Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Det var väl du som innan FUP:en kom var bergfast övertygad om att VB hade kidnappats av KJ och ev. medhjälpare för att användas som "levande måltavla" vid krigsleken helgen efter?
Densamme. Och nej, jag har inte övergivit tanken på att KJ:s medbrottslingar kan vara någon/några i utredningen ej kända personer ur det kartotek KJ arbetat upp genom sitt specialintresse - plåga och döda - och som delar detta intresse med honom och irl ville uppleva hur det känns att döda en människa under så bestialiska former som möjligt. Men efter att ha tagit del av MB:s och VB:s sms-trafik ter sig mt KJ i en annan konstellation troligare. Ensam betvivlar jag att KJ hade fixat det här, det synsättet menar jag är att koka soppa på en spik. På en trådsmal spik vid namn Kristoffer Johansson, känd för att göra halvhjärtade och ofullständiga insatser i det mesta han företar sig. Nej, jag har mycket svårt att förlika mig med den tanken, rätt säker på att det finns ytterligare 1-2 medgärningsmän.
Citat:
Jag tycker du ska skriva en detektivroman, för fantasi verkar inte saknas i alla fall. Tänk bara på att till och med en deckarläsare kan undra hur
en vanlig halvkorkad bondlurk som tränar karate och driver en liten restaurang skulle kunna koka ihop en sån här satanisk plan och dessutom ha en tillräcklig mängd av kontakter med "marionetten"/mördaren utan att det i senare utredning finns ett enda spår någonstans av att de överhuvudtaget någonsin träffats. Inga tfn-samtal, Inga SMS, ingen facebook. Inga vittnesmål från någon om att de träffats eller ens setts på samma plats.
Du kanske skulle återgå till "Levande måltavla" istället, både i deckarprojektet och här. Lite lä... ähum mindre totalt omöjligt att få ihop nåt slags nödtorftigt sammanhängande scenario av.
MB må vara en "halvkorkad bondlurk", men i en bonnhåla som Boden ses MB säkert som Mr High & Mighty i vissa kretsar - en karatehårding med förmåga att spöa både kvinnor och barn.
Beträffande obefintlig mobil- och datatrafik mellan MB och KJ kan jag upplysa dig om att alla kontakter människor emellan ännu inte sker uteslutande över internet. I ett delikat ärende som detta förutsätter jag att den halvkorkade bondlurken i ett utslag av säkerhetstänk beslutat att kontakterna med Kibba måste ske på det mera direkta, personliga planet - mellan 4 jack. Håller med om det resonemanget ?