2013-10-28, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Han är då inte en 210cm lång slibbig bajs-nigger i alla fall.

Hm bajs-nigger? Fy för dig att skriva sånt.

Signalementet på medhjälparen är i alla fall som följer:
"Nils såg bara ryggen på denne, men uppskattar
honom i Kristoffers ålder. Personen var lite kraftigare än Kristoffer, normal kroppsbyggnad
uppger Nils. Personen var lite kortare än Kristoffer, men han gick något framåtböjd. Personen
hade mörkt kortklippt hår, mot det bruna hållet, ej snaggad, och ingen spretig frisyr. Ljus hy,
och klädd i ljus tröja, eventuellt grå. Nils minns inte vad det var för typ av tröja. Nils såg inga
tatueringar, smycken eller andra kännetecken på denna person."
Senast redigerad av Itoy 2013-10-28 kl. 01:46.
Citera
2013-10-28, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Har man kontrollerat dna-spåren på vristerna gentemot MB? Det är ju inte alls säkert att det är KJs spår. Det k a n vara det, men inte 100-% igt. Kan lika gärna vara en annan man.
Så frågan är om man kontrollerat detta mot den som har motivet till att döda sin stalker?

Fast VARFÖR skulle MB döda VB? Som jag förstår det så visste inte MBs fru om hur ofta han hade kontakt med VB. Det har hon fått nu genom polisen. Så enligt dig så ska "geniet" MB mörda VB och sedan plantera extremt diffusa bevis för att sätta dit KJ. Sedan ska han inte ha tänkt på att polisen kommer att se att han haft väldigt mkt kontakt med offret och därför kommer hans fru få reda på allt ändå? För anledningen att röja sin älskarinna skulle vara att frugan inte ska få reda på det? Det håller inte på långa vägar. Rätt man är mest troligt åtalad och kommer bli fälld. Sluta tjata om MB. Börjar bli tröttsamt att alla dramaqueens i tråden vill ha ngn jävla twist på det här för sin egen njutnings skull.
Citera
2013-10-28, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom sökte efter en kvinnokropp i första hand - format lite större än två avhuggna ben. VB vägde -enligt uppgift- från en sparringpartner i karate ca 33 kg. Inte mycket mao.

Jag undrar hur stort tjäldjupet var i Boden vid den tiden? Det mest optimala hade väl ändå varit att begrava/dölja hela kroppen på samma plats, tänker jag.

Mitt fetade: Hon vägde ca 52-54 kg i levande tillstånd och var ca 167 cm lång. 33 kg är endast torso och huvud.. se sid 417 i FUP.

Edit: Tvåa på bollen förutom sid hänvisningen...
Senast redigerad av ToZon 2013-10-28 kl. 07:07.
Citera
2013-10-28, 07:32
Medlem
Hej alla!

Jag har följt den här tråden ett tag och har på så vis kunnat läsa om fallet då jag bor utomlands.. Givande diskussioner i det här sjukt tragiska fallet... Jag har inte kommenterat i tråden innan så om jag postar nåt man inte får posta el dylikt vore jag tacksam om nån "rättade" mig..

Känslan är väl dock att dem har rätt gärningsman i KJ!?. Blodet i bagageutrymmet, Blodet på tejprullen, (Samma typ av tejp man fann på VB:s kvarlevor om jag förstod det rätt!?), samt att man ska ha hittat KJ:s DNA på VB:s ben efter det att de avskiljts från kroppen kan knappast vara en slump...

Motivet!? Jag tror att han var olyckligt förälskad i VB och att det den här dagen/kvällen av någon anledning rann över för honom! Så många knivhugg/stick, eller vad det nu var och kallas känns som ett klassiskt "overkill" utfört i raseri!

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=7010640

Av allt att döma i förundersökningen verkar det som att KJ fortfarande hade känslor för henne, en lång tid efter att förhållandet avslutats.

22 december 2012 sms:ar KJ till VB: Du vet att det jag sa i fredags det menade jag.

VB svarar: Jag följde med xx vi har inte sovit alls för xx och xx bråkade i 4 timmar för han var avundsjuk på xx.

KJ till VB: Jag hörde det.

Konversationen forsätter ytterligare några sms utan att VB kommenterar det första sms:et.

