Citat:
Ursprungligen postat av
_Jago_
Oj då, här var det ord och inga visor. Du menar alltså att du postat 3500 inlägg i denna tråden på bara några månader, och så har du själv inte läst en enda sida av FUP? Eremona har monopol på sanningen? Du har ju monopol på grundlösa ryktesspridningar, så det jämnar kanske ut sig?
Jo, alltså, vad ska man säga? Hagenbach hackade tidigare på mig - av alla personer - för att jag inte levererar text/fakta åt andra, jag "leter inte upp en text", på beställning, men jag har ju grävt fram massor av eget material och jag har försökt ösa ut nya texter, sådant som inte tröskats sönder i åratal, och mkt är helt nytt, tex Catrines förundersökningsuppgifter från 80-talet, Vincent-biografin, fakta om Bosse (som bodde brevid Väktaren i Solna), nya aspekter på Catrines kvarlevor, material från förundersökningen, förhör och annat, material från slasken (förhör med väninnan Saba, kvinnor från MS-gatan), medicinska fakta, styckningsdetaljer som få känner till osv.
Helt absurda anklagelser möts jag av, men som vanligt handlar det inte om fakta för Hagenbach, det handlar om lögner, förnedring, smutskastning och sabotage. Hagenbach tror inte ens själv på det Hagenbach skriver. Hagenbach vill få mig och andra att
se undermåliga ut, det är huvudmålet.
Och det stämmer, Jago, Hagenbach har hängt över tråden dygnet runt i ett halvår, men har inte läst den officiella förundersökningen, men har ändå spytt ur sig 3500 inlägg sedan i vintras, och det är självklart att 99% av denna inläggsmängd är smörja.
Man kan inte basera 3500 inlägg på Olsson-Expressen-Borgnäs-avkok och behålla ngn form av kvalité och stringens. Om man destillerar Hagenbachs 3500 inlägg ryms Hagenbachs slutsats i en enda mening: läs Olsson, Borgnäs och Expressens Obducent-artiklar, stäng av hjärnan och tro på varje ord, som i kyrkan

Klappat och klart.
Och jantelagen verkar vara helig för visa i denna tråd. Jag har upprepade ggr poängterat att jag mkt väl kan vara ute och cykla, jag har betonar flera ggr att jag är amatör, att jag saknar vissa centrala kunskaper, jag har tonat ner min roll, och ändå bemöts jag med hån och förakt, anklagas för att ha monopol på sanningen. Man ska inte behöva be om ursäkt för att man läser på, och bildningsföraktet man möts av i denna tråd är för jävla äckligt.
Och att Hagenbach, som inte bidrar med ngt nytt material alls, konsekvent vägrar att citera och dessutom felciterar meddebattörer och ljuger om källor, ska kräva ngn sorts artigt och stringent citat-beteende av en annan debattör, det är ju helt groteskt
Och att det pågår en senkommen smutskastningskampanj, att det sprids illvilliga rykten, det är helt uppenbart, jag håller med dig, och man måste fråga sig vem som kan känna sådan ilska och sådant hat efter 30 år. Att en eller flera personer är gravt affekterade och att ngn fortfarande avskyr Teet Härm och verkligen tror att han är en filmskurk, ett monster, det är uppenbart. Frågan är vem som driver på, i grund och botten.
Det är hur som helst intressant att se att detta fall är så förbannat infekterat att tråden drar till sig paranoida, klumpigt saboterande rättshaverister efter alla dessa år, och den som vill smaka på antiintellektualismen, lögnaktigheten och paranoian som förgiftade fallet på 80-talet, den kan läsa några sidor i tråden och studera Lawns och Hagens frenetiska amatörpropaganda, deras hatkampanj.
Lawn och Hagen speglar prefekt de absolut sämsta, dummaste och mest unkna sidorna av styckmordssåpan, och på sätt och vis är det bra att är här och gör bort sig så ofta, för dessa båda debattörer visar utmärkt hur en äkta läkarlynchare tänker, och vad som gick fel på 80-talet. På 80-talet tänkte nämligen jurister, poliser och journalister som Lawn och Hagen, med fruktansvärda resultat.
Man litade på folksägner, slagrutetänkande, fördomar, associationer och helt privata vanföreställningar, istället för att lita på logik och beprövad erfaranhet. Man gjorde precis som Lawn och Hagen. Det var helt enkelt en masspykos.