2013-10-29, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Ja, jag såg det när jag läste vidare.

Hur som helst så måste ju något gått snett när Digital Foundry "skaffade" sitt material. Det kan inte vara meningen att kontrastnivåerna ska skilja sig så enormt:

PS4: http://images.eurogamer.net/2013/art...resize/1920x-1
Xbox One: http://images.eurogamer.net/2013/art...resize/1920x-1

Det kan helt enkelt röra sig om att ena bilden är tagen 0,2 sekunder innan och en stark ljuskälla befinner sig bakom något på ena bilden.

Tittar man på PS4-bilden så är det något som lyser upp motorhuven väldigt kraftigt som helt saknas på Xbox One-bilden.

Jämför med denna bild:

http://cdn.makeagif.com/media/10-29-2013/Cga4zT.gif

Det ser ut som det saknas massor av ljuseffekter vid soffan på PS4-bilden men det är helt enkelt gardinen som blåst undan på Xbox One-bilden som gör att soffan ser mycket ber belyst ut.
Citera
2013-10-29, 17:06
Medlem
Digital Foundry har nu gått ut med en rättelse och erkänner att något blivit fel när de spelade in och tog bilder av BF4.

http://www.eurogamer.net/articles/di...-4-face-off-qa
Citera
2013-10-29, 17:28
Medlem
Adam211s avatar
Är det bara jag som ser att Xbox One versionen ser skarpare ut än PS4 versionen?
Citera
2013-10-29, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Är det bara jag som ser att Xbox One versionen ser skarpare ut än PS4 versionen?
Kan kanske ha något att göra med detta:
Citat:
This leads us to a second issue that affects both console releases: gamma levels. We went into the review event having never hooked up our equipment to either next-gen platform before, and our tests with BF4 gave some curious results we want to revisit with the final game on retail hardware. Similar to the Xbox 360, Microsoft's new platform seems to enforce a colour push towards the lower end, leaving us with more saturated colours and deeper blacks. It's just cause to head towards Battlefield 4's brightness settings, but in the interest of a fair test we kept this at the default 30 per cent for all platforms.

Curiously, the top end is also affected, causing the image to appear distinctly washed out, as if set to limited range. This is particularly evident on PS4, which is kept free of a comparable black push to Microsoft's platform to compensate. Right now there's every possibility that it could be a capture situation, but it is worth noting that we saw no such issue on our PC captures and after returning to base, the same equipment produced a perfectly balanced picture on our PlayStation 3.

Ska bli intressant att se hur mycket testet med retailversionen kommer skilja från detta test då det verkar lämna en del att önska.
RGB-outputen på Xbox One är tydligen inte korrekt.
Citat:
Xbox One was also acquired at full range 0-255 RGB with the dash set accordingly, in line with the other versions - exactly how we approach every Face-Off. We have now had informal confirmation from a very good source that current Xbox One hardware has issues with full-range RGB output that are not present on either PC or PS4. We asked DICE for comment and were told that they are "investigating the video output range and settings for Xbox One".
Saker fattas i Xbox-builden, bland annat AO.
Senast redigerad av entvå3 2013-10-29 kl. 18:08.
Citera
2013-10-29, 20:40
Medlem
lil richs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Du har fortfarande chans att få en PS4 i mitten på december hos gamestop om du bokar nu. Du får dock Killzone: Shadowfall paketet som kostar 4600 kr. Paketet innehåller standard ps 4 + spelet shadowfall, ingen extra handkontroll eller Kamera medföljer.
Jag var inne på hemsidan men hittade ingenstans var man kan boka? :/
Citera
2013-10-29, 20:56
Medlem
Adam211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lil rich
Jag var inne på hemsidan men hittade ingenstans var man kan boka? :/

Du kan inte boka på hemsidan. Du måste gå in till en fysisk butik och boka. Du lägger 500 kr i deposition som inte är bindande. Paketet du får innehåller spelet Killzone: Shadowfall för cirka 4600kr. Skynda och boka innan andra leveransen blir fullbokad.
Citera
2013-10-30, 01:10
Medlem
sexboxs avatar
Titanfall 1 kommer ALDRIG släppas till något annat än x1, x360 och PC. Reaktioner?