KJ sms:ar VB 6 januari 2013: Nu har mina pengar tagit slut men jag är glad över att jag kunde få prata med dig.

VB svarar: Men absolut får du prata med mej. Det gör bara mer ont om du forsätter älska mig trots att du vet att vi aldrig kommer bli något mer än vänner. Bara ring när du vill men inte efter midnatt.

KJ svarar: Jag vet, o du vet att jag vet, men du vet också att hjärtat vill ha det hjärtat vill ha trots att det oftast är bland det svåraste att få .. Trots att det gör ont så kan jag inte sluta känna det jag känner för dig ..
Citera
2013-10-28, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OxenBrus
Hej alla!

Jag har följt den här tråden ett tag och har på så vis kunnat läsa om fallet då jag bor utomlands.. Givande diskussioner i det här sjukt tragiska fallet... Jag har inte kommenterat i tråden innan så om jag postar nåt man inte får posta el dylikt vore jag tacksam om nån "rättade" mig..

Känslan är väl dock att dem har rätt gärningsman i KJ!?. Blodet i bagageutrymmet, Blodet på tejprullen, (Samma typ av tejp man fann på VB:s kvarlevor om jag förstod det rätt!?), samt att man ska ha hittat KJ:s DNA på VB:s ben efter det att de avskiljts från kroppen kan knappast vara en slump...

Motivet!? Jag tror att han var olyckligt förälskad i VB och att det den här dagen/kvällen av någon anledning rann över för honom! Så många knivhugg/stick, eller vad det nu var och kallas känns som ett klassiskt "overkill" utfört i raseri!

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=7010640

Av allt att döma i förundersökningen verkar det som att KJ fortfarande hade känslor för henne, en lång tid efter att förhållandet avslutats.

22 december 2012 sms:ar KJ till VB: Du vet att det jag sa i fredags det menade jag.

VB svarar: Jag följde med xx vi har inte sovit alls för xx och xx bråkade i 4 timmar för han var avundsjuk på xx.

KJ till VB: Jag hörde det.

Konversationen forsätter ytterligare några sms utan att VB kommenterar det första sms:et.

KJ sms:ar VB 6 januari 2013: Nu har mina pengar tagit slut men jag är glad över att jag kunde få prata med dig.

VB svarar: Men absolut får du prata med mej. Det gör bara mer ont om du forsätter älska mig trots att du vet att vi aldrig kommer bli något mer än vänner. Bara ring när du vill men inte efter midnatt.

KJ svarar: Jag vet, o du vet att jag vet, men du vet också att hjärtat vill ha det hjärtat vill ha trots att det oftast är bland det svåraste att få .. Trots att det gör ont så kan jag inte sluta känna det jag känner för dig ..

Jag tror som dig och som jag skrivit innan:

1. KJ fick upp hoppet nu när han skulle få träffa VB ensam på en helgkväll. Kanske de nu skulle bli ihopa igen?

2. När de väl är hemma så börjar VB sms:a MB hela tiden. Hon kanske till och med beklagar sig över hennes kärlek till honom. Det gör ont i KJ.

3. Han kanske försökte göra ett närmande men hon visar bara avsky och säger något som typ " - Vi är bara vänner, fatta det!". Han blir sur och de bråkar lite. Hon säger nedlåtande saker som att hon vill ha MB för han är mer man. Eller andra saker som gör ont när man är olyckligt kär.

4. KJ tröttnar på hela situationen. Att gång på gång bli nedskjuten trots att hon skickar ut signaler ibland som visar något annat. Det rinner över och han mördar henne.

Jag vet att när jag skrev detta en gång så var den någon som påpekade att han hade inga problem med andra ex-flickvänner. Det är möjligt. Men detta var aktuellt. Det var VB han kanske älskade nu. Och det var denna gång det troligtvis rann över. De flesta av oss har nog någon gång varit olyckligt kära och vet hur jobbigt det är att bli nedskjuten gång på gång. Vissa kan ta det - andra inte!
Citera
2013-10-28, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Jag tror som dig och som jag skrivit innan:

1. KJ fick upp hoppet nu när han skulle få träffa VB ensam på en helgkväll. Kanske de nu skulle bli ihopa igen?

2. När de väl är hemma så börjar VB sms:a MB hela tiden. Hon kanske till och med beklagar sig över hennes kärlek till honom. Det gör ont i KJ.

