Högskoleprovet reversed engineered
Vilket stort pussel det här är. Det verkar som att de ha klippt och klistrat provdelar (hur? undrar jag)...
Samtidigt som du vädrar ut dina tankar på flashback, dra ditt strå till stacken och svara på frågorna för vi gemensamt ska börja kartläggning av utprövningspassen:
1) Fick du ett verbalt eller kvantitativt utprövningspass?
2) Vad kan du komma ihåg från utprövningspasset?
3) Var gjorde du provet? (för att kartlägga den geografiska utsträckningen av en version av utprövningspass)
Finns det någon från Göteborg med omnejd som fick ett verbalt utprövningspass? eller fick alla ett kvantitativt utprövningspass runt Göteborgstrakten?
Sammanfattning:
Kvantitativa utprövningspass:
Citat:
Ursprungligen postat av
Trondja22
1) Kvantitativt
2) Ingenting, men det gick bra iallafall...
Citat:
Ursprungligen postat av
Raizen
Och vi hade ett kvant prov som utprövningspass men kommer inte ihåg något i detalj om uppgifterna.
Citat:
Ursprungligen postat av
mrAA
1. Kvant
2. Kmr inte ihåg ett skvatt
3. Hammarkullen i Göteborg
Citat:
Ursprungligen postat av
Petrucci
Jag hade ett extra kvantitativ prov. Hela dagen känns lite som en enda röra men ett tal som jag minns var:
Per blandar 25 drinkar på 9 minuter. Karin blandar 25 drinkar på 18 minuter. Hur lång tid tar det för dem att tillsammans blanda 75 drinkar?
Verbalt utprövningspass 1:
Citat:
Ursprungligen postat av
242424
För mig var provpass 2 ett verbalt prov och jag kommer tyvärr bara ihåg 3 ord:
klenod, förehavande, fadäs
LÄS hade jag en text som handlade om depression
Verbalt utprövningspass 2:
Citat:
Ursprungligen postat av
Mikronesien
Hade Verbal del. Några ord: zygot, samsyn, buffert
Citat:
Ursprungligen postat av
Mikronesien
Hade också den om MKBT(tror jag akronymen var). Kolla orden jag skrev upp, är de samma som du svarade på?
Hade däremot en text om tamgrisens utveckling från vildsvinet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mikronesien
Kom på ett till: firmament, vilket jag tror är ett himlavalv

Citat:
Ursprungligen postat av
Mikronesien
Ännu ett ord, eller fras, vilket jag inte exakt kommer ihåg. Kanske ngn som kommer ihåg det bättre nu när jag nämner det:
tror det var "ge vid handen", men fått för mig att ordet "för" var med i frasen egentligen.
Verbalt utprövningspass 3:
Citat:
Ursprungligen postat av
headstep
Du och jag hade depressionstexten. Jag hade dock inte dina ord (zygot, samsyn, buffert).
Hade heller inte orden klenod, förehavande, fadäs som nån annan här hade.
Citat:
Ursprungligen postat av
headstep
Kom på ett till på mitt verbala utprövningspass: Text om depression, och ordet "raster" (typ streck, linjer).
Ursäkta min efterblivenhet men vad är syftet med att analysera utprövningspassen?
Verbalt utprövningspass 4:
Citat:
Ursprungligen postat av
Zeitlos
Hade texten om kvinnouniversitetet i asien, men inte depressionstexten. Och inte heller samma ord som ni. Minns tyvärr inga av orden från min del.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zeitlos
Justja, jag hade även en text om "Hans Excellens", något slags excellensstöd som utgick till forskare. Texten diskuterade att kvinnliga forskare tilldelades detta monetära stöd i oproportionerligt liten utsträckning i
förhållande till övriga anslag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Karl1
Verb
Jag blev påmind om texten om det Asiatiska Univeristet av föregående inlägg.
Blir jag bara påmind så minns jag mer eller mindre vad som stod i texterna. En sak som stack ut mycket ur just den texten var att det fanns en mr Ahmed och en mr Ahmad (stavning?).
Men det ger väl inget att man sitter och listar upp infon från texten? Med tanke på att jag inte minns d andra, förrän någon annan påminner mig om dem.