2013-10-25, 22:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se
Jodå...men vad? nä, jag kommer inte ihåg
Om det hade stått något i KJ:s bobin hade det också stått i FUP.
Citera
2013-10-25, 22:11
Medlem
PeterNosters avatar
[quote=pikespeak11|45840881]
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan absolut ingenting om klorin och dess effekt på DNA och blod. Tror att det var Hamilkar som skrev att klorin kan förstöra DNA, stämmer säkert. Men hur är det med blod, kan klorin så att säga tvätta bort blod från t ex. ett golv så att t ex. Blue star inte indikerar trots att det har funnits blod på en viss yta? Om så är fallet så kan KJ lägenhet mycket väl vara mordplatsen.

har du läst fup:en mannen?? (nej det kan du inte gjort!) det är lika stor chans att lägenheten är mordplatsen som att påven inte har en rolig mössa, björnar inte skiter i skogen...osv. osv...

Ponera att KJ dödat VB utan blodvite först och avslutat det på FP så kan man kanske inte vara helsäker.
Men påvens mössa är verkligen rolig.
Citera
2013-10-25, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
mest troligt för att du är född 92 till 94 och i eran värld ingår bara; knulla, spela NHL, chilla, röka spice, leva på föräldrar (ungefär som C.J) har jag fel? mönstring? finns det i din sinnesvärld? sprang du milen när du var 20 år på 40 minuter?

Jag tror mer och mer att han är "framad", kan även säga att på min arb.plats är vi några män som haft stort intresse för detta ämne, och ALLA har bytt åsikt efter Fup.en,

Wow. Du har fel i mkt där. Spelat NHL har jag gjort. Kul spel. Du kanske borde testa det. Du verkar behöva slappna av lite också och inte ta dig själv på så stort allvar. Sedan på "din" tid gjorde väl alla värnplikten. Kan väl inte ha varit några större problem att "komma in". Man kan springa en mil på 40 minuter utan att ha mönstrat. Jag var fotbollsspelare så givetvis kunde jag springa det. Ska jag svara på mer personliga frågor så du och dina manliga kollegor kommer närmare KJs mördare?
Du säger att han blivit ditsatt? Av vem? Berätta. Du "pinpointade" ju mig så bra så du kan säkert sätta dit styckmördare på fritiden med dina manliga kollegor.
Berätta nu varför du tror att han blev ditsatt och hänvisa till sidorna i FUP som stödjer detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Kan du precisera lite närmare (ev. sidhänvisning i FUP); det har florerat alla möjliga bilar tillhörande såväl sökare som andra.

Den svarta pickupen ägdes av joak** Forss** en avdankat amfetamin pundare i Boden, vad han gjorde
med bilen där uppe vid den tidpunkten vet jag ej, förövrigt var han körtkortslös, kanske någon pundar affär fast då valde dom ju verkligen tid & plats helt utmärkt
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
A8-området är idag inte militärt eller övergivna militära spolhallar, förråd mm. Det är privatägda fastigheter uthyrda till företag och privatpersoner. Flyktingförläggningar, väktarskola, byggfirmor, föreningar mm

Jodå, det känner jag till, dock är pappan anställd i Försvarsmakten vad jag förstått, och har kanske tillgång till spolhall på annan plats, det är inte osannolikt tycker jag.

Frågan kvarstår, vad gjorde KJ en kort stund i föräldrahemmet, först in i huset och visar sig, därefter ut några minuter, slutligen in i huset igen, vad gjorde han där?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ponera att KJ dödat VB utan blodvite först och avslutat det på FP så kan man kanske inte vara helsäker.
Men påvens mössa är verkligen rolig.
Det är svårt att hugga någon i ryggen 14 gånger och sedan två gånger i hjärta och lunga utan blodvite.
Citera
2013-10-25, 22:14
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Då fungerar klorin som jag trodde, tack. Du verkar kunnig, vet du om det absolut alltid hamnar blod på ett golv om man knivhugger en person i en säng, blöder det alltid ymnigt eller är det teoretiskt möjligt att blodet har fångats upp av madrass och sängkläder? Jag vet, Marinafallet, men om vi bortser ifrån den händelsen.
Ett knivhugg rakt in i hjärtat kan om det vill sig blöda väldigt lite ut ur kroppen. Det blöder alltid som fan ur hjärtat, men i synnerhet om den dödade har blivit huggen uppifrån med ett smalt stickvapen och legat kvar i samma position kan den överväldigande delen av blodet stanna inne i brösthålan.
Citera
2013-10-25, 22:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ett knivhugg rakt in i hjärtat kan om det vill sig blöda väldigt lite ut ur kroppen. Det blöder alltid som fan ur hjärtat, men i synnerhet om den dödade har blivit huggen uppifrån med ett smalt stickvapen och legat kvar i samma position kan den överväldigande delen av blodet stanna inne i brösthålan.
Men kan man sticka någon i ryggen ett otal gånger innan och det blöder lite?
Citera
2013-10-25, 22:15
Medlem
Citat:
Exakt, enkel tillgång till garage och spolhallar.
Hur tänker du då? Hm var ska jag åka iväg och stycka den här tjejen? Jo jag åker förbi det här området och gör inbrott i en spolhall eller ett garage. Hoppas det inte är någon där eller att någon väktare åker förbi. Hoppas ingen märker att det varit inbrott eller att det är blod och benflisor lite överallt också. Jo det låter rätt troligt. A8 är mest troligt styckplatsen. Hans pappa har säkert nycklar dit. Han är ju någon sorts civilis inom försvaret i Luleå.
Citera
2013-10-25, 22:16
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Jodå...men vad? nä, jag kommer inte ihåg

Synd deckarn men det verkar ju vara den och den ser ju ut att finns i två längder.

http://www.jula.se/sartejp-av-textil-4-5-m-881048
http://www.jula.se/sartejp-av-plast-9-1-m-881047
Citera
2013-10-25, 22:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men kan man sticka någon i ryggen ett otal gånger innan och det blöder lite?

Det tror inte jag, dock undrar jag om det kan vara så att sängkläder och madrass kan ha fångat upp eventuellt blod och att det är just därför som utredaren inte hittar något blod i KJ lägenhet förutom tejprullen då.

Uno, Kuno, Kompis eller Fido, skit samma, en hund har markerat i ett hörn i KJ vardagsrum samt på skurborste, det borde ju betyda någonting?
Citera
2013-10-25, 22:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det tror inte jag, dock undrar jag om det kan vara så att sängkläder och madrass kan ha fångat upp eventuellt blod och att det är just därför som utredaren inte hittar något blod i KJ lägenhet förutom tejprullen då.

Uno, Kuno, Kompis eller Fido, skit samma, en hund har markerat i ett hörn i KJ vardagsrum samt på skurborste, det borde ju betyda någonting?
Sängen hade inga blodfläckar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in