Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
På vilket sätt är ditt inlägg något annat än dynga?
Du gissar hej vilt och en (!) person är ditt sanningsvittne! Fantastiskt vetenskapligt!
Den personen råkar vara Sveriges mest framstående klimatexpert och är välkänd för alla seriösa debattörer. ingen av oss som analyserat detta har gissat, så där gissade du fel igen.
Du brydde dig förstås inte om att läsa länkarna för då hade du funnit att det finns ett stort antal problem med studien som gör att dynga är ett av de mildare uttrycken som används om den.
Eftersom du uppenbarligen inte har förstånd nog att själv läsa och förstå länkarna får du ett litet axplock här:
Man har inte tagit hänsyn till skördeeffekten, man har inte kontrollerat dödsorsaker, man har valt märkliga tidsintervall, man har inte angivit vilka temperaturdata man har använt, Stockholm är inte representativt för Sverige, mm, mm, mm.
Citat:
Förut ifrågasatte du själva älgdöden och nu vet du säkert att orsaken inte är det varmare klimatet. Också väldigt vetenskapligt.
Ja det kan man ju vara så gott som hundraprocentigt säker på eftersom det inte var varmare där den aktuella våren. Din uppfattning om vad som är vetenskapligt är riktigt underhållande, keep up the good work!
Citat:
Det är fullkomligt meningslöst att diskutera med dig.
Ja, förmodligen, eftersom du saknar de nödiga intellektuella fakulteterna för att kunna bidra med något intellektuellt innehåll.
Jag tycker ändå inte att du skall ge upp eftersom läsare har pm-at och skrivit kommentarer om det stora underhållningsvärdet i min avklädning av dig. Utan din och Melanges medverkan tvivlar jag på att den här tråden hade haft så stort humoristiskt värde.