Citat:
Ursprungligen postat av
danneblyfot
såg en dokumentär för nån dag sen, om en styckmörderska (jag tror hon var Thailändska) som mördade och styckade sin man. hon var en riktigt iskall typ!, hon ugnsstekte hans huvud och frös in det! kokade hans händer i en ugnsfast form i ugnen!!! på frågan när hon greps, varför hon hade styckat honom i småbitar och gjort det hon gjorde med händer och huvud, så svarade hon att hon ville utplåna hans själ!! och då funderar jag, om MTgm gillade såna dokumentärer och kanske böcker om styckning av både djur och människor, kan det vara så att han gjort sig av med händerna av en sån anledning!?? Han kanske var rädd för att bli "hemsökt"!.
Jag såg också den dokumentären. Det var en riktigt sjuk "dam" det. Hon var från Egypten. Utredarna trodde vad jag förstod att anledningen till att hon tillagade vissa delar som huvudet och händerna var för att försvåra identifiering, vilket visade att hon var införstådd med vad hon gjorde.
Hennes förklaring att sprida ut delarna var också för att offret inte skulle "hålla ihop" i livet efter döden. Och jag förmodar som du att hon var rädd för att bli hemsökt.