Själv skrattar jag åt alla arroganta personer som bara väntade på NÄR utannonsering om ps4 versionen skulle komma

http://www.ign.com/articles/2013/10/...r-its-lifetime
Citera
2013-10-30, 06:26
Citat:
Ursprungligen postat av sexbox
Titanfall 1 kommer ALDRIG släppas till något annat än x1, x360 och PC. Reaktioner?

Själv skrattar jag åt alla arroganta personer som bara väntade på NÄR utannonsering om ps4 versionen skulle komma

Microsoft satsar nog på att göra Titanfall till denna generationens Gears Of War.

Undrar hur mycket Microsoft fick punga ut för att få full exklusivitet och om man lyckats få en first refusal inskrivet i kontraktet.
Citera
2013-10-30, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexbox

Förstår personligen inte hypen för Titanfall, men det lär sälja konsoller. Jag ser CoD med mechs, och jag är inte så förtjust i något av de två.
Återstår att se om det kan bli ett nytt Halo eller Gears.

Lite synd om Respawn måste man ändå tycka. EA har tydligen gjort en deal bakom ryggen på Respawn om full exklusivitet, istället för tidsbaserad, vilket var vad ryktet sa. Och som då verkar ha stämt fram tills nu.
Vince Zampella tog till Twitter igår
Citat:
Always MS exclusive at launch, great partner and focus is for a good startup. EA made a deal for the rest, we only found out recently =(

Om ett Titanfall 2 eller liknande skulle komma till PS senare, så lär det vara cementerat som ett Xbox-spel ändå. Lite på samma sätt som Mass Effect, som om jag minns rätt inte ens sålt hälften på PS3 jämfört med vad de sålt på X360.
Citera
2013-10-30, 09:30
Medlem
sexboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entvå3
Förstår personligen inte hypen för Titanfall, men det lär sälja konsoller. Jag ser CoD med mechs, och jag är inte så förtjust i något av de två.
Återstår att se om det kan bli ett nytt Halo eller Gears.

Lite synd om Respawn måste man ändå tycka. EA har tydligen gjort en deal bakom ryggen på Respawn om full exklusivitet, istället för tidsbaserad, vilket var vad ryktet sa. Och som då verkar ha stämt fram tills nu.
Vince Zampella tog till Twitter igår

Om ett Titanfall 2 eller liknande skulle komma till PS senare, så lär det vara cementerat som ett Xbox-spel ändå. Lite på samma sätt som Mass Effect, som om jag minns rätt inte ens sålt hälften på PS3 jämfört med vad de sålt på X360.

Håller med dig till punkt och pricka
Citera
2013-10-30, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av entvå3

Ja, de grät nog hela vägen till banken med penga-säcken de fått från EA.

Vet inte exakt vad det är för deal men jag kan tänka mig att EA frontade hela utvecklingskostnaden mot att de får full kontroll över spelet/rättigheterna till en början.
Citera
2013-10-30, 13:39
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Jag har svårt att se hur brightness och gamma skulle fixa sånt här:

http://i2.minus.com/j3LuLFUeaymSf.png
http://i3.minus.com/jTtrjX96JXDMN.png

De spekulerar att uppskalningen ställer till det för PS4. Xbox One har en hårdvaru-uppskalare medan PS4 gör det med mjukvara.

Xbox One skalar upp från 720p till 1080p och det ser skarpt ut.
PS4 skalar upp från 900p till 1080p och det ser ut som skit.
i så fall borde det vara bättre att låta TV:n sköta uppskalningen i det fallet. För övrigt så skulle en seriös PC gamer aldrig ens tänka tanken att köra en annan upplösning än skärmens upplösning. Jag tror att sony har valt att prioritera bort hårdvaru skalning av den enkla enledningen att de flesta spel kommer köras i 1080p native. Det borde för övrigt vara möjligt att använda grafikprocessorerna till att skala bilden då de ändå används till allt annat.

Prestandaskillnaden mellan konsollerna verkar bli större än vad jag hade räknat med pga det långsamma ramminnet xbone dras med och att ESRAM minnet inte verkar kompensera för detta på ett bra sätt, så det kan nog skilja mer än de 30...40% som har nämnts innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in