligt att gärningsmän av olika anledningar får för sig att flytta/ grejja med kroppen (tänk Mats A*m...). Förutom liklukt hittades ju även blod under mattan i skuffen på bilen. Kanske fick GM panik när Kate ringde PJ och hade "drömt" att kroppen var begravd på en kulle. Vidare är ju knäppgökarna till föräldrar "djupt troende" katoliker varför dom kanske känt sig tvungna att ordna någon slags "gravplats". Ett beslut att flytta kroppen kan nog grunda sig i massa andra anledningar än dumhet. Håller dock med om att bevisläget inte ser så just ut men vem vet, nån som vet nått kanske bryter nu när opinionen börjar bli lite lätt anti-mccannsk....
Citera
2013-10-30, 08:00
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Ja, det är väl det ända sanna GM sagt i den här soppan. Utan en kropp kan man i princip inte bevisa någonting.

Amaral är inne just på att hon legat i en frys, GW spekulerade i att hon lagts i plastpåsar vilket tydligen kan hindra lukt under lång tid om det är ordentligt gjort. Oavsett så är det inte speciellt ovanligt att gärningsmän av olika anledningar får för sig att flytta/ grejja med kroppen (tänk Mats A*m...). Förutom liklukt hittades ju även blod under mattan i skuffen på bilen. Kanske fick GM panik när Kate ringde PJ och hade "drömt" att kroppen var begravd på en kulle. Vidare är ju knäppgökarna till föräldrar "djupt troende" katoliker varför dom kanske känt sig tvungna att ordna någon slags "gravplats". Ett beslut att flytta kroppen kan nog grunda sig i massa andra anledningar än dumhet. Håller dock med om att bevisläget inte ser så just ut men vem vet, nån som vet nått kanske bryter nu när opinionen börjar bli lite lätt anti-mccannsk....
Absolut,men det är inte orimligt att tro att de personer dom nyligen förhört i Pdl och att dom jobbat med att positionera mobiltelefoner har lett till att dom nu börjat söka efter platsen där hon finns.
Hoppas bara att uppgifterna leder dom i rätt riktning.
Skulle dom nu hitta platsen då borde chansen vara stor att dom kan se vilken eller vilka mobiltelefoner som befunnit sig där och kan pressa personen/personerna så pass att dom börjar prata.
Citera
2013-10-30, 09:24
Medlem
2big4yous avatar
Maddie:
investigates Judicial track suspicious dead Ex-employee of the Ocean Club's prime suspect in the abduction of the girl.
Correia da Manha

I mitt inlägg några sidor tillbaka skrev jag:
"Bara det inte det blir någon Lee Harvey Oswald lösning på detta".
Citera
2013-10-30, 14:20
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Maddie:
investigates Judicial track suspicious dead Ex-employee of the Ocean Club's prime suspect in the abduction of the girl.
Correia da Manha

I mitt inlägg några sidor tillbaka skrev jag:
"Bara det inte det blir någon Lee Harvey Oswald lösning på detta".

Fan, jag fick sparken, jag kontrar med att kidnappa och mörda ett litet barn.... Mycket logiskt!

http://www.mirror.co.uk/news/world-news/madeleine-mccann-kidnapper-hotel-worker-2655757

"OR we will hear that it was likely some dead predator who looked enough like Gerry to be mistaken for him. No proof will every be provided that any of these people really exist but it doesn't matter to the general public. If Scotland Yard says it is so and the media backs it, it must be so. It may sound convoluted but, the combination of vagueness and connecting dots that don't exist can be a successful method to use to convince people of something that they are not going to thoroughly research themselves. A magician calls this "misdirection."

Profiler Pat Brown 2013-10-14

http://patbrownprofiling.blogspot.se/

Whitewash deluxe, mark my words!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in