2013-10-26, 13:10
Medlem
OedipusRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sultanen1
Suck, normalt sett brukar jag inte besvara dessa typer av påhopp. Vet att det kanske är svårt för dig att greppa men bara för att man är emot rasism, gör det inte en till vänsterpartist eller ngn annan typ av epitet som din fåraherde har lärt dig. Ironiskt nog är jag med all säkerhet mer emot mainstreammedia än vad du är. Jag ser inte skillnad på en vänsterpartist/sosse och en Sverigedemokrat/svp etc. Båda fraktioner är lika hjärntvättade. Seså iväg med dig nu, tror jag hörde glassbilen.

påhopp. Vilka är Rasisterna som bråkar enligt dig? Floskelsmaskintävlingen pågår inte på Flashback..gå nu till Aftonbladet för lite ryggdunkning nu.
Citera
2013-10-26, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sultanen1
Suck, normalt sett brukar jag inte besvara dessa typer av påhopp. Vet att det kanske är svårt för dig att greppa men bara för att man är emot rasism, gör det inte en till vänsterpartist eller ngn annan typ av epitet som din fåraherde har lärt dig. Ironiskt nog är jag med all säkerhet mer emot mainstreammedia än vad du är. Jag ser inte skillnad på en vänsterpartist/sosse och en Sverigedemokrat/svp etc. Båda fraktioner är lika hjärntvättade. Seså iväg med dig nu, tror jag hörde glassbilen.

Åh, en liberal.
Citera
2013-10-26, 13:20
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Åh, en liberal.

Liberal ain't a dirty word.
Citera
2013-10-26, 13:27
Medlem
Apropå PayPal...

I artikeln som kommentar till Aftonbladets "superavslöjande" skrev Avpixlat:

*klipp*
Mest sannolikt är att detta är ett resultat av tidigare intrång som man nu bearbetat och sammanställt, kanske tillsammans med hjälp inifrån PayPal.
PayPal använder vi överhuvudtaget inte längre då falska anmälningar om “rasism” och dylikt gjorde att vårt konto frös, och sedan dess har vi valt att lämna PayPal och använder oss bara av bankkontot.
*klapp*

Så här skrev Avpixlat 2013-09-04:

*klipp*
I helgen stängde PayPal ner Avpixlats donationskonto efter en massivt iscensatt uppvaktning med falska rapporter om bl.a bedrägeri, rashat och nazism, varvid innestående ekonomiska medel samtidigt beslagtogs. Under gårdagen spreds information på diverse vänsterextremistiska webbsajter om att detta är resultatet av vad de kallar en “lyckad kampanj“, samtidigt som PayPal Sverige ignorerar alla försök till dialog och överklagande från vår sida. Tillbaka kommer bara standardsvar med svepande formuleringar om att vi skulle ha begått bedrägerier och brutit mot PayPals övriga avtalsregler mot rashat och nazism. Att PayPal konfiskerar våra donatorers surt förvärvade pengar och stoppar i egen ficka är däremot tydligen inte i strid med avtalet.
*klapp*

PayPal
Citera
2013-10-26, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanneVangman
*klipp*
I helgen stängde PayPal ner Avpixlats donationskonto efter en massivt iscensatt uppvaktning med falska rapporter om bl.a bedrägeri, rashat och nazism, varvid innestående ekonomiska medel samtidigt beslagtogs. Under gårdagen spreds information på diverse vänsterextremistiska webbsajter om att detta är resultatet av vad de kallar en “lyckad kampanj“, samtidigt som PayPal Sverige ignorerar alla försök till dialog och överklagande från vår sida. Tillbaka kommer bara standardsvar med svepande formuleringar om att vi skulle ha begått bedrägerier och brutit mot PayPals övriga avtalsregler mot rashat och nazism. Att PayPal konfiskerar våra donatorers surt förvärvade pengar och stoppar i egen ficka är däremot tydligen inte i strid med avtalet.
*klapp*

Är det verkligen så? Lade PayPal beslag på pengarna och vilken rätt har de att göra det?
Citera
2013-10-26, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Liberal ain't a dirty word.

Hmm. Jo. I mitt vokabulär är det nog det. Det tyder på att en människa har en något intetsägande politisk uppfattning som dessutom saknar verklighetsförankring.

Jag använder ordet liberal på samma sätt som grekerna använde ordet idiot. Det har ungefär samma egentliga innebörd. Någon som har noll koll helt enkelt.
Citera
2013-10-26, 13:44
Avslutad
Det här är en av de sista halmstrån de har att komma med. Kontraproduktivt då Avpixlat läsare ändå donerar.

Enligt Mahatma Gandi så är genombrottet nära :First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.

Arga unga män från landet kunde de skratta åt. Nu när SD fortsätter växa så slåss de.
Citera
2013-10-26, 13:47
Avslutad
Citat:
Är det verkligen så? Lade PayPal beslag på pengarna och vilken rätt har de att göra det?
Ja till en början såg jag att det var många som var sura. Efter påtryckningar kanske det löste sig. Det vet jag inte.
Citera
2013-10-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Ja till en början såg jag att det var många som var sura. Efter påtryckningar kanske det löste sig. Det vet jag inte.

Okej. Av den anledningen är jag lite rädd för PayPal och liknande företag eftersom de tycks kunna få för sig att när som helst stjäla ens pengar om de har lust till det.

Det är bara för dem att anklaga tusen kunder för "rasism" när det börjar bli tomt i företagets kassa så är de snart likvida igen. Några som helst möjligheter att försvara sig har man tydligen inte...
Citera
2013-10-26, 13:55
Medlem
Citat:
Okej. Av den anledningen är jag lite rädd för PayPal och liknande företag eftersom de tycks kunna få för sig att när som helst stjäla ens pengar om de har lust till det.

Det är bara för dem att anklaga tusen kunder för "rasism" när det börjar bli tomt i företagets kassa så är de snart likvida igen. Några som helst möjligheter att försvara sig har man tydligen inte...
Tusen kunder? Hur räknar du gosse? De har inte väl inte släckt era konton?
Citera
2013-10-26, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloyodo
Tusen kunder? Hur räknar du gosse? De har inte väl inte släckt era konton?

Hur jag räknar? Och vadå våra konton? Nej, PayPal har inte stängt av mitt konto om det är det du menar, jag menar bara att det beteendet gör att man inte vågar lita på dem.

Jag skulle inte våga ha några större belopp på mitt PayPal-konto eftersom att de när som helst utan förvarning kan få för sig att stänga av det och konfiskera mina pengar.
Citera
2013-10-26, 14:03
Avslutad
Sjukt att leva i ett samhälle där inte lagar och regler gäller för alla. En röst ska inte få kuva hela Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in