2013-10-26, 14:06
Medlem
Aftonbladet vill med sitt "avslöjande" skrämma den vanliga människan från att ge ekonomiskt stöd till alternativ media. Avpixlat är mera än en "hatsite" för AB, det är ett ekonomiskt hot. Och även fast Avpixlat är radikal på många sätt, så visar de att det går att göra skillnad utanför de etablerade kanalerna, vilket även mindre radikala nyhetsförmedlare och opinionsbildare snart kommer förstå i allt större skala.

Aftonbladet vill helt enklet stoppa en konkurrent.

De flesta som finns här på FB tycker AB är en avskredeshög, men ändå verkar de dras till skiten. Behövs det verkligen? Kan man inte bara sluta att läsa AB, även på nätet?

Prova följande på eran arbetsplats. Gå till ansvarig och säg att aftonbladet.se är det som stjäl mest arbetstid. Genom att blockera den siten på arbetsplatsen så går mindre tid till slösurfande. Eftersom det är sant, så kommer de flesta vara med på att testa detta. Och de som tidigare med tvångsmässigt betende använt siten kommer känna en lättnad när de kommer ur sin nedbrytande vana.

För i grunden är de vi som bestämmer, vi som klickar och vänder pappersbladen i tidningarna. Vill vi inte ha skiten, så kommer de inte kunna producera den.
Citera
2013-10-26, 14:10
Medlem

Bästa idén på länge! Jag ska nog spärra skiten hemma också så att jag inte ens kan klicka in dit av misstag.
Citera
2013-10-26, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Dagstidningarna har det tufft nu, yrket journalist är hotat iaf i dagspressen. De nya generationerna kan knappt läsa eller skriva en längre text, hur ska de orka läsa en tidning även om den är så enkel som Excressen eller aftonbluddret? Det kommer bara vara snuttenyheter i framtiden, presenterade av Alex Schulman junior och nån med stora tuttar och en stor del av nyheterna kommer vara om nya datorspel, somalier som löper amok, brinnande förorter och islamister som bränner kyrkor kommer vi iofs också få höra om men det lär tystas ner tills vi har sharialagar. För ungdomarna vill leka framför datorn och bryr sig inte om såna komplicerade saker som religion och politik. Bara de får ha spelen ifred så kommer de med sina stora EGOn inte bry sig om att sverige blir skräp så länge inget händer dom själva.

Mja, vet inte om dagens ungdom är mindre intresserade av omvärlden än äldre generationer. De äldre är ju som tidigare beskrivit i tråden, inte alls intresserade av att tänka själva. De har under 70 års socialdemokratiskt styre fått höra att det behöver de inte göra, för det är ju "folket" som har makten när det är S som är i regeringsställning. AB mfl har pumpat ut lättsmält propaganda, uppbackat av presstöd i koncernen.

Jag själv ger inte fem öre för det kritiska tänk och den slutledningsförmåga som äldre aftonbladet-köpare eventuellt besitter.
Citera
2013-10-26, 14:13
Medlem
Vem finansierar aftonbladet?
Citera
2013-10-26, 14:16
Avslutad
Någon som är datakunnig. Tror du att informationen kommit fram genom den omfattande hackerattacken eller från PayPal? Vad för info kommer man åt vid en hackerattack. Mail också ?
Citera
2013-10-26, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoo2000
Aftonbladet vill helt enklet stoppa en konkurrent.

Yes, och på samma sätt är SD en konkurrent som med alla medel ska stoppas av de etablerade partierna. Kom ihåg att vi snackar om levebröd för tusentals individer här. Självklart bryr de sig inte om Sveriges ekonomi skadas eller om svenska folket mer eller mindre försvinner, bara de får fortsätta åka i sina gräddfiler. Titta på hur det ser ut i USA. Istället för att samarbeta driver man landets ekonomi till ruinens brant. Det handlar inte om vad som är bra för den enskilde medborgaren, vad som är rätt eller rättvist. Det handlar till 100% om att behålla sina platser i gräddfilen.

Lösningen är otrogenhet i väljarkåren. Vi måste välja in nya partier och nya förmågor som inte är politiska broilers. Folk som har åtminstone en fot kvar i verkligheten och inom arbetslivet.

Jag tycker det borde vara krav på minst tio års arbetslivserfarenhet för att kunna bli valbar till riksdagen. Minst fem år i kommun och landsting. Det är helt sjukt att folk utan erfarenhet, bortsett från MUF eller CUF (politiska broilers) kan hamna i maktpositioner. De har ingen kontakt med verkligheten!
Citera
2013-10-26, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Hur jag räknar? Och vadå våra konton? Nej, PayPal har inte stängt av mitt konto om det är det du menar, jag menar bara att det beteendet gör att man inte vågar lita på dem.

