Citat:
Ursprungligen postat av
MrsMagoo
Man har rotat och man har frågat honom. En expert har använts och svaret va att hundar inte blöder om de biter på en elkabel. Hans bror såg tryckförband och blod i lägenheten. Någon bostödjare såg blod utanför lägenheten och innanför lägenheten.
Hunden har gnällt, och han har fått klagomål. Ett vittne undrade om han slog hunden-
Den bajsade och kissade inne och gick loss på inredningen. Sen va hunden vips död.
Ingen såg hunden efteråt utan han säger att han la den i älven.
Hans googling tyder på att han studerat anatomin på hundar, och även hand samt ben.
Det är en del bilder på hund anatomi faktiskt.
Det är något som inte stämmer med hunden och det här med elkabeln.
Brodern i förhör.- 1192
F1. Var det något blod i lägenheten?
H. Väldigt lite. Man såg att det låg sådana här tryckförband eller något slags bandage så hade
han blodat ner sin tröja.
Iofs så undrar man lite över tryckförbandet som då inte används för att en hund biter sig i tungan.
Han gillar väl tejp helt enkelt.

Ja, det är alldeles för mycket blod, alldeles för luddiga/olika berättelser
KB säger att "älven hade ju öppnat sig lite grand så då gick jag ut och la ut honom där
och jag vet…man får inte göra så, men sånt där har man gjort tidigare så…innan den lagen
kom till så gjorde jag så. Hellre det än att bränna upp han"
Håller isen för det?
Citat:
Ursprungligen postat av
T-300
1/100 att blodet i bagageluckan kan ha kommit dit på annat sätt än att kroppen har legat där
sluta nu, blodet kan mkt väl kommit dit på flera andra sätt, ett sätt kan vara att hon kastat in sina träningskläder och handduk där, efter ett träningspass på karaten, vilket är ( fullkontakt ) man skadas många ggr med ex näsblod.
Mängden blod är inget du kan hänga upp dig över, då det inte var nå mycket, ser ut att vara mer än det är & den förklaringen är att dom lyst upp det med luminat ( luminol ) lr vad fan det heter.
Hade det varit spår efter en överdriven mängd blod som försökts tas bort så hade inte ett mänskligt öga missat det från första början!
Att likhunden markerade tänker jag inte uttala mig, då mina kunskaper om dessa hundar är mkt begränsade, tänker dock tillägga, tror du en hund är ofelbar?
blodet fanns på sådant stället att det är helt osannolikt.
Dessutom är det ovanligt med blodskador i samband med karate
Citat:
Ursprungligen postat av
Hamilkar
Dock tycker jag att man kan fästa mindre avseende vid att misstänkt A har ett mindre tydligt motiv än misstänkt B, om dels den tekniska bevisningen pekar på A, och A dessutom är uppenbart knäpp, medan B visserligen förefaller osympatisk, men helt normal.'
Dessutom tycker jag att alla resonemangen om att MB minsann skulle ha varit kapabel till att begå gärningen stannar halvvägs - vid själva mordet. Visst, MB skulle kanske kunna ha ihjäl ett ligg som ställde till med rejäla problem för honom. Men resten då? Skulle han verkligen ha kunnat stycka liket på detta inte självklart defensiva sätt, med konstiga huggmönster i likets rygg och avskurna händer? Skulle han ha kunnat hålla på och hanterat likdelar på olika ställen så som GM måste ha gjort i det här fallet? Skulle han verkligen ha dumpat benen i ett hus som vem som helst skulle komma in i?
Folk i tråden må tycka att MB stämmer på mördarprofilen hur mycket de vill. Men på styckarprofilen? Kan nån vettig människa verkligen hävda att denne föga sympatiske, men ögonskenligen helt normale, testosterondrivne Allan-Ballan skulle vara kapabel till att hantera ett lik på det sätt som detta lik oundvikligen måste ha blivit hanterat? Måste man inte var för envar uppenbart knäpp för att kunna göra nåt sånt?
Håller med dig men glöm inte att Evas misstänkte mördare hade väl ungefär samma profil som MB.