2013-10-25, 23:21
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Gjorde han verkligen det? Var det inte Ida som tog tillbaka dessa uppgifter i senare förhör med förklaringen att det var hon som hade tagit upp ämnet strypsex?

Ida tog tillbaks att det hände vid betäckningen men berättar om ett annat tillfälle när det hände när de satt i en soffa.

Den som tog upp ämnet strypsex var nog någon annan men är inte säker där.
Citera
2013-10-25, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Om han inte beställt jobbet? Han hade ju kommunicerat orden dö och döda i sin mobil 27 gånger oftare än ordet karate. Antingen hade han kommunicerat med VB och använt ordet döda och dö om och om igen eftersom cirka 35-40% av hans samtalskommunikation de senaste 87 dagarna var med VB. Alternativt hade han nyttjat resterande procent och använt ordet dö och döda i samråd med några andra personer som fick uppdraget att döda VB. Beställningen gick ut på att mordet skulle utföras som om KJ utfört det hela. Kroppsdelarna skulle enligt detta avtal levereras till KJ den 19/5. Händerna sparade dessa uppdragstagare i fall det skulle behövas i ett senare skede.

Som jag skrev tidigare var samtalskommunikations topp dagen innan hon mördades. Den 3/5 nyttjade han 95% av samtalskommunikation gentemot VB. Var det den dagen han brände iväg flertalet av träffarna på dö/döda?
.

Eller är det någon som har förslag på varför dö/döda var det näst mest vanliga ordet efter ordet sex?

Med tanke av det så kanske det inte var märkligt att hon försökte slå 112? Hade överfallet på henne skett i anslutning till larmförsöket 17.09 varför fortsätter smstrafiken med MB efteråt samt att han minns inte mycket mer än att han svarade "jag jobbar". Om KJ redan mördat VB, varför skulle han fortsätta smsa MB?

Tror MB inte har nånting med mordet att göra men gissar att smstrafiken mellan MB och VB var hetskare än han vittnat om.
Citera
2013-10-25, 23:22
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Har denna asiat tagit en promenad från Luleå så hade hon tagit en liten kvällspromenad på 7 mil cirka om hon även knallat hem till Luleå.

Besök hos en kompis och på väg till en annan... Tja, det är inte omöjligt att det finns flickor med asiatiskt utseende även i Norrbotten var väl mer vad jag menade. Inte att hon gått hela vägen.
Citera
2013-10-25, 23:24
Medlem
Finns en lite undran gällande "värnet" som 2013-07-04 först undersöktes men delvis vattenfyllt och sedan gör man urpumpning med räddningsverket, nytt hundsök 2013-07-24.

Det jag bl.a. fastnar på är att FUP'en har blandat mellan Mjösjöberget och Gammelängsberget då det gäller den omnämnda värn i FUP'en.

Det står i rapporten Mjösjöberget vid hundsök 2013-07-24 men jag tar för att man namngivit värnet fel, skall väl vara korvvärnet vid Gammelängsberget. Vid senare förhör (bl.a. 2013-07-27) med KJ så är det just G-äng fortet som avses varför han bl.a. inte var in i korvvärnet iaf enligt egen utsaga och poliserna undrar varför då han var ute på eget/ensamt sök.

Kanske en petitess men samtidigt har man två bilder (s393) foto 3 och foto 4, under foto 3 bl.a. ingen markering (foto 4 är precis samma värn).

Om man nu fått markering i ett värn utan bild på detta värn, varför skulle man då lägga in två bilder på ett annat värn där ingen markering skett.
Citera
2013-10-25, 23:27
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Man har rotat och man har frågat honom. En expert har använts och svaret va att hundar inte blöder om de biter på en elkabel. Hans bror såg tryckförband och blod i lägenheten. Någon bostödjare såg blod utanför lägenheten och innanför lägenheten.
Hunden har gnällt, och han har fått klagomål. Ett vittne undrade om han slog hunden-
Den bajsade och kissade inne och gick loss på inredningen. Sen va hunden vips död.
Ingen såg hunden efteråt utan han säger att han la den i älven.

Hans googling tyder på att han studerat anatomin på hundar, och även hand samt ben.
Det är en del bilder på hund anatomi faktiskt.

Det är något som inte stämmer med hunden och det här med elkabeln.

Brodern i förhör.- 1192
F1. Var det något blod i lägenheten?
H. Väldigt lite. Man såg att det låg sådana här tryckförband eller något slags bandage så hade
han blodat ner sin tröja.

Iofs så undrar man lite över tryckförbandet som då inte används för att en hund biter sig i tungan.
Han gillar väl tejp helt enkelt.

