Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
KJ är inblandad, men han är inte ensam, det är jag övertygad om. Jag tror inte att mordet var en spontan händelse, det var planerat, och att föräldrarnas utlandsresa blev avgörande faktor inom vilken tid mordet skulle utföras.
Ja, jag frestas i alla fall att tro att mordet var utdraget, med tanke på de många stickskadorna på ryggen och de två var för sig potentiellt omedelbart dödliga sticken in i hjärtat framifrån. Dessutom suspekta strypskador (ej säkerställda, dessa skador kunde möjligen vara uppkomna på annat sätt enligt det rättsmedicinska utlåtandet).
Men om det nu är så att det är VB som kontaktar KJ den 4/5, var det inte ett improviserat besök från hennes sida; dvs inget initiativ från KJ. Det skulle i så fall, om det var planerat, måst betyda att han snabbt beslutade sig för en idé/plan han grunnat på innan och bara väntade på rätt tillfälle. Eller fanns det en överenskommelse dem emellan att de skulle ses inom en viss period, vilket skulle ha medgivit KJ att hålla sin plan på is för att sedan snabbt aktiveras?
Eller kan KJ haft en diffusare tanke att någon gång döda, men inte nödvändigtvis VB? Kan en mer impulsartad inledning på dråpet/mordet, kanske i affekt, leda till ett något så när utdraget dödande? Det låter kanske inte så troligt. Eller kan ett impulsartat dråp/mord leda till att GM, som har ett utforskande och kanske makabert intresse, så att såga tar tillfället i akt och utvidgar impulsen till tortyr eller "bearbetning"? Jag föreställer mig att dödandet varit utdraget (jag vet inte om det är 5 minuter, 5 timmar eller dygn eller något annat, men inte bara ögonblickligt, eftersom det borde i så fall rimligtvis kunna konstateras på de sticksår på ryggen som fanns, huruvida de var postmortala eller ej, med vilket jag menar efter att hjärtat slutat slå).