2013-10-27, 10:13
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Någon som kan tipsa om lite italienska dofter? Förutom Armani, Gucci, D&G, Aqua di Parma. Skulle vilja hitta något som inte alla andra har, men samtidigt ska det vara lite stil på grejerna. Bvlgari har jag redan. Helst ska det vara något företag som endast satsar på dofter, så Cerruti 1881 går också bort.

Egentligen borde jag leta nästa gång jag åker till Rom, men om någon har så tipsa gärna.
Acqua di Biella är ett italienskt parfymhus som minst sagt är kända för sin stil, speciellt deras parfym No. 1 är en riktig klassiker. Jag har inte prövat den själv än , men den står högt på min lista över parfymer som jag har planer på att pröva framöver.
Citera
2013-10-27, 11:35
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Någon som kan tipsa om lite italienska dofter? Förutom Armani, Gucci, D&G, Aqua di Parma. Skulle vilja hitta något som inte alla andra har, men samtidigt ska det vara lite stil på grejerna. Bvlgari har jag redan. Helst ska det vara något företag som endast satsar på dofter, så Cerruti 1881 går också bort.

Egentligen borde jag leta nästa gång jag åker till Rom, men om någon har så tipsa gärna.

Xerjoff är ju ett stort niche-parfymhus
Citera
2013-10-27, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Xerjoff är ju ett stort niche-parfymhus
Just det, som också är riktigt bra. Tror inte jag ogillat någon doft ifrån Xerjoff som jag inte tyckt var bra.
Citera
2013-10-27, 20:37
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Just det, som också är riktigt bra. Tror inte jag ogillat någon doft ifrån Xerjoff som jag inte tyckt var bra.
Tycker även Lorenzo Villoresi är värt att kolla in.
Citera
2013-10-28, 23:12
Medlem
Har ni några bra förslag på herrdofter som passar bra under höst/vinter? Jag har tänkt på Burberry London, men jag har inte kunnat hitta den i butik. Jag vill helst testa dofterna för att se att de passar mig innan jag eventuellt gör ett inköp.

Tack på förhand!

/Meinl
Citera
2013-10-29, 17:29
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meinl
Har ni några bra förslag på herrdofter som passar bra under höst/vinter? Jag har tänkt på Burberry London, men jag har inte kunnat hitta den i butik. Jag vill helst testa dofterna för att se att de passar mig innan jag eventuellt gör ett inköp.

Tack på förhand!

/Meinl

Vilka butiker har du tillgång till? Burberry London brukar väl finnas på t.ex Kicks iaf.
Citera
2013-10-29, 17:38
Medlem
Citat:

Tack på förhand!

/Meinl

Alltid svårt att säga vilken doft som kommer passa vem. London bör du kunna hitta på Åhlens/Kicks/övriga butiker som har något utbud av herrdofter. Finns även många tips här i tråden på höstdofter värda att kolla in.
Citera
2013-10-29, 21:28
Medlem
NirvanAs avatar
Hade folket testat något senaste tiden som kan vara värt att sampla?
Citera
2013-10-29, 22:26
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hade folket testat något senaste tiden som kan vara värt att sampla?

Tom Ford - Grey Vetiver, bra skit!
Byredo - Black Saffron, en enklare Tuscan Leather. Enklare att få tag i också.
Byredo - 1996, bra och udda skit. Kanske svår att hitta tillfälle för.
Tom Ford - Tobacco Oud, bara testat en gång men INTE bra skit just nu iaf.
Byredo - Green, random tvål = skit!
Parfumerie Generale - Aomassai, intressant.
Citera
2013-10-29, 23:09
Medlem
Citat:

Carthusia.
Citera
2013-10-30, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Vilka butiker har du tillgång till? Burberry London brukar väl finnas på t.ex Kicks iaf.

Ironiskt nog så bor jag Storbritannien! Jag har tillgång till alla möjliga butiker som t.ex. House of Fraser, John Lewis, Boots osv. Jag slog i alla fall till på en flaska Burberry Brit idag.
Citera
2013-10-30, 21:20
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ironiskt nog så bor jag Storbritannien! Jag har tillgång till alla möjliga butiker som t.ex. House of Fraser, John Lewis, Boots osv. Jag slog i alla fall till på en flaska Burberry Brit idag.

Bor du i London så har du ju tillgång till ett sjukt sort sortiment av nichedofter. Finns ju galet fina butiker där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in