Citat:
Ursprungligen postat av
Klimatflykting
Eftersom en skribent här inte ens tar till sig vad mainstream klimatvetenskap säger vill jag belysa hur fel det kan bli när vederbörande kritiserar mig mig för mina vetenskapligt grundade utsagor i ämnet:
Det är märkligt att du gör varje fråga, som gäller klimatförändringen, till något personligt för dig. Det tycks vara mycket som står på spel?
Om du släppte prestigen skulle du tänka klarare. Det gör nämligen de flesta människor, men du kan förstås vara ett undantag.
Den "utsaga" du brukar komma med är att det inte gör något om det blir varmare, det är tvärtom bara bra. Det skulle förvåna mig oerhört mycket om du hade vetenskapliga belägg för den märkliga ståndpunkten.
Och jag förstår din desperation nu när de negativa effekterna blir allt tydligare.
Vi har ju redan förut hört att människor runtom i Europa dör i värmeböljor sedan ett par decennier, så det är ju jättebra att det bedrivs forskning på detta område.
Att du avfärdar alltihop som "dynga" förvånar säkert ingen som följer den här tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klimatflykting
Detta avser en artikel som jag har haft anledning att rikta kraftig kritik mot i tråden, så låt oss se vad en internationellt erkänd expert säger om saken:
Studien refereras och diskuteras här:
http://www.klimatupplysningen.se/2013/10/24/klimatet-dodar-aven-i-sverige/#.UmkQrVB7Ka8
Var är dina bevis för att studien är "dynga"?
Och hur var det med älgkalvarna? Påstår du verkligen att den höga andelen döda är påhittade uppgifter och att forskarna studerar detta i onödan?