2014-03-29, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Kan annars rekommendera att köpa från tyskarna, man får välja valfria samples som man får med också

Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Ja.

Schysst, har nu beställt AdP Colonia och Penhaligons Castile.

Tack ska ni ha!
Citera
2014-03-30, 00:59
Medlem
karlsoons avatar
Har någon provat Frederic Malle Angeliques sous la pluie?

Trevlig doft faktiskt, väldigt elegant och enkel utan att vara tråkig.
Jag sprayade på den för ca 40min sedan men tycks dock nästan försvunnit redan.
Citera
2014-03-30, 01:23
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Har någon provat Frederic Malle Angeliques sous la pluie?

Trevlig doft faktiskt, väldigt elegant och enkel utan att vara tråkig.
Jag sprayade på den för ca 40min sedan men tycks dock nästan försvunnit redan.

Har inte testat den själv men den är ökänd för att ha väldigt dålig hållbarhet så det kan nog stämma att den redan försvunnit.
Citera
2014-03-30, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Tycker verkligen du bör testa dessa!

Chanel allure pour homme
Versace the dreamer
YSL la nuit

Har testat Allure och Egoïste nu. Eller, de sitter ju kvar på handlederna.

Allure luktar syrligt och friskt, eller hur fan man nu ska beskriva det. Speciellt, har ej känt något liknande i parfymväg.

Egoïste luktar... jul? Super-julig parfym. Kan inte undgå att tänka på Fireball. Den luktar en aning som Fireball smakar. Också speciellt. Dock inte alls vad jag föreställde mig.

Känner inte att jag blev tokförälskad i någon av dessa två. Det är dock väldigt spännande dofter.
Citera
2014-03-30, 10:25
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork

Allure luktar syrligt och friskt, eller hur fan man nu ska beskriva det. Speciellt, har ej känt något liknande i parfymväg.

Egoïste luktar... jul? Super-julig parfym. Kan inte undgå att tänka på Fireball. Den luktar en aning som Fireball smakar. Också speciellt. Dock inte alls vad jag föreställde mig.

Känner inte att jag blev tokförälskad i någon av dessa två. Det är dock väldigt spännande dofter.

Just kanel är väl en av de mest framträdande noterna i Egoiste så din jämförelse är inte helt fel.
Kanske inget man köper till sommaren direkt. Själv gillar jag Egoiste Platinum oerhört mycket, perfekt nu till våren/sommaren.
Citera
2014-03-30, 11:13
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Just kanel är väl en av de mest framträdande noterna i Egoiste så din jämförelse är inte helt fel.
Kanske inget man köper till sommaren direkt. Själv gillar jag Egoiste Platinum oerhört mycket, perfekt nu till våren/sommaren.
Hur doftar den?
Citera
2014-03-30, 11:26
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork

Allure är väldigt speciell tycker jag! Inte heller en sommardoft fick ja reda på (Känner man väl att det inte egentligen är men skulle nog funka på sommaren)

Egoiste är nog en svår doft och i min krets så finns det väldigt blandade åsikter så älskar man den inte själv så är det ingen ide att köpa

Lycka till med testandet
Citera
2014-03-30, 11:26
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Hur doftar den?

Platinum Egoiste? Grönt, friskt och maskulint i min mening. Bra prestanda och går helt klart hem hos damerna.
Citera
2014-03-30, 12:01
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Har inte testat den själv men den är ökänd för att ha väldigt dålig hållbarhet så det kan nog stämma att den redan försvunnit.

Tackar. Det var jäkligt synd att den inte höll längre.
Det var den av Malle,s parfymer jag gillade bäst.
De andra var fina men inget jag själv skulle passa i så bra fick jag en känsla av.

Måste passa på att ge lite beröm till personalen på COW,
Väldigt trevliga och hjälpsamma. Jag fick till och med sample på Frederic Malle. Likadant på Hermes också där jag fick så många 4ml sample jag ville. Fantastiskt
Citera
2014-03-30, 14:11
Medlem
irrblosss avatar
Någon som testat någon av Hermes "Un Jardin"-dofter?
Citera
2014-03-30, 15:30
Medlem
Niteclubs avatar
Hej vänner, kollar om någon är intresserad av att byta Creed Tabarome mot en annan Creed.
Men vi kanske alla köpte den när den var på rea?
Citera
2014-03-30, 17:10
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niteclub
Hej vänner, kollar om någon är intresserad av att byta Creed Tabarome mot en annan Creed.
Men vi kanske alla köpte den när den var på rea?
Ingen fan av Tabarome du heller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in