2013-08-31, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KITTY007
*Inget fanns i huset lördagen innan fyndet, inget som hundar reagerar på iallafall.
Menar du ödehuset? Har du varit i huset lördagen innan fyndet? eller hur vet du detta?
Citera
2013-08-31, 12:30
Medlem
KITTY007s avatar
Hej jag vet de som varit där (den lördagen) med hund och tittat in - men inte sett ngt. Inte känt någon doft heller, enligt en tidigare medlem på tråden som verkar ha erfarenhet borde det ha luktat rätt rejält.
Citera
2013-08-31, 12:40
Bannlyst
Citat:
Hej jag vet de som varit där (den lördagen) med hund och tittat in - men inte sett ngt. Inte känt någon doft heller, enligt en tidigare medlem på tråden som verkar ha erfarenhet borde det ha luktat rätt rejält.

Tittat in hur då? Har de varit inne i huset? En hund behöver inte reagera på lukter även om de känner den. Var det en utbildad kriminalsökhund?
Citera
2013-08-31, 12:43
Medlem
highfives avatar
Citat:

Vad gjorde personen med hund där den lördagen? Vad har den personen för bil?
Citera
2013-08-31, 13:55
Medlem
KITTY007s avatar
Kan tyvärr inte gå in på det. Låter vagt men det är polisanmält så det finns med i utredningen.
Om det sedan har nått värde för utredningen har jag ingen aning om.
Ingen bil inblandad kan jag i alla fall säga.
Citera
2013-08-31, 21:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
"...vad som hitintills framkommit" är:

1. Blodfynd i mt:s bil
2. DNA-fynd i mt:s lägenhet
3. "Mycket graverande omständigheter"

Vad som döljer sig under 3 ovan är okänt (kan t ex ha med likdelarnas skick att göra; hur kroppen sönderdelats, osv). Vidare är samtalslistor och mobilpejling till stora delar okänt. Huruvida man kan bevisa att mt utan rimliga skäl saknar en kniv som tidigare funnits i hans besittning är likaledes okänt. Vad olika vittnen berättat vet vi inte; ej heller vad mt sagt under de förhör som hållits med honom. SKL håller fortfarande på att analysera olika fynd.

Det kan konstateras att mt:s far ansett sin gode son vara i behov av två advokater. Mt är maniskt intresserad av airsoft och allt vad därtill hör inkl. jakt- och sportknivar med eggvinklar mellan 20 och 40 grader. Han är också mycket intresserad av kaninstyckning, att skjuta ihjäl småfåglar samt tittar gärna på tecknade filmer där man hugger huvudet av oskyldiga människor, alt. filmer med titlar som "Killing them softly". Vidare har mt haft en liten hund som i ett obevakat ögonblick sägs ha fått en dödlig elstöt samt brukar mt benämna tjejer han inte gillar "subbor". Det synes dock som att han gillar tjejer som skär sina armar och ben blodiga.

Mt hade den 14 mars en mycket speciell affisch uppsatt i sin lägenhet: In sorte diabolum (In league with the devil; Genom att välja Satan - titeln anspelar på en präst som överger sin tro till förmån för djävulen):

Här kan man se en skymt av affischen (bakom en hemmabyggd M4:a):
https://anonfiles.com/file/ef6b95ae6fdb504b53ce97e11b4ee249

M4:a:
http://www.cybershooters.org/dgca/bushmaster_m4.htm

Affischen:
http://www.nuclearblast.de/static/articles/142/142219.jpg/1000x1000.jpg

Musiken:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GF3wagWwHjM

Frågan är: Har mt i all hemlighet slutit en pakt med djävulen? - Om svaret är ja: Behövs då något annat motiv?

Bra jobbat, har du publicerar affischen tidigare, missat i så fall.

Ja, då har vi vår satanist närmare än man kunde ana. Jag är ju öppen för att KJ inte var ensam om dådet, och det ligger kanske något i det där uttrycket "jävla satanister".
Citera
2013-08-31, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
"...vad som hitintills framkommit" är:

1. Blodfynd i mt:s bil
2. DNA-fynd i mt:s lägenhet
3. "Mycket graverande omständigheter"

Vad som döljer sig under 3 ovan är okänt (kan t ex ha med likdelarnas skick att göra; hur kroppen sönderdelats, osv). Vidare är samtalslistor och mobilpejling till stora delar okänt. Huruvida man kan bevisa att mt utan rimliga skäl saknar en kniv som tidigare funnits i hans besittning är likaledes okänt. Vad olika vittnen berättat vet vi inte; ej heller vad mt sagt under de förhör som hållits med honom. SKL håller fortfarande på att analysera olika fynd.

Det kan konstateras att mt:s far ansett sin gode son vara i behov av två advokater. Mt är maniskt intresserad av airsoft och allt vad därtill hör inkl. jakt- och sportknivar med eggvinklar mellan 20 och 40 grader. Han är också mycket intresserad av kaninstyckning, att skjuta ihjäl småfåglar samt tittar gärna på tecknade filmer där man hugger huvudet av oskyldiga människor, alt. filmer med titlar som "Killing them softly". Vidare har mt haft en liten hund som i ett obevakat ögonblick sägs ha fått en dödlig elstöt samt brukar mt benämna tjejer han inte gillar "subbor". Det synes dock som att han gillar tjejer som skär sina armar och ben blodiga.

