Citat:
Tack
Det finns uppenbarligen enorma segment som inte utreddes ordentligt. Eugenivägen 25 är mkt intressant, uppenbarligen, liksom hela Eugeniavägen, ett riktigt slumområde, där det dessutom söps, och prostituerade ska också ha uppehållit sig där. De sociala markörerna borde ha väckt polisens intresse direkt, och Vincent blev ju också ett centralt spaningsobjekt på hösten 1984.
"Robert" är högst intressant, liksom det uppenbara lojalitetsbandet ("Roberts" pappa "Ville" jobbade hos Vincent i juni 1984) och vi hittar ytterligare en norrlänning förutom Vincent - en man som hörde till Eugeiniavägen ("Martin") var ju skriven i Gällivare. Denne man var också på plats i juni 1984. Det var "Martin" och "Robert" som fyllekörde en möbelbuss med öppna bakdörrar i centrala Stockholm. Detta skedde den 4/6 1984, och Eugenivägen 25 borde väl funnits i polisens minne i augusti 1984, särskilt med tanke på att Vincent och Robert var välkända busar sedan många år.
Jag återkommer med mer info om "Robert" när jag får tid. Jag har faktiskt hittat det jag letade efter, och ingen bör bli förvånad över vilka människor som huserade ett par hundra meter från fyndplats 2. Frågan är om det är en slump eller inte, om det är en slump att det är exakt den sortens människor som polisen borde letat efter från början. Och man kan undra hur många liknande personer som söp, övernatade, levde busliv och knarkade på Eugenivägen sommaren 1984 ...
Det finns uppenbarligen enorma segment som inte utreddes ordentligt. Eugenivägen 25 är mkt intressant, uppenbarligen, liksom hela Eugeniavägen, ett riktigt slumområde, där det dessutom söps, och prostituerade ska också ha uppehållit sig där. De sociala markörerna borde ha väckt polisens intresse direkt, och Vincent blev ju också ett centralt spaningsobjekt på hösten 1984. "Robert" är högst intressant, liksom det uppenbara lojalitetsbandet ("Roberts" pappa "Ville" jobbade hos Vincent i juni 1984) och vi hittar ytterligare en norrlänning förutom Vincent - en man som hörde till Eugeiniavägen ("Martin") var ju skriven i Gällivare. Denne man var också på plats i juni 1984. Det var "Martin" och "Robert" som fyllekörde en möbelbuss med öppna bakdörrar i centrala Stockholm. Detta skedde den 4/6 1984, och Eugenivägen 25 borde väl funnits i polisens minne i augusti 1984, särskilt med tanke på att Vincent och Robert var välkända busar sedan många år.
Jag återkommer med mer info om "Robert" när jag får tid. Jag har faktiskt hittat det jag letade efter, och ingen bör bli förvånad över vilka människor som huserade ett par hundra meter från fyndplats 2. Frågan är om det är en slump eller inte, om det är en slump att det är exakt den sortens människor som polisen borde letat efter från början. Och man kan undra hur många liknande personer som söp, övernatade, levde busliv och knarkade på Eugenivägen sommaren 1984 ...
Dom här människorna som "huserade" på Eugeniavägen 25 sommaren 1984, vad har dom för koppling till fyndplats 1 ?
Finns det någon sådan koppling överhuvudtaget ?
Vi ska ju inte glömma bort att det var faktiskt två fyndplatser, tidigare har också du spekulerat i om det fanns fler oupptäckta sådana där resten av hennes kvarlevor dumpades.
Och nu när du har övergett "Vincent" som misstänkt, hur upptäckte du Robert egentligen och på vilka grunder misstänker du honom för inblandning ?
Det måste väl ändå vara syftet när du nu skriver om honom ?
Du skriver ju faktiskt att han är högst intressant