Citat:
Ursprungligen postat av
Handfast
Efter som nu Koranen är så full an under och vetenskap, varför finns det inte en endaste forskare, nobelpristagare eller framstående vetenskapsman som refererar till Koranen och hävdar att sagda skrift är källan till kunskapen/upptäckten? Varför finns det så oerhört få nobelpristagare från muslimska länder, ni behöver ju inte ens forska utan bara läsa högt ur boken ni håller så kärt.
'
För att dom är högmodiga, islamofober, ateister och dom vill inte ge creeds.
Sen har du fel det finns hur många som helst, jag orkar inte gå in på alla men här har du några.
Dr. William W
Dr. Russell Moore
E. Marshall Johnson
Alfred Kroner
Citat:
Nej, jag har bevisat att du tokfel och nu är det dags för dig att erkänna det.
Det har du inte alls, du får ett erkännande när du gjort det.
Citat:
Nämn en enda. En enda.
Har jag redan gjort läs högre upp.
Citat:
Du menar att koranen inte innehåller några fel? För det första är det (för alla som inte är indoktrinerade) uppenbarligen inte sant och för det andra så räcker det inte med att påstå det. Du måste visa det. När ska du göra det?
Vill du att jag ska skriva varenda vetenskaplig fakta som tas upp i koranen och visa att den stämmer här i forumet? Jag tror inte du förstår du hur många inlägg jag skulle behöva göra.
Citat:
Men jag kan svara på frågan oavsett: Koranen är skriven extremt luddigt och dess anhängare skulle aldrig i helvetet erkänna ett fel hur uppenbart det än var, istället gör de en ny tolkning och säger "det här är vad gud sade hela tiden!!!"
Vart får du din så kallade kunskap ifrån, någon islamofobisk blogg eller? Koranen har inte ändrats och skrivit om.
Citat:
1. Finns det fri vilja i himlen?
2. Hur vet du att det finns fri vilja över huvud taget?
3. Kan inte gud förutse våra handlingar menar du?
1 Ja
2 Hur vet du själv att du har en fri vilja?
3 Jag förstår inte vad du menar, Gud är förlåtande om det är det du undrar.
Citat:
2. Vilka ska straffas och vad består straffet i?
Mycket, du tror väl inte ens på det men du kan få lite insikt på det
här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Men säg den lycka som varar...jag kollade hans trådhistorik precis och upptäckte ganska tydliga tecken på att vi har att göra med ett troll. Deltagande i trådar som "Vilka kuk-shoppar är seriösa?" bådar inte gott.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tinuviel
Tror du Troll? I de trådar han avhandlar religion verkar han vara rätt så konsekvent och trovärdig... även om han kanske inte är Allahs bästa barn

Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Spontant känns det som svensk kille som vill leka lite fundamentalist.
Varför håller ni er inte till tråden? Försöker ni missleda läsare? Försöker ni få mig att låta opålitlig för att ni har svar på vissa av det saker jag säger? Försöker ni provocera mig för att jag ska sjunka lika lågt som er eller vad försöker ni komma fram till?
Om ni ens läst mina senaste inlägg så hade ni tydligt sätt att jag inte varit muslim hela mitt liv utan blivit det för mindre än två månader sedan. Ni skulle också se att jag inte är svensk utan kurd från Syrien som är född i Sverige. O sen skulle ni se att jag inte är ett troll.
Jag säger som jag sagt innan
Om det skulle vara så, att det ska finnas bevis som ni vill att det ska finnas, att ni ska kunna se Gud, andarna och att allting ska vara framför er, varför finns denna jord som test enligt Koranen? Vad förstår ni inte? Hur skulle det vara ett test då om det skulle vara så?
Enligt er uppfattning, hur förklarar ni då döden? Varför kom ni till denna jord utan någon anledning ifrån ingenstans för sen dö? bara för förökningens skull?
De som vägrar att lyssna till sanningen kan liknas vid [får] som hör [herdarnas] rop utan att förstå vad de betyder. Eftersom de inte använder sitt förstånd [förblir de] döva, stumma och blinda. [2:171]
Sen undrar jag bara en sak, varför känner ni att ni behöver göra en tråd som detta?
Om Islam är tomtar och troll för er varför ödsla tid på det? Varför lägger ni inte tid på att göra trådar om att drakar inte finns till dom som tror på det, eller trådar om att tomtar inte finns till folk som tror på det?
Varför lägger ni tid varje dag på att håna och förneka islam om det bara är tomtar och troll för er? Det måste finns något inom er som får er att göra detta, jag skulle säga rädsla eller islamofobi.
Blanda inte ihop muslimer med Islam. Tro inte på propaganda om att vi ska få sharialagar i Sverige för det kommer inte hända.