Citat:
Ursprungligen postat av
EnLilaSko
Vad håller han 242424-snubben på med?
Vad jag gör är att sammanställa och börja
systematiskt kartlägga utprövningspassen för att förutsäga framtida högskoleprov. Jag har tex tidigare alltid trott att alla har fått samma utprövningspass men det visar sig att
det cirkulerar flera olika versioner under dagen (tex vissa personer får kvant, andra får verb. Vissa personer får helt olika versioner verb, andra får samma LÄS men olika ORD och ELF del). Jag vill börja undersöka hur många versioner finns det finns och vilka plater får vilken version.
Det är sånt hysch hysch kring hur det hanteras men jag hoppas att
vi kan gemensamt börja vända på korten på bordet.
Geografiska kartläggningen:
En modig själ här på flashback som skrivit i Göteborg fick ett kvant utprövningspass. (Jag skulle gissa att alla i Göteborgs kommun har fått ett kvant utprövningspass men jag vill gärna ha det verifierat) så
du som har skrivit i Göteborgs kommun fick du ett kvant eller verb utprövningspass? och för att kartlägga utsträckningen,
du som har skrivit i grannkommunerna till Göteborgs kommun fick du ett kvant eller verb utprövningspass?
Även om de flesta kanske inte kan komma ihåg nånting från utprövningspasset kan vi åtminstone kartlägga vilka kommuner/län/landskap/by/stad får verb eller kvant vilket ger en anydan om hur många olika versioner existerar.
Så samtidigt som du vädrar ut dina tankar på flashback, dra ditt strå till stacken och svara på frågorna eftersom det här kommer bara att fungera om alla hjälper till:
1) Fick du ett verbalt eller kvantitativt utprövningspass?
2) Vad kan du komma ihåg från utprövningspasset?
3) Var gjorde du provet?