Citat:
Ursprungligen postat av
_Jago_
Vilken "kollega" har sagt detta? Vid vilket förhör och när? Var i förundersökningsprotokollet står detta?
Detta är ju väldigt alarmerande uppgifter - har du grund för påståendena om att Teet Härm skulle vara pedofil?
Jag kan börja med att säga att det närmaste jag kommit att läsa i FUP:et är att läsa uppsatsen
Styckmordsmålet, då den till sin allra största del vilar på just material från det (inkl. obduktionsutlåtandet avseende de kvarlevor från CdC som påträffades).
Så
här var det, alltså (6.1.8 FÖRHÖR DEN 1 DECEMBER 1987 KL 09.25-12.20), (
Styckmordsmålet, sidan 187): kollegan kallas (i uppsatsen) för "Sven Ek" och urklippen fanns i en
bok, som
han* lånat ut till Obducenten. Han gick dit själv för att ta tillbaka den, då han behövde den, eftersom Obducenten satt frihetsberövad (bör ha varit i början av dec. 1984, får man väl förmoda). Det var då kollegan upptäckte sexannonserna, när han började läsa i boken. "Ek" förnekade att annonserna tillhörde honom själv. Och
en av annonserna (tre st. allt som allt) avsåg par söker par, där barn involverat/-de är ett önskemål. Resten överensstämmer rätt så väl med vad jag skrev om detta tidigare.
A a, bil 83, s 131-170. Rätt ska vara rätt.
*) Ni ser, jag gjorde en
korrigering och hade inga som helst intentioner att försöka desinformera.