Ja, det är alldeles för mycket blod, alldeles för luddiga/olika berättelser
KB säger att "älven hade ju öppnat sig lite grand så då gick jag ut och la ut honom där
och jag vet…man får inte göra så, men sånt där har man gjort tidigare så…innan den lagen
kom till så gjorde jag så. Hellre det än att bränna upp han"
Håller isen för det?

Citat:
Ursprungligen postat av T-300
1/100 att blodet i bagageluckan kan ha kommit dit på annat sätt än att kroppen har legat där
sluta nu, blodet kan mkt väl kommit dit på flera andra sätt, ett sätt kan vara att hon kastat in sina träningskläder och handduk där, efter ett träningspass på karaten, vilket är ( fullkontakt ) man skadas många ggr med ex näsblod.
Mängden blod är inget du kan hänga upp dig över, då det inte var nå mycket, ser ut att vara mer än det är & den förklaringen är att dom lyst upp det med luminat ( luminol ) lr vad fan det heter.

Hade det varit spår efter en överdriven mängd blod som försökts tas bort så hade inte ett mänskligt öga missat det från första början!

Att likhunden markerade tänker jag inte uttala mig, då mina kunskaper om dessa hundar är mkt begränsade, tänker dock tillägga, tror du en hund är ofelbar?

blodet fanns på sådant stället att det är helt osannolikt.
Dessutom är det ovanligt med blodskador i samband med karate

Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Dock tycker jag att man kan fästa mindre avseende vid att misstänkt A har ett mindre tydligt motiv än misstänkt B, om dels den tekniska bevisningen pekar på A, och A dessutom är uppenbart knäpp, medan B visserligen förefaller osympatisk, men helt normal.'

Dessutom tycker jag att alla resonemangen om att MB minsann skulle ha varit kapabel till att begå gärningen stannar halvvägs - vid själva mordet. Visst, MB skulle kanske kunna ha ihjäl ett ligg som ställde till med rejäla problem för honom. Men resten då? Skulle han verkligen ha kunnat stycka liket på detta inte självklart defensiva sätt, med konstiga huggmönster i likets rygg och avskurna händer? Skulle han ha kunnat hålla på och hanterat likdelar på olika ställen så som GM måste ha gjort i det här fallet? Skulle han verkligen ha dumpat benen i ett hus som vem som helst skulle komma in i?

Folk i tråden må tycka att MB stämmer på mördarprofilen hur mycket de vill. Men på styckarprofilen? Kan nån vettig människa verkligen hävda att denne föga sympatiske, men ögonskenligen helt normale, testosterondrivne Allan-Ballan skulle vara kapabel till att hantera ett lik på det sätt som detta lik oundvikligen måste ha blivit hanterat? Måste man inte var för envar uppenbart knäpp för att kunna göra nåt sånt?

Håller med dig men glöm inte att Evas misstänkte mördare hade väl ungefär samma profil som MB.
Citera
2013-10-25, 23:28
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det kan ju inte finnas flera hundra iallafall och då borde man väl ha förhört dem. I Örebro topsade man t.ex en jävla massa människor innan Eliasson greps.
<klipp>

Ingen aning, men om man inte har ett register så kan det ju vara lite marigt att veta var dom befinner sig. Men det borde ju finnas, kan inte se nåt i FUP om att man gjort det dock.

Nu tror jag inte en nyinflyttad asiat far ut på promenad ensam på nätterna. Men har denne gått sträckan ett par gånger med mannen så finns väl chansen att dom går ensamma. Sen var det väl inte så jäkla mörkt, så visst finns möjligheten.
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Enligt Hamilkar uppvisar han iaf en psykologisk profil som stämmer mycket bra överens med en våldsam och empatilös styckmördare.
Jag skulle vara jävligt tacksam om du i fortsättningen undvek att direkt ljuga om vad jag skriver och inte skriver. Jag har när det gäller KJ och styckningen bara skrivit att han inte är psykiskt normal. Jag har inte skrivit någonting om hur bra han passar i i någon styckmördarprofil - helt enkelt därför att jag inte tror att den typen av profilerande ger något i det här fallet. Däremot har jag, när det gäller din favoritskyldige MB, konstaterat att de profilerande resonemangen om att han passar så jäkla bra som mördare förutsätter att man struntar blankt i allt som uppenbarligen har skett med kroppen efter döden. Och eftersom det just inte finns något annat som pekar på MB, finns det inte så mycket alls som pekar på MB.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur skulle han få plats med kroppen i det där fulla bagageutrymmet?