3. Han kanske försökte göra ett närmande men hon visar bara avsky och säger något som typ " - Vi är bara vänner, fatta det!". Han blir sur och de bråkar lite. Hon säger nedlåtande saker som att hon vill ha MB för han är mer man. Eller andra saker som gör ont när man är olyckligt kär.

4. KJ tröttnar på hela situationen. Att gång på gång bli nedskjuten trots att hon skickar ut signaler ibland som visar något annat. Det rinner över och han mördar henne.

Jag vet att när jag skrev detta en gång så var den någon som påpekade att han hade inga problem med andra ex-flickvänner. Det är möjligt. Men detta var aktuellt. Det var VB han kanske älskade nu. Och det var denna gång det troligtvis rann över. De flesta av oss har nog någon gång varit olyckligt kära och vet hur jobbigt det är att bli nedskjuten gång på gång. Vissa kan ta det - andra inte!

Jo, jag håller med dig helt där!! Svartsjuka är motivet, och jag är precis som du inne på att något har hänt den aktuella dagen som fått han att tappa besinningen!! Som du nämner: VB har messat konstant med MB och det har ju förstås knappast undgått KJ! VB har nog råkat trampa på en öm tå men frågan är ju vad som hänt sen!? Lägenheten är väl avfärdad som mordplats om jag fattat det rätt!? Han har därmed mördat henne på en annan plats. Kan han ha sagt att hanska skutsa hem henne, det har uppstått en diskussion i bilen som sedan får allt att spåra ur!? Man kan bara spekulera som sagt..

Folk har ju förstås all rätt att spekulera i vad dem så önskar, men för mig råder inget tvivel om att KJ är gärningsman! Med tanke på att han dock fortsätter att neka får vi nog aldrig får reda på vad som egentligen hände den där dagen...
Citera
2013-10-28, 08:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är möjligt, men jag tror inte det är vanligt för tanken är att bli av med skiten så fort som möjligt.
Ingen vill liksom återkomma till ett ställe och gå till samma område där kroppen ligger igen det får jag inte ihop.
Nej, dom brukar dumpa allt på en och samma tur, och återvänder man till den närhet där resten ligger så borde man väl kanske anses som utvecklingsstörd vilket han knappast kan vara.

Apropå vittnen så tror jag att dom inte sett så mycket som dom ger sken av.
Det verkar i alla fall som det runnit lite vätska, blod om än väldigt lite, så det borde varit uttorkat också vilket det inte varit då benen hamnade i huset-

Det finns inte ett enda fakta för det du påstår, allt pekar på motsatsen.

Hur var det nu ? Har Polisen följt upp den misstänktes tips, eller avfärdat det som fantasier.
Rätten avgör vad som är fantasier, så vitt jag känner till har ingen polis eller åklagare utbildning i ämnet fantasier.
Citera
2013-10-28, 08:28
Medlem
Quarrels avatar
NSD: Här avgörs 22-åringens framtid
Citat:
Det normala är att den tilltalade förhörs först och därefter vittnena. Nu önskar åklagarna först höra vittnena angående den tekniska bevisningen, det vill säga med polisteknikern [DL], forensiker [AS], forensiker [SJ], överläkaren i rättsmedicin [SS-J], rättsentomolog [AL] och polisinspektör [UL].

– Jag kommer att tillstyrka åklagarnas önskan i den turordningen, säger rådman [KL].
Citera
2013-10-28, 09:05
Medlem
highfives avatar
MBs samtalskommunikation som jag redovisat och lyft fram vissa delar av har ifrågasatts av vissa av medlemmarna på tråden. Därför väljer jag att direkt plocka ut ren fakta från Fup så läsaren sen själv kan bilda sig en uppfattning. Egen analys och andras analyser har jag lämnat dit hän, utan redovisar endast resultatet under en slumpmässigt vald period.

