Citat:
Ursprungligen postat av
highfive
MBs samtalskommunikation som jag redovisat och lyft fram vissa delar av har ifrågasatts av vissa av medlemmarna på tråden. Därför väljer jag att direkt plocka ut ren fakta från Fup så läsaren sen själv kan bilda sig en uppfattning. Egen analys och andras analyser har jag lämnat dit hän, utan redovisar endast resultatet under en slumpmässigt vald period.
Du gör fortfarande en, om än primitiv, egen analys, då du väljer att låta
procentandelen SMS mellan VB och MB utgöra redovisningsenheten. Men den är rimligen av föga intresse. Det som spelar roll är väl
hur många SMS de utväxlade en vis given dag, inte hur många andra MB hade kontakt med som spär ut deras messande i mer eller mindre hög grad? Du bygger ju i praktiken upp ett resonemang om att det skulle vara extra misstänkt för MB att han hade få SMS från
andra personer just den 3 maj.
Ditt argumenterande känns igen från politiska sammanhang, då det är på förhand givet vilken ståndpunkt som ska argumenteras för, och där det gäller att hitta så bra argument som möjligt för denna. Den typen av argumentation är rätt improduktiv redan i politiken, och ger inte ett skvatt när det gäller att komma fram till sannolik gärningsman.