Jag skulle inte våga ha några större belopp på mitt PayPal-konto eftersom att de när som helst utan förvarning kan få för sig att stänga av det och konfiskera mina pengar.
Ja, era konton. Ett antagande som görs eftersom du bölar, så därför antar jag att du har ett konto och har donerat. Annars ber jag om ursäkt för mina grundlösa antaganden.
Hur som haver, så har de (se ovan) stängt av AP:s konto. Grund: De har stridit mot deras föreskrifter. Regler som de själva har komponerat och får väl någonstans ses som branschpraxis. De har deras jurister som har utformat reglerna. Sedan om det anses som mera radikalt än vad Nordea, SEB etc. har för föreskrifter, är något PayPal själva får stå för. Att vara orolig för just PayPal ska frysa ens konto om man gör helt vanliga överföringar (dvs. köper/säljer varor, spel etc.) ska inte vara några konstigheter.
Citera
2013-10-26, 14:29
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Hur jag räknar? Och vadå våra konton? Nej, PayPal har inte stängt av mitt konto om det är det du menar, jag menar bara att det beteendet gör att man inte vågar lita på dem.

Jag skulle inte våga ha några större belopp på mitt PayPal-konto eftersom att de när som helst utan förvarning kan få för sig att stänga av det och konfiskera mina pengar.

Det är väl bara att hålla sig till reglerna?
Citera
2013-10-26, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Det är väl bara att hålla sig till reglerna?

Jag eller PayPal? PayPal är en bank och ska då rimligen följa de regler som finns för banker. Man får inte stjäla sina kunders tillgångar t.ex. Tydligen händer det ibland ändå och det gör iaf att jag inte litar på dem. Tänk om de rätt som det är får för sig att jag bryter mot någon obskyr regel som de nyligen hittat på för att kunna stjäla lite mer pengar från sina kunder?
Citera
2013-10-26, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloyodo
Ja, era konton. Ett antagande som görs eftersom du bölar, så därför antar jag att du har ett konto och har donerat. Annars ber jag om ursäkt för mina grundlösa antaganden.
Hur som haver, så har de (se ovan) stängt av AP:s konto. Grund: De har stridit mot deras föreskrifter. Regler som de själva har komponerat och får väl någonstans ses som branschpraxis. De har deras jurister som har utformat reglerna. Sedan om det anses som mera radikalt än vad Nordea, SEB etc. har för föreskrifter, är något PayPal själva får stå för. Att vara orolig för just PayPal ska frysa ens konto om man gör helt vanliga överföringar (dvs. köper/säljer varor, spel etc.) ska inte vara några konstigheter.

Bölar? Nej, jag undrade om det stämmer att de konfiskerat donatorernas pengar från Avpixlat. Om det är så så tycker iaf jag att det är riktigt illa och det gör att jag inte litar på dem som bankinstitut. En bank ska nämligen inte utan förvarning stjäla pengar från sina kunder. De kan anse att en kund bryter mot reglerna och avsluta kontot, men då naturligtvis betala ut de innestående medlen.

Som svar på ditt antagande:

Citat:
Jag brukar uppriktigt talat inte läsa Avpixlat, men

Citat:
Jag tror du missar lite poängen i debatten. Det är inte riktigt så svartvitt att man antingen gillar Aftonbladet eller gillar Avpixlat. Jag undviker helst dem båda, men jag tycker fortfarande att Aftonbladets agerande är oförsvarligt.

Sedan fanns det även ett inlägg av mig tidigare i tråden där jag skrev att jag ansåg att Avpixlat är en skitsida, men det inlägget tycks lite mystiskt ha blivit bortmodererat.

Så nej, jag har aldrig och kommer heller aldrig donera så mycket som en krona till Avpixlat.
Citera
2013-10-26, 14:51
Medlem
lastpasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spekulum
Vem finansierar aftonbladet?

http://www.youtube.com/watch?v=Zw9EhjyU3JU
Citera
2013-10-26, 15:02
Medlem
Skillnaden mellan PayPal och en traditionell bank är att PayPal är mindre övervakat och kan bedriva verksamhet under färre regleringar.
Med andra ord så gör man ungefär vad fan man än vill.
Det krävs ju kanske inget geni för att räkna ut hur samhället hade sett ut om gammelbanken hade kunnat bedriva verksamhet under samma premisser.
Kort sagt, använd PayPal på egen risk eller undvik helst helt och hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in