2013-10-29, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Friskt tyckande till skillnad från göteborgs verklighetsfrånvända och väljarfrånvända politiker...

Fast en av de första sakerna man lär sig är att "tycka, uppleva" inte ska användas i skrifter som behandlar rå fakta. Det dök upp för första gången i grundskolan, något som "journalister" verkar missat.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalasbyxmannen
Kom igen och lev i verkligheten i stället! Lyssna på vad dom har att säga och inte bara dra egna slutsatser som du har gjort i hela tråden. Du är verkligen en politiker ut i fingerspetsarna....
Moa?

Har bara läst "artikeln" som nämner en procentsats och de känsloorden upplever. Antingen så har man haft en minskning eller så har man det inte. Att uppleva en minskning är något helt annat. Fram med årsredovisningarna nu.
Citera
2013-10-29, 21:30
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Fast en av de första sakerna man lär sig är att "tycka, uppleva" inte ska användas i skrifter som behandlar rå fakta. Det dök upp för första gången i grundskolan, något som "journalister" verkar missat.

Har bara läst "artikeln" som nämner en procentsats och de känsloorden upplever. Antingen så har man haft en minskning eller så har man det inte. Att uppleva en minskning är något helt annat. Fram med årsredovisningarna nu.

Årsredovisningarna kommer men om du vore företagare så borde du kännt till att bokslutet görs efter att året är slut. Av naturliga skäl så finns det ännu inga att få fram.

Idiot.
Senast redigerad av Rektangel 2013-10-29 kl. 21:57.
Citera
2013-10-29, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Årsredovisningarna kommer men om du vore företagare så borde du känna till att bokslutet görs efter att året är slut. Av naturliga skäl så finns det ännu inga att få fram.

Idiot.

Får väl revidera mig till månadsuppföljning samt delårsbokslut? Vad har man ekonomer och revisorer till?
Citera
2013-10-29, 22:00
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Får väl revidera mig till månadsuppföljning samt delårsbokslut? Vad har man ekonomer och revisorer till?

Tror du vi på detta forum har tillgång till dessa företags bokföring innan de gör bokslut?
Först då blir de offentliga om de bedrivs i AB eller annan liknande juridisk form.

Citera
2013-10-30, 06:35
Medlem
Citat:
Tror du vi på detta forum har tillgång till dessa företags bokföring innan de gör bokslut?
Först då blir de offentliga om de bedrivs i AB eller annan liknande juridisk form.

Med tanke på vad som brukar dyka upp i detta fora så skulle det inte förvåna mig. Men konstigt nog så är det inte något bolag som _vill_ visa detta, kan det hänga ihop med att det faktiskt inte skett någon försämring?

Ta bara exemplen från när folk vill ha ersättningar för vägarbeten, då brukar man ju begära ut de här uppgifterna, och mycket sällan får man dessa (och i de fall man får dessa så är det inte någon försämring i försäljning).
Citera
2013-10-30, 07:15
Medlem
Citat:

Ni vet ju uppenbarligen att företagen har minskat sin omsättning, men ni saknar belägg för det.

Vad mer är det ni inte vet om fast ni vet det?
Citera
2013-10-30, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plainvanilla
Ni vet ju uppenbarligen att företagen har minskat sin omsättning, men ni saknar belägg för det.

Vad mer är det ni inte vet om fast ni vet det?

Vi kanske litar på vad företagarna säger när dom upplever att det går sämre sedan den 1/1....
Citera
2013-10-30, 10:56
Medlem
Citat:
Vi kanske litar på vad företagarna säger när dom upplever att det går sämre sedan den 1/1....

Att ni och i synnerhet du är selektiva när det gäller vilka folk och källor ni litar till är inget som förvånad någon här i tråden.

För den som vill vara objektiv blir det aningen komiskt när du inte köper den officiella undersökningen jag postat tidigare i tråden som visar att företagare ger en annan bild än den du ger. Medan lösryckta källor som inte kan kontrolleras är fullt pålitliga.

Du är emot trängselskatt och försöker spela ut kortet att detta skulle sänka omsättningen för innerstadens företagare. Hur du ser på det faktum att det ökande resandet iom utbyggd kollektivtrafik skapar en större marknad för innerstadens företagare?
Citera
2013-10-30, 11:09
Bannlyst
Citat:
Att ni och i synnerhet du är selektiva när det gäller vilka folk och källor ni litar till är inget som förvånad någon här i tråden.

För den som vill vara objektiv blir det aningen komiskt när du inte köper den officiella undersökningen jag postat tidigare i tråden som visar att företagare ger en annan bild än den du ger. Medan lösryckta källor som inte kan kontrolleras är fullt pålitliga.

Du är emot trängselskatt och försöker spela ut kortet att detta skulle sänka omsättningen för innerstadens företagare. Hur du ser på det faktum att det ökande resandet iom utbyggd kollektivtrafik skapar en större marknad för innerstadens företagare?

Det har sänkt omsättningen oavsett vad du tycker!
Miljön är på väg att bli sämre pga halverad körfält men INTE halverad trafik i city.
Citera
2013-10-30, 13:08
Medlem
Citat:
Det har sänkt omsättningen oavsett vad du tycker!

Du baserar det du tror på känslor, dvs din personliga avsmak för trängselskatt.

Jag baserar vad jag tror på fakta
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2045664-trangselskatten-paverkar-inte-handeln

Citat:
Miljön är på väg att bli sämre pga halverad körfält men INTE halverad trafik i city.

Är detta återigen dina egna fantasier. Naturligtvis är det optimala för miljön att alla tar bilen. Och naturligtvis så bygger vi bort eventuela köer precis som man gör i Los Angeles med 8 filiga motorvägar där det självklart aldrig förekommer några köer
Citera
2013-10-30, 13:30
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Är detta återigen dina egna fantasier. Naturligtvis är det optimala för miljön att alla tar bilen. Och naturligtvis så bygger vi bort eventuela köer precis som man gör i Los Angeles med 8 filiga motorvägar där det självklart aldrig förekommer några köer

Du kan inte jämföra LA med Göteborg.....

Korsningen utanför Gamla Ullevi vid Polhemsplatsen är kaosartad varje dag. Främst på grund av att bussar kör som jävla idioter fram och tillbaka i bussfilerna som Hulthén och Andreasson har skapat.
Citera
2013-10-30, 14:10
Bannlyst
Citat:
Du baserar det du tror på känslor, dvs din personliga avsmak för trängselskatt.

Jag baserar vad jag tror på fakta
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2045664-trangselskatten-paverkar-inte-handeln

Så du tror på allvar att dom enorma köerna runt tex centralen som står i princip stilla morgon och eftermiddag inte genererar mer utsläpp än när det rörde lite bättre på sej före 1/12-12? Utveckla gärna hur du kommer fram till det!
Jag jobbar själv i bilindustrin (tyvärr kan inte flytta härifrån) och vet hur fordon släpper ut olika gifter i olika tillfällen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in