Mt hade den 14 mars en mycket speciell affisch uppsatt i sin lägenhet: In sorte diabolum (In league with the devil; Genom att välja Satan - titeln anspelar på en präst som överger sin tro till förmån för djävulen):

Här kan man se en skymt av affischen (bakom en hemmabyggd M4:a):
https://anonfiles.com/file/ef6b95ae6fdb504b53ce97e11b4ee249

M4:a:
http://www.cybershooters.org/dgca/bushmaster_m4.htm

Affischen:
http://www.nuclearblast.de/static/articles/142/142219.jpg/1000x1000.jpg

Musiken:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GF3wagWwHjM

Frågan är: Har mt i all hemlighet slutit en pakt med djävulen? - Om svaret är ja: Behövs då något annat motiv?

Man kan förmoda att det funnits/finns en hel del på hårddisken hans som kan vara av intresse för utredare... motivbild/kontakter.. är väl inte helt fel i sammanhanget.

Edit: Nu går det ju att "döda" en hårddisk rent fysiskt och byta ut till ny, kan han ha gjort det..tveksamt men möjligt.
Senast redigerad av ToZon 2013-08-31 kl. 21:45.
Citera
2013-09-01, 03:20
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Kan tyvärr inte gå in på det. Låter vagt men det är polisanmält så det finns med i utredningen.
Om det sedan har nått värde för utredningen har jag ingen aning om.
Ingen bil inblandad kan jag i alla fall säga.

Trollvarning på denna användare. Nyreggat konto - går in och skriver 3 inlägg utan minsta fakta bakom påståendena. Tycker jag känner igen syntaxen...
Senast redigerad av zero73 2013-09-01 kl. 03:22.
Citera
2013-09-01, 11:03
Medlem
såg en dokumentär för nån dag sen, om en styckmörderska (jag tror hon var Thailändska) som mördade och styckade sin man. hon var en riktigt iskall typ!, hon ugnsstekte hans huvud och frös in det! kokade hans händer i en ugnsfast form i ugnen!!! på frågan när hon greps, varför hon hade styckat honom i småbitar och gjort det hon gjorde med händer och huvud, så svarade hon att hon ville utplåna hans själ!! och då funderar jag, om MTgm gillade såna dokumentärer och kanske böcker om styckning av både djur och människor, kan det vara så att han gjort sig av med händerna av en sån anledning!?? Han kanske var rädd för att bli "hemsökt"!.
Citera
2013-09-01, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
såg en dokumentär för nån dag sen, om en styckmörderska (jag tror hon var Thailändska) som mördade och styckade sin man. hon var en riktigt iskall typ!, hon ugnsstekte hans huvud och frös in det! kokade hans händer i en ugnsfast form i ugnen!!! på frågan när hon greps, varför hon hade styckat honom i småbitar och gjort det hon gjorde med händer och huvud, så svarade hon att hon ville utplåna hans själ!! och då funderar jag, om MTgm gillade såna dokumentärer och kanske böcker om styckning av både djur och människor, kan det vara så att han gjort sig av med händerna av en sån anledning!?? Han kanske var rädd för att bli "hemsökt"!.

Jag såg också den dokumentären. Det var en riktigt sjuk "dam" det. Hon var från Egypten. Utredarna trodde vad jag förstod att anledningen till att hon tillagade vissa delar som huvudet och händerna var för att försvåra identifiering, vilket visade att hon var införstådd med vad hon gjorde.

Hennes förklaring att sprida ut delarna var också för att offret inte skulle "hålla ihop" i livet efter döden. Och jag förmodar som du att hon var rädd för att bli hemsökt.
Citera
2013-09-01, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag såg också den dokumentären. Det var en riktigt sjuk "dam" det. Hon var från Egypten. Utredarna trodde vad jag förstod att anledningen till att hon tillagade vissa delar som huvudet och händerna var för att försvåra identifiering, vilket visade att hon var införstådd med vad hon gjorde.

Hennes förklaring att sprida ut delarna var också för att offret inte skulle "hålla ihop" i livet efter döden. Och jag förmodar som du att hon var rädd för att bli hemsökt.
2. Bra att någon har bättre minne än jag och kan rätta mej!! men tro mej, det finns en anledning! därför tror jag att GM har eldat upp händerna ganska direkt efter styckningen! om han inte - som någon här i tråden trodde-använde händerna för att plantera ut finger/handavtryck i lägenheten!.
Citera
2013-09-01, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
2. Bra att någon har bättre minne än jag och kan rätta mej!! men tro mej, det finns en anledning! därför tror jag att GM har eldat upp händerna ganska direkt efter styckningen! om han inte - som någon här i tråden trodde-använde händerna för att plantera ut finger/handavtryck i lägenheten!.

Hon heter Omaima Nelson om du vill läsa mer. Hon sitter fortfarande inspärrad tack och lov. Hon anses vara för farlig för att släppas ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in