Med all respekt: Du missar poängen här. Kroppen (eller någon/några delar av den) kan ha krävt att bagageutrymmet tömdes. Kanske fylldes det sedan på igen med prylar som okulärt verkade vara OK, dvs saknade blodspår. Helt logiskt utifrån KJ-spåret.

Min POÄNG är implikationerna för teorin om "plantering". Jag menar att det faktum att de tre verifierade besudlingarna (=hårda tekniska bevis) i bagageutrymmet bör räknas som oberoende av varandra (de kan inte vara kontamineringar av blod som applicerats framtill till vänster längs kanten av utrymmet). Detta innebär att en "planterare" skulle ha placerat ytterst sofistikerade spår (t ex en handske, påverkad av väta efter besudling och placerad underst i röran av grunkor/grejer) som ändå inte gjorts tiilräckligt obestridliga för att nagla fast KJ. Sättet som besudlingarna är placerade i bagageutrymmet är - enligt min mening - ett bevis i sig. Vi har alltså mer än 1+1+1=3 bevis, eftersom lokaliseringen utgör ett fjärde, och starkare, bevis. Enbart blodbesudlingarna i bagageutrymmet bör räcka för en fällande dom.
Senast redigerad av SanLiTun 2013-10-25 kl. 23:32.
Citera
2013-10-25, 23:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Grattis du har just vunnit foliehattarnas silvermössa. Nu kommer Tr sen Hr o sen får han den vård han skulle haft för länge sen.
Du tror varken KJ eller MB är skyldig. Har du en tredje kandidat?
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Med tanke av det så kanske det inte var märkligt att hon försökte slå 112? Hade överfallet på henne skett i anslutning till larmförsöket 17.09 varför fortsätter smstrafiken med MB efteråt samt att han minns inte mycket mer än att han svarade "jag jobbar". Om KJ redan mördat VB, varför skulle han fortsätta smsa MB?

Tror MB inte har nånting med mordet att göra men gissar att smstrafiken mellan MB och VB var hetskare än han vittnat om.

Ska man hitta något konkret och nytt så ska man studera dessa listor. Inte så intressant som förhören, men det är faktaredovisningar och det går säkert att både dra andra och nya slutsatser från listorna för den som har intresse och tid.
Citera
Medlem
Vanills avatar
Citat:
Hela familjen är överbeskyddande, och nästan i försvarsställning. Det är ungefär som att vår pojke kan inte ha mördat eller gjort den här flickan något. Han är aldrig aggressiv och han kan inte ljuga.
Bla bla, men bevisligen ljuger han en hel del. Han har dessutom sökt på anatomi på precis dom delarna som är kapade på VB: Hundens hastiga död stinker, och han är misstänkt för att vara allvarligt psykiskt störd under undersökningstillfället.

Vad menas egentligen med överbeskyddande? Jag tycker mer att det är ett sundhetstecken hos föräldrar att till hundra procent se sitt barn på det viset som de gör. Att han är oskyldig, inget snack om saken(obs! Det är sagt ur deras synpunkt inte min egen, jag är lite mer tveksam). Familjen har den uppgiften och jag tycker att dom har skött den förträffligt hittills.
Det är givet åt andra att döma deras son och bror.
Citera
2013-10-25, 23:30
Bannlyst
Citat:
Hela familjen är överbeskyddande, och nästan i försvarsställning. Det är ungefär som att vår pojke kan inte ha mördat eller gjort den här flickan något. Han är aldrig aggressiv och han kan inte ljuga.
Bla bla, men bevisligen ljuger han en hel del. Han har dessutom sökt på anatomi på precis dom delarna som är kapade på VB: Hundens hastiga död stinker, och han är misstänkt för att vara allvarligt psykiskt störd under undersökningstillfället.

jag vet inte om jag håller med dig alls.. förundersökningsledare nummer 2 (F2 i utdragen) säger i slutet av ett tight förhör den 29:e maj (tror jag det var!?), dessutom säger han det vid upprepande tillfällen, att han på uppdrag av K.J mor "alt. otydligt anhöriga" vill att K.J verkligen går "all in" vad gäller sanningen då pga. att nära anhöriga skall få mer "piece of mind" så antingen svamlar du eller F2, enligt mig verkar ju morsan då absolut vilja ha fram "sanningen". Enligt F2 så verkar han ju fått nån slags fullmakt av K.J´s morsa..Tyder ju knappast på nån "mörkläggning" hos päronen.

skall när tid finns för moi peka på exakt sidnr, för mitt påstående...
Senast redigerad av pikespeak11 2013-10-25 kl. 23:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in