Samtalskommunikationen redovisas nedan med datum (slumpmässigt vald period) och hur stor del i procent som MB hade samtalskommunikation med VB. Sid 942 Fup. Hela perioden som mättes var från 0210-0508 (87 dagar) och under denna period var aldrig procenttalet så högt som just dagen innan hon mördades. 0308 är också ett intressant datum som kan vara värt att notera och även detta unikt på så sätt att då var samtalskommunikation med VB = 0%

0420 52%
0421 80%
0422 40%
0423 27%
0424 46%
0425 32%
0426 30%
0427 40%
0428 82%
0429 41%
0430 40%
0501 27%
0502 80%
0503 95%
0504 26%
0505 5%
Citera
2013-10-28, 09:19
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
MBs samtalskommunikation som jag redovisat och lyft fram vissa delar av har ifrågasatts av vissa av medlemmarna på tråden. Därför väljer jag att direkt plocka ut ren fakta från Fup så läsaren sen själv kan bilda sig en uppfattning. Egen analys och andras analyser har jag lämnat dit hän, utan redovisar endast resultatet under en slumpmässigt vald period.

Samtalskommunikationen redovisas nedan med datum (slumpmässigt vald period) och hur stor del i procent som MB hade samtalskommunikation med VB. Sid 942 Fup. Hela perioden som mättes var från 0210-0508 (87 dagar) och under denna period var aldrig procenttalet så högt som just dagen innan hon mördades. 0308 är också ett intressant datum som kan vara värt att notera och även detta unikt på så sätt att då var samtalskommunikation med VB = 0%

0420 52%
0421 80%
0422 40%
0423 27%
0424 46%
0425 32%
0426 30%
0427 40%
0428 82%
0429 41%
0430 40%
0501 27%
0502 80%
0503 95%
0504 26%
0505 5%

Jag tycker du glömmer en del fakta i din analys.
VB är helt klart drivande i denna trafik, faktum är att MB:s svarsfrekvens är 1 svar på 4 från VB.
Alltså i genomsnitt skickar VB 4 sms innan MB svarar VB med 1 sms tillbaka.
Så att % går upp beror i största delen på att VB av nån anledning är angelägen att kommunicera med MB samtidigt som man kan anta att MB inte får så mycket andra medelanden från andra vänner de tider % är högre.

Så den andelen 4 sms från VB på 1 svars-sms från MB är rätt så statistiskt jämn under hela 2013.

Din analys suger och säger eg. ingenting annat än att VB var en stalker.
Senast redigerad av Jeremiah 2013-10-28 kl. 09:22.
Citera
2013-10-28, 09:23
Medlem
highfives avatar
När det gäller resultatet från IBAS sökordssökning, sid 951 Fup, så har man sökt på vissa ord som förekommer i SMS och dessa har hämtats från hans mobil och avser inte den period som redovisades i samtalskommunikation med VB utan troligtvis mobilens totala tid.

Jag har valt att (genom stratifierat urval) välja de fem vanligaste i orden från SMS som noterats i telefonen.

Först redovisas ordet sedan antal gånger det funnits i dessa SMS:

SEX 9394
DÖ/-DÖDA 573
PASSE 160
PUSS 125
KNIV 100

När det gäller dö/-döda så ska man observera att ord som börjat med något annat än "DÖDA" har också noterats som träff. Ex självDÖDA och totalDÖDA.

Anmärkningsvärt eller ej det är till dig som läsare att avgöra.
Citera
2013-10-28, 09:37
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Jag tycker du glömmer en del fakta i din analys.
VB är helt klart drivande i denna trafik, faktum är att MB:s svarsfrekvens är 1 svar på 4 från VB.
Alltså i genomsnitt skickar VB 4 sms innan MB svarar VB med 1 sms tillbaka.
Så att % går upp beror i största delen på att VB av nån anledning är angelägen att kommunicera med MB samtidigt som man kan anta att MB inte får så mycket andra medelanden från andra vänner de tider % är högre.

Så den andelen 4 sms från VB på 1 svars-sms från MB är rätt så statistiskt jämn under hela 2013.

Din analys suger och säger eg. ingenting annat än att VB var en stalker.

Hänvisa gärna i ditt inlägg var du finner den fakta som du beskriver. Annars blir din analys bara ett tyckande. Det som är intressant i ditt svar iaf är att MB kanske kände den 3/5 att "nu har hon nått gränsen". I vilket fall var det en "toppnotering" den 3/5 i samtalskommunikationen dem emellan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in