Hej alla!
Jag har följt den här tråden ett tag och har på så vis kunnat läsa om fallet då jag bor utomlands.. Givande diskussioner i det här sjukt tragiska fallet... Jag har inte kommenterat i tråden innan så om jag postar nåt man inte får posta el dylikt vore jag tacksam om nån "rättade" mig..
Känslan är väl dock att dem har rätt gärningsman i KJ!?. Blodet i bagageutrymmet, Blodet på tejprullen, (Samma typ av tejp man fann på VB:s kvarlevor om jag förstod det rätt!?), samt att man ska ha hittat KJ:s DNA på VB:s ben efter det att de avskiljts från kroppen kan knappast vara en slump...
Motivet!? Jag tror att han var olyckligt förälskad i VB och att det den här dagen/kvällen av någon anledning rann över för honom! Så många knivhugg/stick, eller vad det nu var och kallas känns som ett klassiskt "overkill" utfört i raseri!
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=7010640
Av allt att döma i förundersökningen verkar det som att KJ fortfarande hade känslor för henne, en lång tid efter att förhållandet avslutats.
22 december 2012 sms:ar KJ till VB: Du vet att det jag sa i fredags det menade jag.
VB svarar: Jag följde med xx vi har inte sovit alls för xx och xx bråkade i 4 timmar för han var avundsjuk på xx.
KJ till VB: Jag hörde det.
Konversationen forsätter ytterligare några sms utan att VB kommenterar det första sms:et.
KJ sms:ar VB 6 januari 2013: Nu har mina pengar tagit slut men jag är glad över att jag kunde få prata med dig.
VB svarar: Men absolut får du prata med mej. Det gör bara mer ont om du forsätter älska mig trots att du vet att vi aldrig kommer bli något mer än vänner. Bara ring när du vill men inte efter midnatt.
KJ svarar: Jag vet, o du vet att jag vet, men du vet också att hjärtat vill ha det hjärtat vill ha trots att det oftast är bland det svåraste att få .. Trots att det gör ont så kan jag inte sluta känna det jag känner för dig ..