2013-10-21, 20:05
Medlem
irrblosss avatar
Bästa kontorsdoften måste ju nästan vara Tabarome Millesime av Creed. Doftar inte för udda, inte för starkt och helt enkelt friskt och gott, samtidigt det finns en lite mörkare tobaksnot långt i bakgrunden.
Citera
2013-10-21, 20:35
Medlem
Bultmans avatar
Jag trodde inte man fick ha parfym på kontor nu för tiden när parfymförbud verkar sprida sig allt mer. I och för sig förståeligt med tanke på allergiker, men ändå tråkigt med tanke på att kollegor ju ofta den främsta gruppen man vill göra intryck på genom parfym.
Citera
2013-10-21, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Jag trodde inte man fick ha parfym på kontor nu för tiden när parfymförbud verkar sprida sig allt mer. I och för sig förståeligt med tanke på allergiker, men ändå tråkigt med tanke på att kollegor ju ofta den främsta gruppen man vill göra intryck på genom parfym.

Som tur är råder inget förbud där jag jobbar.
Har inte ens hört om parfymförbud, förutom på sjukhus och dylikt.
Citera
2013-10-22, 01:57
Medlem
karlsoons avatar
LaCucaracha tipsade mig om att Aventus dyker upp på Cheapsmells emellanåt
Nu har dom den i lager för de som är intresserade.

Gjorde en beställning från Cheapsmells för nån månad sedan
Två veckor tog det ungefär och ingen tull blev det
Verkar som jag alltid har tur med tullen.

Om någon har tips på var man hittar Ambre Narquile till ett bra pris så mottages det tacksamt.
Senast redigerad av karlsoon 2013-10-22 kl. 02:01.
Citera
2013-10-22, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
LaCucaracha tipsade mig om att Aventus dyker upp på Cheapsmells emellanåt
Nu har dom den i lager för de som är intresserade.

Gjorde en beställning från Cheapsmells för nån månad sedan
Två veckor tog det ungefär och ingen tull blev det
Verkar som jag alltid har tur med tullen.

Om någon har tips på var man hittar Ambre Narquile till ett bra pris så mottages det tacksamt.

innanför eu behöver man inte tulla för grejer skatten betalas i landet man köper den
Citera
2013-10-22, 09:49
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jukeboxen
innanför eu behöver man inte tulla för grejer skatten betalas i landet man köper den

Exakt, men ibland skickar dom från kanalöarna vilka inte går under samma regler. Dock blir man återbetalad direkt om nåt sånt skulle hända så det spelar inte jättestor roll.
Citera
2013-10-22, 13:31
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Alla som fått nyhetsbrev av Luckyscent precis räck upp en hand... Hur som helst, i senaste nyhetsbrevet presenterar de: Mona di Orio - Violette Fumee
http://www.luckyscent.com/shop/section/1/item/51725/brand/Mona_di_Orio/Violette_Fumee.html

Verkar vara en underbar doft, iaf för mig som gillar många av noterna, t.ex. violblommor, violblad, piptobak, lavendel och turkisk ros. Får nog bli beställning av sample .
Jag testade denna på en sticka på lunchen idag. Välkomponerad men väldigt feminin imo. Min kollega frågade tom om det var jag som luktade damparfym efter att ha lagt stickan på mitt skrivbord
Citera
2013-10-23, 22:57
Medlem
Niteclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jag, de är väldigt lika, men Individuel doftar mer syntetiskt och lite skarpare på något vis. OS är mer mjuk i sin utformning, naturligare. Men gemene man skulle aldrig märka någon skillnad.

AdG köper man inte ens för 180 kr. Säker på att du fick riktiga saker?

Fick hem den nu och förstår nog vad du menar, den är rätt skarp, ligger fortfarande kvar efter en dusch.
Men den är helt ok, klart värd sin billiga peng.

Jag var riktigt skeptisk till att köpa adg'n, men förpackningen hade seriNr och turken tog bort plasten och tog fram flaskan som även hade nr osv i botten. Han sprutade på mig den och en annan adg som var fake, fake doften var riktigt kass och försvann HELT efter 1min, inte ett spår kvar Och den riktiga var kvar, så jag tänkte "what the hell" 60lira är inte mycket så jag slog till. På morgonen var doften fortfarnade kvar på armen. Så troligtvis är den äkta, eller väldigt bra fake
Citera
2013-10-26, 10:19
Medlem
Någon här som provat något ifrån Annick Goutal? Om ja, vilka/vilken och hur var de?
Citera
2013-10-27, 09:23
Medlem
Någon som kan tipsa om lite italienska dofter? Förutom Armani, Gucci, D&G, Aqua di Parma. Skulle vilja hitta något som inte alla andra har, men samtidigt ska det vara lite stil på grejerna. Bvlgari har jag redan. Helst ska det vara något företag som endast satsar på dofter, så Cerruti 1881 går också bort.

Egentligen borde jag leta nästa gång jag åker till Rom, men om någon har så tipsa gärna.
Citera
2013-10-27, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Någon som kan tipsa om lite italienska dofter? Förutom Armani, Gucci, D&G, Aqua di Parma. Skulle vilja hitta något som inte alla andra har, men samtidigt ska det vara lite stil på grejerna. Bvlgari har jag redan. Helst ska det vara något företag som endast satsar på dofter, så Cerruti 1881 går också bort.

Egentligen borde jag leta nästa gång jag åker till Rom, men om någon har så tipsa gärna.
il profumum roma.
Citera
2013-10-27, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
il profumum roma.

Kände igen märket. Tack. Finns på NK i Sthlm också såg jag. Ska kolla in det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in